Šis įrašas bus aktualus tiems, kurie domisi sportu – sirgaliui, sportininkui, komandai. Skaitydami sužinosite, kaip teisingai sujungus sportą su socialiniais tinklais galima pasiekti įspūdingų rezultatų.

Įprasta, kad sporto šakos populiarumą lemia žiūrovų, sirgalių kiekis. Pavyzdžiui, Lietuvoje numeris vienas – vyrų krepšinis. Geriausi to įrodymai ‒ žmonių lankomumas salėse bei žiūrovų skaičius prie TV ekranų. Jokia kita sporto šaka Lietuvoje nepritraukia tiek žiūrovų, kaip vyrų krepšinis. Kodėl taip yra, galima paaiškinti keliais punktais:

- Istorinė situacija. Kauno „Žalgirio“ kovos su Maskvos CSKA. Šios rungtynės buvo daugiau nei krepšinis: tai buvo kova, kada maža tauta laimėdavo prieš neteisybę.

- Įsimintinos pergalės. Olimpiniai medaliai, Europos čempionai, Eurolygos taurė. Didelės pergalės suvienydavo žmones.

Šie du punktai paklojo stiprius pamatus, kad krepšinis taptų mūsų antrąja religija. O kaip gi krepšininkai? Šios sporto šakos atstovai sulaukia nemažai žiniasklaidos dėmesio, todėl greičiau ir lengviau pelno visuomenės simpatijas. Krepšininkas, turėdamas didelį žinomumą, gali lengvai prisidėti prie šios šakos populiarinimo. Todėl, mano manymu, šiuo metu sportininkų vaidmuo yra vienas iš svarbesnių. Pavyzdys – 2016 m. Panevėžio komanda „Lietkabelis“ rudenį pakvietė į komandą brolius Lavrinovičius. Gal sutapimas, o gal ir ne, bet pasak LKL statistikos, lyginant su praėjusiais metais Panevėžyje dabar rungtynes stebi du kartus daugiau žmonių nei pernai. Šį sezoną dažnai „Lietkabelis“ pagal žiūrovų skaičių lenkia ir sostinės komandą „Lietuvos rytą“.

Jeigu minėsime tarptautinius pavyzdžius, Klivlando „Cavaliers“ superžvaigždei Lebronui Jamesui paskelbus, kad jis grįžta žaisti į savo gimtąją komandą, visi sezono abonementai į namų rungtynes buvo išpirkti per kelias valandas. Garsus futbolininkas Deividas Beckhamas buvo pakviestas žaisti į Los Andželo „Galaxy“ komandą. Pasak komandos atstovų, Beckhamo atėjimas padėjo padvigubinti bilietų pardavimus į namų rungtynes ir apskritai šalyje buvo jaučiamas didesnis susidomėjimas futbolu nei anksčiau.

Šiais pavyzdžiais noriu pasakyti, kad sportininkai turi didelę įtaką, bus sporto šaka populiari, ar ne. Ką tik paminėti atletai yra garsūs žmonės, kuriems prireikė daug metų, kad pasiektų tokį žinomumą. Šiais laikais, kai yra socialiniai tinklai, sportininkui yra kur kas lengviau nei anksčiau pelnyti visuomenės simpatijas ir tai galima padaryti kur kas greičiau. Pasidalinsiu keliais patarimais, kodėl sportininkui reikia būti socialiniuose tinkluose.

Kodėl sportininkui reikia būti socialiniuose tinkluose

Priklauso nuo sporto šakos, bet per mėnesį sportininkas gali turėti nuo 0 iki kelių rungtynių. Kuo dažniau būna rungtynių, tuo daugiau jį mato sirgaliai bei didesnė tikimybė, kad apie sportininką parašys žiniasklaida. Tai padeda atkreipti dėmesį ir stiprinti ryšį su fanais. Bet jeigu nėra rungtynių - nėra visuomenės susidomėjimo. Socialiniai tinklai – komunikacijos įrankis, per kurį sportininkas gali visada bendrauti su savo sirgaliais. Nuolatinis bendravimas padeda stiprinti ryšį. Aukščiau minėti pavyzdžiai parodė, kad kuo stipresnis sirgalio ryšys su sportininku, tuo didesnė tikimybė, kad fanas ateis į rungtynes palaikyti savo mėgstamo žaidėjo. Tai jeigu sportininkui yra svarbu, kad jo sporto šaka ar komanda domėtųsi kuo daugiau žmonių – socialiniai tinklai yra įrankis, kuris padės šį tikslą pasiekti.

Įdomu, bet jeigu mes pažiūrėtume, pavyzdžiui, Lietuvos futbolo A lygos rungtynių lankomumą, tiksliau atsitiktine tvarka pasirinktas balandžio 19 d. rungtynes „Žalgiris“ – „Sūduva“, pamatysime, kad stadione, kuris talpina 5 067 žmonių, tą dieną sulaukta 600 sirgalių. Rungtynėse žaidė A lygos stipriausia komanda prieš trečioje vietoje esančią „Sūduvą“. Manau, padidinti žiūrovų lankomumą galėtų žaidėjai, jeigu jie būtų aktyvesni socialiniuose tinkluose. Pavyzdžiui, rungtynėse tris įvarčius įmušęs ir lygoje antras pagal rezultatyvumą Darvydas Šernas socialiniame tinkle „Facebook“ nėra itin aktyvus. Jo „Facebook“ puslapis turi 2 695 sekėjus. Iš komunikacijos tono ir stiliaus galima daryti prielaidą, kad šią paskyrą administruoja ne Darvydas, nes naujienos, nuotraukos būna pasiskolintos iš naujienų portalų arba kitų „Facebook“ paskyrų.

Kaip pavyzdį geros komunikacijos, sportininko ir sirgaliaus, išskirčiau Kauno „Žalgirio“ žaidėją Edgarą Ulanovą. Šis sportininkas nėra žinomas taip plačiai kaip broliai Lavrinovičiai, todėl visuomenės palaikymą įgauna dabar. Ulanovo pasirinktas komunikacijos kampas socialiniuose tinkluose – parodyti krepšininko gyvenimą iš arčiau, treniruotes, keliones į rungtynes bei tiesiogines transliacijas, kurių metų Edgaras atsako į savo gerbėjų klausimus. Tai yra šiuolaikinis komunikacijos būdas, kaip atletai bendrauja su savo gerbėjais Vakaruose. Sekėjai mato sportininką kasdien.

Nepriklausomai, ar yra rungtynės, ar gerą pasiekė rezultatą. Ši strategija sportininkui padeda didinti žinomumą. Kiek tiesiogiai Edgaro aktyvumas socialinėje erdvėje prisideda prie „Žalgirio“ lankomumo arenoje, pasakyti sunku. Bet, kad tai padeda skleisti žinutę apie artėjančias rungtynes - faktas. Šiuo metu Edgaras turi 9 108 sekėjus, jo įkeliamas žinutes per savaitę pamato apie 42 tūkst. žmonių, jos surenka apytiksliai po 1 tūkst. „patinka“ paspaudimų.

Socialinį tinklą „Facebook“ taip pat gerai iš naudoja ir kitas „Žalgirio“ žaidėjas Paulius Jankūnas. Jo pavyzdys parodo, kad sportininkas, kuris jau turi visuomenės palaikymą, žinomumą, per trumpą laiką greičiau pritraukia didesnį sekėjų skaičių. Paulius dabar turi 9 229 sekėjų. Jo įkeltos žinutės surenka daugiau nei po 1 tūkst. „patinka“ paspaudimų.

Taigi aktyvus sportininkas socialiniuose tinkluose reiškia didesnę tikimybę, kad sirgaliai labiau susidomės sportininku ir apsilankys rungtynėse. Šis rezultatas yra svarbus komandai, nes lankomumas koreliuoja su rėmėjais ir skiriamais pinigais.

Kita priežastis, kodėl sportininkui socialiniai tinklai yra gerai – savo prekinio ženklo stiprinimas. Yra du klausimai, kurie nėra malonūs sportininkui.

- O kas jeigu trauma - ar turi planą B?
- Ką veiksi pabaigęs karjerą?

Prekinio ženklo stiprinimas – tai sportininko planas B. Sportininkas, karjeros metu investuodamas į savo vardo žinomumo didinimą, galės iškart arba vėliau uždirbti. Turiu omenyje, kuo garsesnis sportininkas, tuo didesnė tikimybė, kad jį pakvies filmuotis reklamose, tapti X įmonės prekiniu ženklu. Užsienyje tai veikia, kodėl tai gali neveikti Lietuvoje? Kuo garsesnis sportininkas, tuo labiau verslas nori daryti bendrus projektus, nes garsus vardas išskiria iš konkurentų ir duoda pranašumą. Lietuvoje pavyzdys galėtų būti Žydrūno Savicko sporto klubas ar Londono olimpinio vicečempiono Jevgenijaus Šuklino atidaryta picerija.

Apie nacionalinį stadioną

Antraštėje nacionalinį stadioną paminėjau neatsitiktinai. Manau, jo atsiradimą paspartintų sportininkų diskusijos socialiniuose tinkluose. Juk muzikantas Marijonas Mikutavičius su viena žinute atkreipė, užaštrino visuomenės dėmesį apie kalafijorų kainas. Tas pats galėtų būti ir su stadionu. Futbolo gerbėjams tai yra opi problema, bet trūksta futbolininkų, nuomonės lyderių, kurie apie tai kalbėtų socialiniuose tinkluose. Turiu omenyje sportininkus, dėl kurių kažkada rinkosi stadionai – Edgaras Jankauskas, Deividas Šemberas, Tomas Danilevičius, Saulius Mikalajūnas. Bei jaunosios kartos futbolininkų palaikymo – Luko Spalvio, Fiodoro Černycho ir kitų.

Jeigu netikite, kad sportininko žodis gali kažką pakeisti, prisiminkite „Žalgirio“ vyr. trenerio Šarūno Jasikevičiaus žinutę, kuria jis kreipėsi į sirgalius ir kvietė ateiti palaikyti komandą per lemiamas rungtynes. Rezultatas – „Žalgirio“ arena sumušė lankomumo rekordus.

Taigi sportininkai gali padėti populiarinti sporto šaką, suburti žmones į sales ir stadionus. Tik reikia, kad tas sportininkas būtų nuomonės formuotojas. Šiais laikais žinomumą greičiau galima užsitarnauti su socialiniais tinklais, kada vykdoma apgalvota komunikacija. Tokia komunikacija būna naudinga tiek sporto šakai, tiek ir pačiam sportininkui, kuris stiprina savo prekinį ženklą.

TV3
M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją