Kokios skaitmeninės reklamos tendencijos šiuo metu pastebimos Lietuvoje ir pasaulyje? Apie jas kalbamės su bendrovės „Adform“ pardavimų vadovu Baltijos šalims Audriumi Januliu ir technologijų plėtros vadovu Dainiumi Kniukšta.

– Neseniai pranešėte apie naujo biuro Kaune atidarymą ir net tris kartus didinamą darbuotojų skaičių. Ką tai reiškia: ar tai rodo būtent „Adform“ sėkmę, ar viso sektoriaus augimą?

D. K. Pasaulinės skaitmeninės reklamos biudžetų augimo tendencijos stebimos visą pastarąjį dešimtmetį, tuo pačiu metu naujų technologinių sprendimų turinio pateikimui atsiradimo ciklas trumpėja, tad galime teigti, jog dinamiškos skaitmeninės reklamos, tiek virtualioje, tiek fizinėje erdvėje, sektorius sėkmingai augs. Didėjant investicijoms į skaitmeninę (arba programiškai valdomą) reklamą, didėja ir verslo subjektų lūkesčiai, kurių nišinės technologijų kompanijos negali patenkinti. „Adform“, teikianti vieningą ir integruotą reklamos platformą, įgalina verslo procesų optimizavimą ir kokybinių bei kiekybinių rodiklių skaidrumą planuojant ir įgyvendinant skaitmeninės reklamos kampanijas. Tad taip, plėtra Kaune, Varšuvoje, Kopenhagoje, Minske yra susijusi su sektoriaus augimu, tačiau dar labiau su sėkmingu „Adform“ darbu ties tuo, kas svarbu tiek vartotojams, tiek verslo atstovams.

– Kokias pastebite internetinės reklamos tendencijas Lietuvoje lyginant su globaliu kontekstu?

A. J. Tendencijos tos pačios, tik į Lietuvą atkeliauja keletu metų vėliau. Įdomu, nes stebėdami kolegas Danijoje, Čekijoje, Lenkijoje jau maždaug galime numanyti, kas vyks ir pas mus ateinančiais metais. Tiesa, dėl rinkos dydžių skirtumų akcentai dažnai dedami skirtingose vietose. Pavyzdžiui, užsienyje ypač svarbu didelis reklamos pasiekiamumas (scale), darbo procesų automatizavimas ir efektyvinimas, nes kanalų yra ne dešimtimis, bet šimtais ar tūkstančiais. Tuo tarpu Lietuvoje lyginant, pavyzdžiui, su Švedija pirmaujame unikalių interaktyvių sprendimų (rich media) gausa ar galimybe mokėti tik už matomus parodymus, nes tokius sutarimus mažoje rinkoje atlikti yra lengviau.

– Pastaruoju metu užsienio žiniasklaidoje pastebiu tendenciją kalbėti apie tai, kad galbūt skaitmeninė reklama buvo pervertinta ir per anksti nurašytos vadinamos tradicinės reklamos priemonės. Kokia Jūsų nuomonė šiuo klausimu? Ar turime skaičių, įrodančių, kad išties verta didinti skaitmeninei reklamai skirtą biudžetų dalį?

A. J. Nemanau, kad tradicinės priemonės jau nurašytos. Natūralu, kad reklamos pinigai keliauja ten, kur keliauja vartotojų akys. Bet, turint galvoje reklamos triukšmą, labai tikėtina, kad offline reklama kartais gali suveikti labai efektyviai. Norėčiau tikėti, kad reklamos užsakovai kvestionuoja skaitmeninius kanalus, kurių efektyvumo jie negali pamatuoti, pavyzdžiui, „Snapchat“, kurie paskutiniu metu gauna daug spaudimo įdiegti matavimo įrankius. Tiek „Adform“, tiek „Facebook“, tiek „Google“ ar kitos reklamos platformos yra pastatytos būtent ant įrodymų, kad reklamos pinigai investuojami efektyviai ir neša naudą. Kol reklamos užsakovai mato teigiamus rodiklius, tol biudžetai didėja, bet visiškai normalu, kad kažkuriuo metu pasiekiamas optimalus efektyvumas ir papildomos investicijos gali būti perteklinės.

– Kita dažnai minima mintis, kad ateina banerinės reklamos pabaigos metas. Ar tikrai ji išnyks ir kas galėtų ją pakeisti?

D. K. Greitu metu ji neišnyks, bet neabejotinai adblock ir panašios iniciatyvos, tikėtina, suvaldys jos formas, panašiai kaip naršyklės prieš dešimtmetį suvaldė javascript pop-up reklamas. Ateinantys formatai būtų video reklamos ir vis labiau populiarėjančios native reklamos. Tiesa, verta pastebėti, yra atliktų tyrimų (pavyzdžiui, šis), kurie parodė, kad vartotojai jau mieliau tinklapyje rinktųsi banerinę reklama, negu užslėptą native reklamą. Dar viena tolimesnės ateities tendencija – auditorijos duomenys (data). Tikiu, kad už 5 ar daugiau metų nišiniai tinklapiai galės gyvuoti neturėdami nei vieno reklaminio skydelio savo aplinkoje, bet parduodami informaciją apie savo lankytojus. Tai bus puiki skaitmeninio turinio monetizavimo priemonė.

– Galvos skausmas tiek žiniasklaidai, tiek reklamos užsakovams – reklamą blokuojantys vartotojai. Koks galėtų būti sprendimas? Ar galima tikėtis ugdant vartotojų sąmoningumą susitarti su jais, kad jie neišjungs reklamų?

Skaitmeninė reklama: augant investicijoms didėja ir lūkesčiai
© Asmeninio albumo nuotr.

D. K. Vartotojų edukacija ir apeliavimas į jų supratingumą tikrai padėtų sumažinti adblock naudotojų skaičių, ypač tinklapiuose, kurie elgiasi etiškai ir kuria vertingą turinį. Tiesa, visiškai adblock tai neišnaikins, visada bus vartotojų norinčių turinį gauti nemokamai. Tuomet tinklapiams lieka du keliai – arba adblock naudotojams blokuoti prieigą prie turinio, arba veltis į katės ir pelės žaidimą, bandant apgudrauti adblock technologiją ir vis tiek parodyti reklamą.

– Populiariausias „burtažodis“, apie kurį visi kalba, dabar – turinio rinkodara. Kokia „Adform“ patirtis dirbant šioje srityje? Kaip pamatuoti turinio rinkodaros projektų internete efektyvumą?

- A. J. Turinio rinkodara puikus įrankis, kuomet įgyvendintas teisingai. Tam reikia daug žmogiškų išteklių, darbo ir laiko. „Adform“ savo produktais padeda efektyvinti procesus ir atlaisvinti žmones nuo reklaminių skydelių valdymo darbų. Sistemos tai gali padaryti greičiau ir efektyviau, taigi žmonėms lieka daugiau laiko kurti būtent unikalius turinio projektus.

- Kokios būtų Jūsų prognozės ateinantiems keleriems metams, kokių pokyčių galime tikėtis ir kam turėtų ruoštis tiek reklamos užsakovai ir planuotojai, tiek vartotojai?

A. J. Vartotojai gali tikėtis daugiau kontrolės renkantis, kokią reklamą jie nori matyti. Užsakovai ir planuotojai turi susitaikyti su faktu, kad fragmentacija tik didės. Senieji kanalai niekur nedings, naujų tik daugės ir vartotojų dėmesys bus kaip niekada išsibarstęs. Todėl bus labai svarbu mokėti efektyviai planuoti ir suvaldyti tokias fragmentuotas kampanijas.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją