Daug kritikos dėl netikrų naujienų sklaidos sulaukiantis socialinis tinklas „Facebook“ garsiai kalba apie savo veiksmus šiai problemai spręsti. Tačiau bent kol kas jų iniciatyvos neduoda realios naudos, kaip rodo prieš mėnesį pradėta eksperimentinė iniciatyva Vokietijoje.

Prieš mėnesį feisbukas paskelbė pradėjęs bendradarbiavimo iniciatyvą su startuoliu „Correctiv“, kurioje 20 redaktorių susivienijo tikrindami sklindančias galimai netikras žinias. Socialinis tinklas kalbėjo besitikintis, kad prie šios iniciatyvos prisijungs ir įvairios žiniasklaidos priemonės, tuo labiau, kad Vokietijoje, Nyderlanduose ir Prancūzijoje artėja rinkimai, tad šioms šalims labai svarbu sustabdyti netikrų žinių ir propagandos plitimą.

Nepaisant to, panašu, kad Vokietijos leidėjai į feisbuko pradėtą iniciatyvą žiūri atsargiai. „Beveik visi leidėjai nusprendė kol kas laikytis atokiai, nes niekas nenori būti pirmas. Visi svarsto, kad gal palauksiu, kol kažkas pradės pirmas ir vėliau prisijungsiu“, - portalui „Digiday“ sakė savo vardo nenorėjęs atskleisti vienos iš žiniasklaidos priemonių atstovas.

Portalo šaltinių teigimu, feisbukas susiduria su resursų problema: šiuo metu jie turi tik vieną vadybininką, atsakingą už darbą su visomis Vokietijos žiniasklaidos priemonėmis. Leidėjams trūksta informacijos, kaip vyksta faktų tikrinimo procesas, o uždavę savo klausimus feisbukui jie skundžiasi negaunantys jokių atsakymų, tad kaltina socialinio tinklo atstovus profesionalumo stoka. Be to, trukdo ir atstumas, nes Europoje feisbukas neturi atstovo, su kuriuo Vokietijos leidėjai galėtų pasitarti.

Vokietijos žiniasklaidos bendrovės pradeda vis garsiau kalbėti apie savo nepasitenkinimą. Praėjusią savaitę „Gruner+Jahr” atstovas viešai prabilo apie tai, kad leidėjai nori didesnio feisbuko indėlio. „Tai apima ir sąžiningą pajamų pasidalinimą su turinio kūrėjais, taip pat susitarimą dėl bendrų standartų, kuriais galima matuoti reklamos efektyvumą“, - sakė jis.

Portalo „Zeit“ atstovai teigia norintys bendradarbiauti su feisbuku, bet sako atsitrauksiantys, jei matys, kad tai kainuoja pernelyg daug resursų ir socialinis tinklas nepasiūlys tinkamos finansinės kompensacijos.

Tradicinėms žiniasklaidos priemonėms, kurios įpratusios dirbdamos laikytis žurnalistinės etikos, netikrų naujienų tikrinimas, švelniai tariant, ne itin patinka. „Mes nesame feisbuko klaidų tikrinimo skyrius“, - Vokietijos leidėjų poziciją išsakė juos vienijančios organizacijos ARD atstovė Karola Wille.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją