Per šį mėnesį daug rinkodaros specialistų parašys aibę provokuojančių straipsnių ir vardins kryptis, kaip šiemet bus lemta keistis rinkodarai. Dauguma šių tekstų bus banalūs, nereikalingi ir neįdomūs.

Tačiau aš dabar siūlau kai ką visiškai kitokio: pasvarstykime, kokias neišmanymo praktikas, tyčines apgavystes ir grandiozinius kliedesius, kaip ir kasmet, išvysime skaitmeninės rinkodaros pasaulyje 2017 m.?

1. Skaitmeninės rinkodaros specialistas be jokio rinkodaros srities išsilavinimo nesąmoningai imsis tradicinės rinkodaros praktikos - taikys ją internete, sugalvos naują pavadinimą, o tada skelbs, kad „rinkodara pasikeitė".

2. Žmonės sakys „vietinė, sava reklama" (native advertising), kai iš tikrųjų bus turima galvoje reklama leidiniuose (advertorial).

3. Rinkodaros specialistai daugiausiai dėmesio kreips į tiesioginio atsako kampanijas ir su jomis susijusius vertinimus, tačiau jie ignoruos kitą 90% sudarančią rinkodaros dalį.

4. „Rinkodaros komunikacija" bus vadinamas rinkodaros priemonių kūrimas ir perdavimas auditorijai komunikacijos kanalais per iš anksto nustatytas rėmimo komplekso priemones.

5. Interneto rinkodaros ekspertai nesąmoningai „rinkodaros komunikaciją" laikys „turinio rinkodara".

6. Žmonės vartos žodį „nulaužti" (hack), tarsi tai būtų geras dalykas, o žodžiui, kuris reikštų, greitą, atmestinai atliekamą darbą, kuris neišsprendžia problemos, vietos neatsiras.

7. Kiekvienas painios „viešųjų ryšių" ir „viešumo" sąvokas.

8. Žmonės sakys „nuomonės formuotojais remta rinkodara", kai jie turės omenyje tiesiog savo santykius su nuomonės formuotojais.

9. Žmonės save vadins darančiais įtaką ir todėl nebus tais, kurie iš tikrųjų ją daro.

10. Rinkodaros specialistai, kurie pavydi aukštųjų technologijų startuoliams ir mokslinės ir eksperimentinės plėtros atstovams, programinės įrangos kūrimo terminus taikys prekybos praktikoje, nors pastarieji yra visiškai skirtingi dalykai.

11. Nedaug kas diskutuos, ar jiems reikia produkto ar prekės ženklo rinkodaros strategijos, ir dar mažiau iš jų žinos, ką tai iš tiesų reiškia.

12. Kiekvienas manys, kad nesąžininga, pati save vertinanti bei pelno siekianti socialinė žiniasklaida kažką reiškia.

13. Tos pačios socialinės žiniasklaidos tinklai neįsileis bet kurios trečiosios šalies audituoti jų pateikiamų duomenų.

14. Internetinės rinkodaros kūrėjai patogiai ignoruos faktą, kad garsaus „Oreo‘s” firmos „Super Bowl" skirtas įrašas „Twiter“ pasiekė mažiau nei 1% įmonės tikslinės rinkos.

15. Jokie fizinio pasaulio produktų ženklai nebus sukurti per socialinės žiniasklaidos tinklus.

16. Skaitmeninės rinkodaros kūrėjai labai pervertins socialinės žiniasklaidos kanalų vertę.

17. Rinkodaros specialistai ir toliau naudosis šiais socialinės žiniasklaidos tinklais.

18. Vis daugiau Optimizavimo paieškos sistemos (SEO) specialistų manys, kad jie vis dar gali mojuoti burtų lazdele ar paspausti mygtuką, kuris padės pakelti reitingus paieškos sistemose.

19. SEO pramonė atsisako pripažinti, kad geriausius rezultatus pasiekia ir didžiausios naudos sukuria tikslinės nuorodos kaip natūralus tiesioginės viešinimo kampanijos rezultatas, o žmonės tokios kampanijos metu gali kalbėti apie jus internete.

20. Žmonės sakys „Socialinės žiniasklaidos rinkodara", nors ji sukuria tiek pat naudos kiek „telefoninė rinkodara".

21. Rinkodaros profesionalai apsimes, kad „augimo skatinimas" kažkuo skiriasi nuo „produktų rinkodaros".

22. Internetinės reklamos industrija bandys ir toliau įtvirtinti, kad pasiekus tikslinę auditoriją ir idealiai nusitaikius į reikiamus vartotojus, investicijų grąža (ROI) bus didesnė nei bandant pasiekti platų vartotojų ratą pagal jų bendrus demografinius rodiklius. Tačiau šiai prielaidai pagrįsti nėra jokių įrodymų.

23. Skaitmeninės rinkodaros profesionalai pasakys savo viršininkams ir klientams, kad vienas „įspūdis" reiškia vieno asmens reklamos internete pažiūrėjimą vieną kartą.

24. Daugiau nei keletas reklamos tinklų, žiniasklaidos pirkėjų ir nesąžiningų leidėjų pavogs daugiau pinigų iš reklamos ir teisėtų leidėjų užsiimdami interneto reklamos sukčiavimu.

25. Kūrybiškumo dėka atsiras daug gerų rinkodaros kampanijų, tačiau skaitmeninės rinkodaros atstovai vis tiek pirmiausia galvos apie analitiką, įsitraukimo rodiklius ir paieškos sistemas.

26. Kūrybingi žmonės sukurs daugiau vertės nei bet koks dirbtinis intelektas, ar automatinė sistema, mokanti skaityti rinkodaros programinę įrangą.

27. Rinkodaros specialistai „šlamšto laiškus“ (junk mail) ir „e-pašto šlamštą“ (e-mail spam), vadins „lašeline rinkodara" (drip marketing).

28. Rinkodaros srityje dirbantys žmonės toliau galvos, kad visas pasaulis yra panašus į juos: jų skoniai yra vienodi lygiai taip pat kaip ir žiniasklaidos vartojimas.

29. Kiekvienas rinkodaros specialistas bus tikras, kad „televizija miršta", nors viskas vyksta priešingai.

30. Internetinės rinkodaros profesionalai bus tikri, kad žmonėms yra labai svarbu „įsitraukti“, užmegzti „santykius“ su prekių ženklais, siūlančiais, pavyzdžiui, indų ploviklį, tualetinį popierių ar garstyčias.

31. Daugiau straipsnių turės antraštes, panašias į šią stereotipinę formulę: [numeris], [nereikalingas stiprus būdvardis], [daiktavardis],[veiksmas].

32. Kiekvienas manys, kad vadinamoji „pritraukimo rinkodara" ( „Inbound marketing“) yra atskiras rinkodaros procesas, o paskatinti žmones užeiti į interneto svetainę arba realią parduotuvę gatvėje - iš esmės tas pats dalykas.

33. Nedaug kas žino, kad taip vadinamos „pritraukimo rinkodaros“ pirmasis etapas yra ne kas kita, kaip tas pats rinkodaros medžiagos kūrimas; vėliau ji perduodama interneto paieškos sistemomis ir komunikacijų kanalais, tokiais kaip socialinė žiniasklaida.

34. Kiekvienas manys, kad „pritraukimo rinkodara" ir „nediferencijuota rinkodara" ( „Inbound marketing“ ir „outbound marketing“) yra realūs dalykai.

35. Rinkodaros specialistai bus stebėtinai jautrūs įmonių, kurių rinkodaros objektas yra būtent jie patys, apgavystėms.

36. Žmonės verčiau ims laisvai ir greitai mokytis vadinamosios „rinkodaros“ internete negu skirs laiko tikro rinkodaros vadovėlio skaitymui.

37. Skaitmeninės rinkodaros profesionalai daugiau dėmesio skirs taktikai ir ignoruos strategiją.

38. Skaitmeninės rinkodaros profesionalai vis dar nežinos skirtumo tarp taktikos ir strategijos.

39. Skaitmeninės rinkodaros profesionalai kaip visada bus linkę manyti, kad skaitmeniniai kanalai yra svarbiausia ir geriausia priemonė, nes jų darbas priklauso nuo šių kanalų.

40. Žmonės bus linkę išrasti kvailas sąvokas šiuo formatu: „[atsitiktinis daiktavardis] rinkodara".

41. Internetinės reklamos specialistai galvos, kad „socialinė žiniasklaida" yra rinkodarinė veikla, o ne rinkodaros kanalų rinkinys.

42. Skaitmeninės rinkodaros profesionalai pradės mąstyti apie tai, kaip jie gali naudoti tam tikrą interneto rinkodaros kanalą negalvodami, ar jie turėtų naudoti šį kanalą apskritai.

43. Aš kalbėsiu rinkodaros konferencijose ir išgirsiu kaip kiti pranešėjai siūlys skambius, apibendrinančius teiginius, be jokių įrodymų ar pagrindimo, kad juos paremtų.

44. Pranešėjai ir žurnalistai aidinčiuose rūmuose vis kartos netikslias ir akivaizdžiai neteisingas prielaidas apie interneto rinkodaros industriją.

45. Žmonės priims visus šiuos pareiškimus kaip tiesą, nes jie yra sakomi arba rašomi asmenų, kurių vardas jiems pažįstamas.

46. Kažkas vėl paskelbs, kad „reklama yra mirusi", nors reklamos bei skelbimų biudžetai ir toliau didės kiekvienais metais, o mes kaip ir iki šiol matysime reklamą visur, kur tik eisime.

47. Kurdami reklamą rinkodarininkai pakreips žodžius taip, kad išvengtų žodžio „reklama", nes „reklama" turėjo būti mirusi.

48. Kažkas paims jau esančią rinkodaros praktiką ir pavadins ją nauju skambiu žodžiu — juk taip bus parduodamos knygos, didinamos viešumo galimybės ir klientų skaičius.

49. Pasaulis toleruos reklamą apskritai, tačiau nekęs reklamos internete.

50. Išaugs internetinių skelbimų blokavimas.

51. Kiekvienas galvos, kad „Google Analytics" ir kitos rinkodaros analizių platformos yra tikslios, nors duomenys, kuomet naršyklės blokuoja stebėjimo kodą, nėra kaupiami.

52. „Google Analytics" jums pasakys, apie svetainės lankomumo šaltinius, bet ne to lankomumo (srauto) priežastis, todėl šios programos vertė rinkodarai liks labai abejotina.

53. Interneto rinkodarininkai manys, kad visi žmonės sutilps į tvarkingai sudėliotas pardavimų lentynėles.

54. Skaitmeninės rinkodarininkos profesionalai pamirš, kad daug dalykų, kurie yra naudingi ar gali būti svarbūs, negalima išmatuoti ar įvertinti kiekybiškai.

55. Rinkodarininkai nuolat naudos žodį „turinys", nors ši sąvoka nieko tikslaus ar naudingo nereiškia, o jos pačios apibrėžimas yra tik tai, kuo gali būti užpildoma tuštuma.

56. Dauguma mano pažįstamų rinkodarininkų perskaitys šį straipsnį ir pasakys man, kad jiems patiko (arba jie neapkentė) to „turinio“.

57. Žmonės manys, kad „turinys" pats yra strategija, o rinkodaros priemonės (marketing collateral) iš tikrųjų pagaminamos ir perduodamos atsižvelgiant į bendrą rinkodaros komunikacijos strategiją.

58. Rinkodarininkai nuolatos užtvindys internetą begalybe šlamšto, nes žodžių skaičius laikraščių skiltyse arba televizijos reklamos ilgis nebėra fiziškai ribojamas.

59. Interneto rinkodaros specialistai skelbs kažką tiesiog dėl pačio paskelbimo, nors jie ar jų įmonės neturi nieko naujo, originalaus ar įžvalgaus pasakyti. Šie žmonės visiems pamokslaus, kad kokybė turi pranokti kiekį, bet patys ir toliau darys priešingai.

60. Žmonės manys, kad jų gebėjimas skelbti „WordPress“ bloge ir „Facebook“ paskyrose paverčia juos „rinkodarininkais".

61. Žmonės skaitys šį tekstą, o po to girs (arba smerks) portalą, kuriame jis publikuotas, nes jie nebegali rasti skirtumo tarp naujienų ir nuomonės, kurios būna išpublikuotos leidiniuose.

62. Publikacijos žiniasklaidoje sumažins skirtumą tarp redakcijos ir reklaminio turinio tam, kad būtų užkirstas kelias dideliems nuostoliams, patiriamiems dėl reklamos pajamų mažėjimo.

63. Šios publikacijos galės sėkmingai būti naudojamos, nes bus sakoma, kad jie „iš naujo išradinėja žurnalistiką" ir „bendradarbiauja su žmonėmis, teikiančiais informaciją".

64. Rašytojai pateiks daugiau skaičių antraštėse, nes taip žmonės išprovokuojami paspausti, skaityti ir dalintis.

65. Skaitmeniniai rinkodarininkai atmes rinkodaros terminus ir seniai naudojamas geriausias rinkodaros praktikas tiesiog dėl to, kad jos yra „senos" - tarsi tai būtų logiškas argumentas.

66. Dabar rinkodaros specialistai atsisako tiksliai apibrėžti interneto rinkodaros sąvokas ir todėl nesuvokia, kad jie tik užsiima tradicinės rinkodaros praktika, naudodami naujus kanalus, kurie yra vadinami internetu ir mobiliuoju telefonu.

67. Internetas ir mobilusis bus tik dar vienos papildomos rinkodaros priemonės iš daugelio kitų.

68. Virtuali realybė ir papildyta realybė taip pat pasitarnaus kaip nauji komunikacijos kanalai per kuriuos bus vykdoma tradicinės rinkodaros praktika.

69. Technologijų ir komunikacijų kanalai keisis, bet apskritai rinkodaros procesai išliks tie patys.

70. Rinkodara, kaip ir kiekvienais metais, išliks beveik tokia pati.

71. Galėčiau perpublikuoti lygiai tą patį sąrašą po metų ir jis vis dar būtų aktualus 2018 m.

Straipsnio šaltinis

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją