Šiandien vis daugiau rinkodaros biudžetų atsiriekianti turinio rinkodara nėra naujas XXI a. išradimas. Įtakingos turinio rinkodaros populiarintojas Joe Pulizzi pirmuoju turinio rinkodaros pavyzdžiu laiko dar 1895 m. žemės ūkio padargų gamintojo „John Deere“ pradėtą leisti žurnalą „The Furrow“.

Ankstyvoji turinio rinkodara

Tam laikotarpiui itin progresyvią žemės ūkio techniką gaminęs „John Deere“ suprato, kad JAV ūkininkams jos parduoti nepavyks tol, kol šie nemąstys taip pat progresyviai. Ir tik tuomet, kai jie supras progresyvios žemdirbystės naudą, jie pradės pirkti inovatyvius „John Deere“ padargus. Tad žurnalas buvo skirtas ne tiesmukam pardavimui, o ūkininkams lavinti.

Kitas puikus ankstyvos turinio rinkodaros pavyzdys – padangų gamintojo „Michelin“ 1900 m. pradėtas leisti restoranų ir viešbučių gidas. Kai Prancūzijoje pasirodė pirmasis leidimas, ten buvo maždaug 3000 automobilių. 35 000 kopijų tiražu išleistas gidas turėjo palengvinti vairuotojo gyvenimą ir tuo pačiu skatinti žmones pirkti ne padangas, o... automobilius.

Turinio rinkodara šiandien

Pasak „Idea Group“ skaitmeninės komunikacijos stratego Jono Valatkevičiaus, turinio rinkodara ir šiandien paklūsta tiems patiems principams: „Turinio rinkodara nebuvo, nėra ir nebus skirta ką nors greitai parduoti. Turinys rinkodara virsta tik tuomet, kai turi aiškią paskirtį – patenkinti konkretų konkretaus vartotojo informacijos ar patirčių poreikį.“

Paprastai tariant, jei prekės ženklas eina į turinio rinkodaros teritoriją, jis neišvengiamai turi pamiršti tradicinės komunikacijos logiką ir virsti vartotojui naudingas ir įdomias naujienas gaminančia „redakcija“.

„Šioje „redakcijoje“ galvojama ne apie tai, ką vartotojas nori pirkti, o apie tai, kas jam yra įdomu. Čia sudaromas ne metinis veiksmų planas, o naujienų skelbimo kalendorius. Naujienos nebūtinai pasakoja apie prekės ženklą – greičiau apie tai, kas įdomu prekės ženklo vartotojui. Čia visų pirma bus siekiama ne parduoti, o vartotojus paversti gerbėjais“, – teigia „Idea Group“ skaitmeninės komunikacijos strategas.

Jis prideda, kad turinio rinkodara yra strategija, kurios tikslas – sukurti vartotojui vertingas patirtis. „Turinio rinkodara yra savų komunikacijos kanalų kūrimas, o ne vietos pirkimas svetimuose kanaluose. Turinio rinkodara yra prekės ženklas visose vietose, kur vartotojas ieško jam reikalingo turinio. Turinio rinkodara nėra reklama. Todėl tai yra puikus būdas pasiekti reklamos nemėgstantį vartotoją nekuriant tai, ko jis nemėgsta – reklamos“, – tvirtina J. Valatkevičius.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją