Kitą savaitę Jūrmaloje vyksiančioje konfenrencijoje „Balticbest 2016” prekybos tinklo „Maxima” rinkodaros vadovė Kristina Mažeikytė skaitys pranešimą apie mažmeninės prekybos rinkodaros tendencijas 2017 m.

– Kuo skyrėsi „Maxima” rinkodara 2016 m. nuo praėjusių metų?

– Mes daug investavome į vartotojų patirtį ir personalizuotus pasiūlymus. Mums tai – naujas kovos laukas. Mūsų vartotojai gauna daugiau personalizuotų pasiūlymų nei bet kada iki šiol. Pavyzdžiui, jei lygintume skaičius, pernai per mėnesį mes skelbdavome 4 į tikslinę auditoriją orientuotus pasiūlymus, o dabar per savaitę jų skaičiuojame 2000.

Pradėjome taikyti šį naują požiūrį Lietuvoje, mūsų namų rinkoje. Dabar Estijoje ir Latvijoje eisime tuo pačiu keliu. Mažmeninės prekybos verslas pasikeitė, visas rinkodaros modelis apsivertė aukštyn kojomis. Dabar vartotojai sako mums, ko jie nori, ir mes turime jiems tai pasiūlyti. Anksčiau mes siūlydavome vartotojams tai, ką turėjome.

– Kokius komunikacijos kanalus naudojate pateikti personalizuotiems pasiūlymams?

– Daugiausia – elektroninius laiškus ir SMS.

Kristina Mažeikytė
Kristina Mažeikytė
© Bendrovės nuotr.

– Kuo remdamiesi kuriate asmeninius pasiūlymus?

– Jie yra pagrįsti prieš tai buvusiais apsipirkimais. Analizuojame produktus, kurie dažniausiai atsidūrė pirkinių krepšelyje, stebime, kokie prekės ženklai yra mėgstamiausi. Remdamiesi šia informacija, sukuriame pasiūlymą. Pavyzdžiui, jei mes žinome, kad vartotojas reguliariai perka tam tikro prekės ženklo pieną, mes pasiūlysime šią savaitę jo įsigyti su nuolaida.

– Bet vartotojas jau šiaip ar taip mėgsta savo perkamą pieną. Jei siūlote jį su nuolaida, prarandate pinigus.

- Kartais turi pamaloninti savo lojalius vartotojus ir dirbti tam, kad juos išlaikytum pas save. Mūsų konkurentai taip pat sunkiai dirba, kad pritrauktų mūsų vartotojus, o mes turime užtikrinti, kad jie liks pas mus.

- Ką galvojate apie reklamą tradicinėse masinės medijos priemonėse?

- 2017 m. planuojame tam skirti mažiau pinigų nei šiais metais. Bet turėsime dar daugiau įrankių tiesioginiams, personalizuotiems pasiūlymams.

Kalbėjosi Hando Sinisalu, „Best Marketing Estonia”

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją