Emoji – mažytis paveikslėlis, ikonėlė arba simbolis, naudojamas mobiliuose prietaisuose bei kitoje elektroninėje komunikacijoje. Jie įterpiami tekstiniuose pranešimuose, socialiniuose tinkluose, elektroniniuose laiškuose ir kitose bendravimo platformose. Sumanyti emoji buvo Japonijoje ir iki šiol kaip vienas populiariausių bendravimo įrankių klesti visame pasaulyje.

Šiuo metu itin ant bangos – vizualinis turinys, o tuo tarpu nuobodokas, lėkštas tekstinis pamažu išstumiamas iš komunikacijos. Vidutiniškas suaugęs žmogus gali skirti vos pora minučių dėmesį patrauksiančiam turiniui. Žmonės daug greičiau įsisavina vizualiniu turiniu pateikiamą informaciją, nes jų smegenys paprasčiausiai susietos su paveikslėlių supratimu. Vos atsiradus internetui, dar ankstyvose jo stadijose žinutės buvo siuntinėjamos tekstiniu pavidalu ir tai neabejotinai buvo pats geriausias bei patogiausias būdas komunikuoti per atstumą.

Ar žinojote, kad dabar 63 % socialinių tinklų yra sudaryti vien iš vizualinės medžiagos? Rinkodaros ir komunikacijos specialistai dėl to mato galybę kūrybinių galimybių, todėl visiems bent kartą reikėtų pabandyti naudoti ir tokio tipo priemones.

Dar šiek tiek įdomios informacijos:

• Smegenys suvirškina vizualinius duomenis 60 000 kartų greičiau nei tekstinius;

• Dabar mes „suvartojame“ penkis kartus daugiau informacijos nei prieš 30 metų;

• Priimame ir „suvirškiname“ 34 GB informacijos už darbo ribų kiekvieną dieną;

Emoji dabar gali būti panaudoti ir banko slaptažodyje;

• Vidutinis suaugęs žmogus praranda dėmesį 8 sekundžių.

Kas naudoja emoji?

• 72 % 25 m. ir jaunesnių moterų;
• 76 % 25 – 29 m. vyrų;
• 68 % 30 – 35 m. moterų;
• 62 % 35 m. ir vyresnių vyrų.

Jei esate susikūrę profilius socialiniuose tinkluose, turbūt matėte juos žinutėse ir viešuose įrašuose. Šiuo metu jie it virusas klesti visur, tačiau viskas pradėjo nuo tekstinių žinučių, kuriomis žmonės susirašinėdavo. Nesvarbu, patinka Jums jos ar ne, dabar pasaulyje yra per 6 milijardus emocijų, kasdien klestinčių tiek žinutėse, tiek mobiliosiose aplikacijose.

Kadangi emoji tapo didžiuliu pasauliniu fenomenu, įvairūs prekiniai ženklai įtraukia juos į savo rinkodarines žinutes vykdydami komunikaciją su jaunesnių kartų atstovais. Emoji neapsiriboja buvimu tik tekstinėse žinutėse, jie įsitraukia į rinkodaros kampanijas, Helovyno kostiumus, filmus ir t.t.

Neseniai atlikti tyrimai parodė, kad 84 % moterų ir 75 % vyrų mano, kad emoji naudojimas yra geresnis būdas išreikšti emocijas nei žodžiai. Taigi, kas slypi po prekinių ženklų susižavėjimu emoji naudojimu? Atliktas tyrimas parodė, kad kuomet žmogus pamato emoji, jo smegenys reaguoja panašiai kaip pamačius žmogaus veidą.

Emocijos išties gali pakeisti kažkieno nuotaiką ir netgi išraiškas, kurios galėtų analogiškai būti atvaizduojamos emoji. Dėl to prekiniai ženklai masiškai integruoja tokias emocijas savo rinkodaros kampanijose. Tokių apraiškų jau galima pamatyti ir Lietuvoje.

Emoji skaitmeninė emocijų išraiška ypač populiari tarp jaunimo. Lietuviški prekiniai ženklai ir įmonės juos naudoja pakankamai vangiai, o be reikalo. Kaip vieną pavyzdžių, naudojančių emoji savo rinkodaros ir komunikacijos kampanijose, galiu įvardinti „Gym Plius“ sporto klubą. Naudodami tokį komunikacijos būdą jie išsiskiria ir labiau patraukia akį“ – įžvalga dalinasi „63 Wire Marketing“ rinkodaros inžinierius Vytautas Urbonas.

Emoji rinkodara gali tikti ne kiekvienam, tačiau Jūs turite apsčiai laiko viskam ištyrinėti, nes patikėkite, emoji greitu metu tikrai nežada pasitraukti. Svarbu paminėti ir tai, kad emoji kiekviename turinyje, kuriuo dalinatės, dėti nereikėtų. Neišstumkime verbalinės komunikacijos, nes nepaisant vis užplūstančių inovacijų, žodžiais pasakyti galima tikrai daugiau.

Remtasi „techinfographics.com” ir „63 Wire Marketing“ medžiaga

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją