Kai kam tai gali nuskambėti, kaip erezija, tačiau tokia yra tikrovė. Deja, tačiau dauguma verslo organizacijų ją praleidžia pro akis ir savo dėmesį skiria kitoms veikloms.

Įvaizdžiui, kaip visada, nelieka nei lėšų, nei laiko, nei dėmesio ir pradedama teigti, kad įvaizdis tėra tik rinkodaros dalis. Tai galima pastebėti matant ne tik vykdomas komunikacijas, bet ir kokių specialistų ieškoma – įvaizdžio pora dešimčių, rinkodaros pora šimtų.

Sveikinu, sėkmingai pasiklydote tarp trijų pušaičių.

Šia liga ypač serga B2C įmonės, ką tik susikūrę start‘upai, kurie visą savo dėmesį skiria naujos idėjos, produkto ar paslaugos populiarinimui. Sukviečiamos V.I.P. asmenybės, su fanfaromis organizuojamas geras baliukas, mėgaujamasi savo 5 minutėmis šlovės. O paskui ateina pagirios ir suvokimas, kad nepaisant visko pardavimai neauga taip, kaip tikėtasi, žinomumas neužgriuvo, kaip buvo laukta. O juk tiek energijos buvo skirta...

Žinoma, tai netaikoma jei idėja, produktas ar paslauga yra tiek unikalūs, kad jie vieninteliai rinkoje. Bet kiek tokių laimingųjų? Keli procentai, kai visi likusieji, būkim atviri, sukūrė kažką, kas jau rinkoje yra, veikia ir nėra unikalu. Tad likusiems tenka kovoti dėl tos pačios rinkos dalies.

Ir tada su dar didesne energija ima investuoti į rinkodarą, pardavimus, tikėdamiesi, kad tai pakeis situaciją į geresnę ir pamiršdami kitką – įvaizdį.

Pamiršdami savo paties įvaizdį, nes verslo partneriams ir pirkėjams svarbu ne tik idėja, produktas ar paslauga, bet ir kas juos kuria, kas stovi už tos idėjos, produkto ar paslaugos. Jei nėra žinoma, kas stovi, nėra pasitikėjimo, o kai nėra pasitikėjimo, sunku megzti abipusius santykius, nebus santykių, neveiks nei rinkodara, nei pardavimai. Paprasčiausiai kita šalis arba nepasitikės, arba nesusidomės. Ir jūs būsite tik dar vienas iš daugelio beveidžių, kurie siūlo dar vieną, tokį patį, kaip ir kiti, produktą ar paslaugą.

Šioje vietoje mes grįžtame prie pradžios, kad prieš pradedami savo veiklą, pagalvokite apie savo įvaizdį, kas jūs esate, iš kur kilote, kuo išsiskiriate ir ką norite pasiūlyti rinkai. Ar tikrai tam buvo skirta daug dėmesio, ar patys tikite tuo, kad jūsų įvaizdis jau yra pakankamas? Ar tikrai atėjo laikas užsiimti ne įvaizdžiu, bet rinkodara?

Dažnai būna, kad organizacijos, kurios mano, jog jų įvaizdis yra pakankamas, vėliau turi pripažinti, kad tam nebuvo skirtas nei deramas dėmesys, nei laikas, nei lėšos. Įvaizdis, kaip ir verslo aplinka, yra organinis, jis nuolatos keičiasi, vystosi, todėl negalima sakyti, kad jei prieš 20 metų buvo sukurtas įvaizdis jis išliko tapatus ir dabar.

Nebus įvaizdžio, nebus ir rinkodaros, nes nebus ant ko jos formuoti.

Gaila, bet dauguma verslo organizacijų dažnai to nesuvokia ir viską pradeda daryti nuo kito galo.



Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją