Nuo to laiko, kai jį atradote, Jums tikrai patinka LinkedIn‘as. O kam nepatiktų? Apie žmogų gali surasti milžiniškus informacijos lobynus. Maža to, prieš susitikdami galite ten visus šniukštinėti. Čia dairotės ir potencialių darbuotojų. Perskaitote straipsnį, gal net kelis. Mestelite keletą puikių minčių grupei, kuriai priklausote. Ilgainiui jis bus puikus įrankis, padedantis valdyti verslą, plėsti savo bendruomenę ir gauti informaciją. Tapsite labai aktyviu. O tai reiškia, kad kaip ir kiekvienoje didelėje bendruomenėje susidursite su personomis, kurios Jums nepatiks. Jūs net nekęsite jų. Ir jau dabar puikiai žinote, kas jos tokios.

1. Nepilno profilio savininkas

Jus siutina, kai LinkedIn‘e ieškodami informacijos apie kažką aptinkate nepilnai užpildytą profilį. Visi žino, kad jei sykį jau tapai LinkedIn‘o žaidėju, privalai skirti laiko ir nuodugniai jį užpildyti. Turite žinoti viską: kur ir kiek vaikinas dirbo, kur krimto mokslus ir kokiai grupei priklauso. Prieš eidami su juo pietauti ieškote bendrų interesų, idant galėtumėte vystyti pokalbį, tiesa?

2. Spameris

Ar jis nežino LinkedIn‘o garbės kodekso? Visa bendruomenė tik ir trokšta trumpam atplyšti nuo elektroninių laiškų. Jūs ir į savo elektroninį paštą gaunate apsčiai reklamos, o dabar šis nelaimėlis siunčia nepageidaujamą laišką, reklamuojantį jo naują knygą. Atšok, vyruti. Čia LinkedIn‘as ir tu terši jo karmą.

3. Visiškas keistuolis iš Vidurio Rytų regiono

Gerai, Achmedai Istandiberi iš Jibajistan. Nežinau, kas esate, bet kažkas ne taip. Nuotraukoje atrodote tarsi ką tik išėjęs iš drabužių parduotuvės. Universitetą, kurį baigėte ar kuriame vis dar mokotės, girdžiu pirmą kartą. Jūsų profesija „kompiuterių programuotojas“ skamba kiek keistai. Turite dar keturis ryšius. Faktas, jog prašymas „susisiekti“ su Jumis atrodo nenatūraliai.

4. Asmuo, kuris reikalauja, kad žinočiau jo/jos elektroninio pašto adresą

Radote ją! Nori susisiekti su ja ir.... kas? Dabar Jūsų prašoma pateikti elektroninio pašto adresą ir atsiųsti pakvietimą? Nesąžininga! Susisiekėte su ja tik dėl to, kad akimirksniu, netekęs sveikos nuovokos, tikėjotės, kad ši mergina patvirtins Judviejų ryšius ir galėsite peržvelgti visus profesinius (ir ne tik) įrašus, kur būtinai rasite elektroninio pašto adresą. Tuomet nusiųsite jai Jūsų įmonę ar gaminius reklamuojantį elektroninį laišką. Pradžioje prašydama elektroninio pašto adreso visiškai sujaukia planus ir jau nebenorite šito ryšio. Tai labai siutina.

5. Vienintelis LinkedIn‘o el. pašto naudotojas

Labai gerai, jog LinkedIn‘as turi savo elektroninių laiškų sistemą, tik tiek, kad tai šiek tiek nervina. Privalote visą laiką būti prisijungęs. Jis nesusijęs su jokia kita elektroninių laiškų sistema, ar tai būtų Outlook, ar Gmail. Pranešimai nepatenka į ryšių su klientais valdymo sistemą – jie tiesiog lieka LinkedIn‘o erdvėje. Dėl šių priežasčių dauguma žmonių vengia ilgų pokalbių LinkedIn‘e. Bet ne visi. Būtent tai ir siutina Jus.

6. „Prisijunk prie mano grupės“ persona

Ačiū, bet Jūs tikrai nenorite prisijungti prie dar vienos grupės. Taip, trumpam susidomite įmonių steigimu, rinkodara, technologijomis, biuro patalpomis, draudimo strategijomis, dokumentų nagrinėjimu. Kas dievina Justin Bieber? Taip, tikrai Jūs. Bet neturite laiko rimtai juo domėtis ir nenorite būti palaidotas šūsnyse elektroninių laiškų bei pranešimų kaskart, kai kas nors sumano ką nors įstabaus apie jį pasakyti. Atmesdamas pakvietimą nesiekiate būti pižonu. Štai tokių atvejų irgi pasitaiko.

7. Nepageidaujamas šalininkas

Ak, ką dabar darote? Tai atsitiktinis vaikinas, su kuriuo vieną kartą kontaktavote internetiniame renginyje, jau patvirtino jus kaip „rinkodaros ekspertą“. Prisipažinkite, juk nesate rinkodaros ekspertas, tiesa? Ekspertu esate niekur kitur, išskyrus šokolado valgymą. Tai ar jis tikrai mano Jus esant ekspertu? Kebli situacija: dabar pats turite šį vaikiną patvirtinti arba ne, kitaip būsite labai nemandagus. Ar žmonės taip patvirtina vieni kitus lengva ranka? Panašu, kad LinkedIn‘o erdvėje taip ir yra.

8. Asmuo, kuris slepia savo kontaktus

Tikra beprotybė – prigimtinis noras sužinoti, kas su kuo bendrauja. Suvokiate? Mes „susieti“ vieni su kitais. Kas visas pasaulis „susaistytas“.

Slėpti kontaktus LinkedIn‘e – tarsi neapsirengti kostiuminiam vakarėliui. Pagavote kampą? Jei susiruošėte tapti LinkedIn nariu, turite įsisamoninti, kad įsipareigojate paisyti šios dalijimosi bendrijos taisyklių. Jei ne, esate nemėgiamas.

9. Ponas „ryšininkas“

Tai vaikinas, kuris nekaltai prašo Jūsų prisijungti nors jo ir nepažįstate, priimate, nes viskas lyg tvarkoje. Nepraslinkus dviem sekundėms esate užbombarduojamas reikalavimais. „Prisijunkite prie jo grupės. Įsigykite jo knygą. Išgerkite su juo puodelį kavos“. „Išsiaiškinkime, kaip galėtume bendradarbiauti!”, sako jis, arba „išsiaiškinkime, kaip tu gali padėti man, nes netekau darbo ar mano verslas apgailėtinas.“ Blokuokite!

„LinkedIn‘as yra labai naudinga profesinė ryšių platforma, todėl man itin keista, kad yra žmonių, kurie nėra ten susikūrę profilio. Juk jei nesi LinkedIn‘e – nesi darbo rinkoje. Šio socialinio tinklo dėka įvairių sričių, pomėgių, religijos ar kt. žmonės gali susirasti sau ryšių. Geriausias scenarijus būna tada, kuomet jo pagalba žmogus susiranda darbą. Netgi nesvarbu, kieno iniciatyva tai įvyksta: darbdavio ar darbuotojo“, – sako „63 Wire Marketing“ vyr. rinkodaros inžinierius Vytautas Urbonas.

Remtasi „entrepreneur.com” ir „63 Wire Marketing“ medžiaga

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją