2016 m. pradžioje cmosurvey.org apklausė TOP 289 Amerikos rinkodaros specialistus. Jie siekė išsiaiškinti jų požiūrį į socialinius tinklus, kaip jie integruojami į bendrąją rinkodaros strategiją ir kiek tam skiriama lėšų.

Apklausos rezultatai parodė, kad per ateinančius 5 metus rinkodaristai vis daugiau skirs dėmesio socialiniams tinklams. Planuojama, kad 2021 m. 20.09 proc. įmonės rinkodaros biudžeto bus skiriama būtent šioms veikloms. Šiuo metu Amerikoje įmonės socialiniams tinklams skiriama 10 proc. rinkodaros biudžeto.

Kodėl didėja finansavimas

Šioje vietoje reikėtų paminėti 2015 m. atliktą tarptautinės rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ tyrimą. Juo buvo siekiama išsiaiškinti, kokia reklama žmonės labiausiai pasitiki. Pasak tyrimo išvadų, žmonės labiausiai pasitiki pažįstamų rekomendacijomis. Antroje vietoje įmonės internetine svetaine, trečioje – specialiai paruoštu informaciniu turiniu (straipsniai), ketvirtoje – klientų parašyta nuomone internete. Mažiausiai žmonės pasitiki tekstine reklama mobiliuosiuose telefonuose: tam skiriama paskutinė 19 vieta.

Jeigu atidžiau pažiūrėsime į pirmąjį punktą „žmonių, kuriuos mes pažįstame rekomendacijos", jis turi daug bendro su socialiniais tinklais. „Crowdtap.com" atliktas tyrimas parodė, kad žmonės labiausiai pasitiki pažįstamų/draugų rekomendacijomis, kurias gauna socialiniuose tinkluose. Kalbant paprasčiau, tai socialiniai tinklai yra ideali vieta įmonei parduoti savo prekę/ paslaugą. Žinoma, su sąlyga, kad pardavimą padaro ne įmonė, o žmogus. Kad klientas rekomenduotų įmonę, aišku, pirma turi būti geras produktas/ paslauga, antra – įmonė turi būti matoma, žinoma. Yra daug būdų, kaip būti matomais (TV, lauko reklama ir t. t. ) ir įgyti klientų pasitikėjimą. Visgi tradiciniai kanalai yra brangūs ir ne visi galį juos įpirkti. Socialiniai tinklai yra puiki terpė, kurioje su mažesniu biudžetu įmonė gali pasiekti gerų rezultatų – didinti savo žinomumą, pasitikėjimą. Norėdama tai pasiekti, įmonė turi būti aktyvi. Kuo ji aktyvesnė, tuo ją labiau įsimena. Norint, kad įmonę įsimintų, reikia gero turinio, kuris išsiskirtų iš įprastinio naujienų srauto.

Kodėl reikalingas geras turinys

Statistiškai socialiniame tinkle „Facebook" žmogus vidutiniškai turi 155 draugus bei seka iki 5 prekės ženklų. Vadinasi, pagal šį pavyzdį dėl kliento dėmesio feisbuke įmonė konkuruoja su 200 paskyromis. Todėl norint išsiskirti – reikia turinio, kuris įtrauktų vartotoją.

Koks yra geras turinys? Geras turinys skirstomas į:

- Pramoginį (konkursai, supažindinimas su įmone, jos kultūra, darbuotojais. Reagavimas į įvykį, kuris vyksta šiuo metu. Pavyzdžiui olimpiada);
- Informacinį (straipsniai, įžvalgos susijusios su jūsų prekiniu ženklu ar rinka, kurioje yra jūsų prekinis ženklas);
- Mokomąjį (tai turinys, kuris padeda išspręsti jūsų auditorijos problemą. Rekomenduojama, kad didžioji dalis laiko būtent būtų skirta šiam turiniui);

„Facebook" banerinės reklamos

Žinoma, galima naudotis „Facebook" banerinėmis reklamomis, tačiau jos įmonei nepadės užmegzti ilgalaikio ryšio su klientu. Anksčiau minėtame rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atliktame tyrime, žmonėms pagal pasitikėjimą „banerinės reklamos socialiniuose tinkluose" atsidūrė tik 16 vietoje iš 19.

Nuo ko pradėti

Visų pirma, jeigu įmonė nori būti sėkminga socialiniuose tinkluose, tai ji turi turėti strategiją. Joje turi būti atsakyta į šiuos klausimus:

- Koks yra jūsų paskyros tikslas
- Kas yra jūsų auditorija
- Kokią spręsite auditorijos problemą/ problemas
- Kokį viešinsite turinį (tekstas, nuotraukos, vaizdo įrašai, konkursai)
- Koks bus bendravimo stilius
- Kada kelsite žinutes
- Kaip matuosite paskyros sėkmę
- Kaip kviesite esamus klientus prisijungti prie paskyros
- Kaip įtrauksite kitus darbuotus į bendro turinio gamybą

Atsakę į šiuos klausimus, galite pradėti aktyviau dirbti su socialiniais tinklais. Rekomenduojama pradėti nuo mažesnio biudžeto ir palaipsniui jį didinti.

M360
Nextury Ventures


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją