Neapsiriksite sakydami, kad šiuolaikinės rinkodaros kertinis akmuo yra turinys. Turinio rinkodara jau tapo pačia „karščiausia“ tema ne tik pasaulyje, bet ir Lietuvoje. Lietuvos marketingo asociacijos renginys „LiMA DAY Kaunas 2016“, kurio tema buvo turinio rinkodara, susilaukė beprecendentinio Lietuvos rinkodaros bendruomenės dėmesio.

Praeityje skambią frazę „Vartotojas yra karalius“ nūdiena keičia kita – „Turinys yra karalius“. Turinio pasiūla milžiniška, jo yra įvairaus – tekstas, vaizdas, garsas, kvapas ir net skonis. Visa tai galime laikyti turiniu, bet ar bet koks turinys sudomina vartotoją, išlieka jo atmintyje, lengvai atpažįstamas? Ar norime juo dalintis su kitais, komentuoti, pildyti? O gal karalius yra nuogas? Turinys be esmės, prasmės, tiesiog tuščia frazė arba banalus paveikslas? Taigi kas yra ta turinio rinkodara ir ko iš jos gali tikėtis Lietuvos prekių ženklų savininkai?

Turinio rinkodara – strateginiu mąstymu paremta rinkodara, kurios tikslas – kurti ir platinti vertingą, aktualų bei nuoseklų turinį, kurio pagalba būtų galima pritraukti ir išlaikyti aiškiai apibrėžtą auditoriją bei skatinti pelną nešančius vartotojų veiksmus. Turinio rinkodara nėra orientuota į greitą rezultatą (dėl to ją ir laikome strategine). Dėl turinio rinkodaros populiarumo interneto vandenyse galima rasti nemažai spekuliatyvinio pobūdžio straipsnių, kuriuose turinio rinkodara pateikiama kaip panacėja nuo visų rinkodaros problemų. Deja, tai nėra stebuklas, padedantis išgelbėti nuo neefektyvių, brangių ir menkaverčių rinkodaros sprendimų. Tačiau jeigu vis dėlto nusprendėte taikyti turinio rinkodaros principus savo prekių ženklų komunikacijoje, pravartu atkreipti dėmesį į vyraujančias turinio rinkodaros plėtros tendencijas. Prognozių yra daug ir įvairių, taigi svarbu nepasimesti ir atsirinkti tas, į kurias verta įsiklausyti.

Vietinės arba čiabuvės reklamos populiarumas

Reklamos srautai nepaisant vartotojų kritinio požiūrio į jas ir galimybių jas blokuoti, vis dar yra dideli. Tačiau pasaulyje sparčiau populiarėja taip vadinama vietinė arba čiabuvė (angl. – native advertising) reklama, kuri gali būti patalpinta į bet kokį turinį. Vartotojas jos gali nepastebėti ne dėl to, kad jos nematė, bet dėl to, kad jos tiesiog nepastebėjo, nes reklaminis pranešimas patalpintas taip, kad atrodo natūraliai skaitomo arba žiūrimo turinio dalis. Reklama tarsi nekaltai įsiterpia į turinį, neerzindama vartotojo.

Asmenų, darančių įtaką, skaičiaus ir vaidmens didėjimas

Nesunku pastebėti, kad yra žmonių, kurie daro įtaką kitiems (angl – influencers). Jų buvo visada, tačiau anksčiau siekiant tapti tokiu, reikėjo patekti į televiziją, radiją arba spaudą. Dabar tai galim daryti socialinių tinklų pagalba. Tokius žmonės kartais vadina socialinių tinklų žvaigždėmis, jie rašo, komentuoja, talpina nuotraukas ir video medžiagą ir susilaukia didėlio siekėjų dėmesio. Ką bendro visa tai turi su turinio rinkodara? O gi tai, kad tai yra prekių ženklų savininkų taikinys. Užmezgus ryšį su jais, jie tampa tarsi komunikacijos kanalu, kuriame skleidžia jūsų prekės ženklui naudingą informaciją. Tyrimai patvirtina, kad vartotojai labiausiai pasitiki informacija, kuri sklinda iš lūpų į lūpas. Socialinių tinklų platformos yra puiki terpė tai daryti.

Greitas informacijos vartojimas, trumpas saugojimas

Tai ne naujiena. Ženkli turinio rinkodaros auditorijos dalis nėra linkusi gaišti daug laiko ir skaityti ilgus tekstus. Viskas vyksta čia ir dabar ir aktualu yra tik tiek, kiek tai aktualu šiuo momentu. Svarbu ne tik pateikti trumpą žinutę, bet ir žinoti, kad vartotojas nėra linkęs saugoti ją ilgai. Taigi galima teigti, kad spartus gyvenimo tempas, milžiniški informacijos srautai nemotyvuoja vartotojų saugoti informaciją taip, kaip tai buvo daroma anksčiau, nes tai kas aktualu šiandien, jau nėra aktualu rytoj. Dėl šios priežasties tarp jaunųjų žmonių sparčiai populiarėja socialinių tinklų platforma „Snapchat“ ir verslas bus priverstas priimti jo žaidimo taisykles.

Vaizdo prieš tekstą dominavimas

Tai ne naujiena. Tyrimai patvirtina, kad vaizdo forma pateikta informacija įsisavinama greičiau ir išlieka vartotojo atmintyje ilgiau. Tačiau turinio rinkodaros ekspertai ir analitikai pastebi, kad ne bet koks vaizdo turinys „užkabina“ tikslinę auditoriją. Šiandien įmonės gali bendrauti su vartotojais 24 val. per parą 7 dienas per savaitę. Žmonės nori turinio, kuris yra tikras, natūralus, artimas jiems ir dėl to suprantamas.

Tai tik kelios vyraujančios turinio rinkodaros tendencijos.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją