Nuo šio rugsėjo jau trečią kartą feisbukas paskelbė radęs klaidų savo rodiklių matavimuose. Šįkart jis pripažino netiksliai skaičiavęs vartotojų reakcijas į video ar įrašus. Rinkodaros ekspertai spėja, kad ir tai dar ne pabaiga.

Portalas „Marketingland” rašo, kad šįkart feisbukas prisipažino radęs klaidų skaičiuojant, kiek žmonių pamėgsta ar pasidalina įrašais socialiniame tinkle. Ir nors feisbukas vėl kartoja, kad dėl šios problemos reklamos pirkėjų biudžetai niekaip nenukenčia, tai vis tiek mažina pasitikėjimą didžiausiu pasaulyje socialiniu tinklu. Kuo dažniau kartojasi panašios klaidos, tuo rimčiau kai kurie prekės ženklai ir agentūros svarsto, kiek gali kliautis feisbuko pateikiamais duomenimis.

Šių metų rugsėjį feisbukas jau buvo paskelbęs apie netikslumus vertinant, kiek ilgai vartotojai žiūrėjo video įrašus, o lapkritį pranešta apie klaidas vertinant įrašų pasiekiamumą ir laiką, skiriamą skaitant straipsnius per funkciją „Instant Articles”.

Kai kurie ekspertai tokią situaciją vertina kaip feisbuko nebrandos požymius, tačiau pripažįsta, kad dėl užimamos dominuojančios padėties rinkoje, net tokie nesklandumai kol kas nekelia feisbukui rimtos grėsmės. „Atrodo, kad feisbukas iš esmės pertikrina savo kodą, bet galėčiau lažintis, kad tai ne paskutinė klaida, apie kurią sužinome. Jei tai būtų buvę daryta tyčia, manau, jie būtų pranešę apie viską vienu kartu. Manau, kad tai nėra nei nesąžiningas, nei įtartinas elgesys – tai tiesiog akivaizdi nekompetencija”, – savo vertinimą portalui „Digiday” pateikia įmonės „Traction” generalinis direktorius Adamas Kleinbergas.

Portalas „Digiday” apklausė reklamos planuotojus, kaip jie planuoja reaguoti į šias besikartojančias situacijas. Nei vienas jų nesakė ketinantis sumažinti feisbukui skiriamus biudžetus, bet pripažino, kad tai keis jų komunikaciją su klientais, o tai reklamos išlaidoms gali padaryti netiesioginį poveikį.

„Tai nepaveiks kiekvieno kliento, bet, manau, atsiras tokių, kurie sakys, kad aš nesu pasiruošęs prisiimti tokios rizikos”, – spėja A. Kleinbergas.

„Blitz” socialinės medijos vadovas Kevinas Wrightas prideda, kad nors iki šiol tai neprivedė prie klientų skiriamų biudžetų feisbukui sumažinimo, bet pakėlė nepasitikėjimą ir abejones šiuo socialiniu tinklu į naują lygį, ir tokią nuomonę dabar bus labai sunku pakeisti.

Feisbukas užuot komunikavęs su žiniasklaida, nusprendė atsiriboti nuo šių istorijų ir tiesiog sukūrė pas save dažniausiai užduodamų klausimų apie rodiklius skiltį. „Kaip ir „Apple” ir „Google”, „Facebook” dažnai yra vertinama kaip viena galingiausių pasaulyje technologijų kompanijų. Tačiau kartais atrodo, lyg jas valdytų ne visiški profesionalai”, – kompaniją kritikuoja A. Kleinbergas.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją