Tikriausiai retai kuris žmogus galėjo pagalvoti, kad vaizdo žaidimus bus galima žaisti ne vien su kiemo draugais ar tėvais, bet ir su viso pasaulio vartotojais. Visgi, to buvo nepakankamai, todėl 2011 m. buvo įkurtas „Twitch“ portalas, kurio pagrindinis tikslas – suteikti galimybę vartotojams dalintis kompiuterinio žaidimo tiesiogine vaizdo transliacija.

„Twitch“ įsikūrimo pradžia ir rezultatai

„Twitch“ tapo fenomenaliu reiškiniu, nes niekas netikėjo, kad vartotojai bus linkę ir norės stebėti kitų žaidėjų potyrius virtualiame pasaulyje. Po keleto metų „Twitch“ tapo populiariausia tiesioginių transliacijų dalinimosi platforma internete ir aplenkė tokias kompanijas kaip ESPN, „NBC News“ ir CNN. 2014 m. Jeffas Bezos su „Amazon“ nepagailėjo už portalą sumokėti 970 milijonų JAV dolerių ir dėl tokio savo sprendimo neapsiriko. „Twitch“ toliau generuoja puikius rezultatus (2016 m. duomenys):

  • 2,2 milijono unikalių vaizdo transliuotojų;
  • Peržiūrėta 292 mlrd. minučių;
  • Tarp vartotojų išsiųsta 14,2 mlrd. žinučių.

„Nike“ ir NBA komunikacijos patirtis per „Twitch“

„Nike“ įmonė visada pažymi, kad ieško naujų ir inovatyvių sprendimų, kurie padėtų pasiekti savo naujus ir esamus klientus. 2016 metais kompanija sukūrė Klyvlendo „Cavaliers“ žaidėjo Kyrie Irvingo vardinius batelius, ir ta proga norėjo surengti specialų renginį. Pasitelkdama savo partnerystės ryšius su „NBA 2K” kompanija, „Nike“ surengė virtualių batelių pristatymą. K. Irvingas, valdydamas savo kompiuterinę kopiją, rungtyniavo prieš kitus NBA vaizdo žaidimo vartotojus ir bendravo per tiesioginę vaizdo transliaciją, kuriai pasitelkė „Twitch“ portalą. Rungtynių sąlygos buvo tokios, kad kiekvienas NBA aistruolis, virtualioje aikštelėje laimėjęs prieš krepšinio žvaigždę, gauna vardinių „Nike“ batelių porą tiesiai į namus.

NBA, matydami šį fenomenalų vaizdo žaidimų transliacijos reiškinį, neseniai sukūrė savo paskyrą ir pradėjo transliuoti specialius turnyrus ir interviu su žaidėjais.

„Twitch“ komunikacijos kanalas Lietuvoje

Vienas populiariausių Lietuvos „Youtube“ ir „Twich“ transliuotojas ir specialistas Karolis Jankauskas, žinomas kaip „LTU_Republic“, sutiko pasidalinti savo įžvalgomis apie išskirtinio komunikacijos kanalo situaciją Lietuvoje.

„Analizuodami keleto metų tarpsnį matome ryškų požiūrio į „Twitch“ pasikeitimą, kurį potencialiai lėmė „Amazon“ vardas. Vis daugiau solidžių kompanijų pradėjo investuoti į šio portalo transliuotojų kuriamą turinį. Lietuvoje galima paminėti keletą įdomesnių atvejų. Prieš trejus metus viena Lietuvos elektroninio sporto lyga atidarymo proga buvo pasikvietusi Mantą Kalnietį sužaisti „NBA 2K” žaidimą. Tiesioginės transliacijos metu krepšininkas rodė savo virtualius sugebėjimus ir atsakinėjo į žiūrovų klausimus. Taip pat šiemet matoma mobiliojo ryšio įmonės reklamos kampanija, kai dalyviai gali sužaisti vaizdo žaidimą prieš pramogų verslo žvaigždę, ir visa tai yra transliuojama per „Twitch“ kanalą. Šis sprendimas garantuoja interaktyvų ryšį tarp stebėtojo ir transliacijos herojaus, nes vyksta tiesioginis kelių interaktyvių krypčių bendravimas“, - pasakojo K. Jankauskas.

M360
SneakyBox


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją