Reklama paprastai susideda iš trijų žingsnių: komunikacinės žinutės formulavimo, tikslinės auditorijos įvardijimo ir kampanijos įgyvendinimo. Šiame straipsnyje susitelkiama į antrąjį šio sąrašo elementą – tikslinės auditorijos suvokimą, o tiksliau, kaip tikslinė auditorija kis ateityje, kai bus tampama vis labiau priklausomais nuo asmeninių asistentų, tokių kaip „Amazon Echo“, „Alexa“ ir „Google Home“.

Tie, kas tikitės rasti patarimų apie auditorijos pasiekimą per „Facebook“ arba „Google“, šiame straipsnyje to nerasite. Šiame straipsnyje pristatoma, kaip tikslinė auditorija pakis ateityje, kai minėti asmeniniai asistentai už žmones atliks vis daugiau pirkimų.

Kol kas Jūsų kampanijos tikslinė auditorija yra žmonių grupės ir greičiausiai vieninteliai Jūsų internetinės rinkodaros veiksmai, skirti ne tiesiogiai žmonėms, o robotams, yra SEO. Jūs taip optimizuojate savo turinį, kad paieškos robotams jis būtų kuo aiškesnis ir patrauklesnis. Paprastai tariant, Jūs kuriate turinį ir tikitės, kad dėl įvairių priežasčių SEO robotai teiks pirmenybę būtent Jūsų, o ne konkurentų turiniui ir magiškai pateiks šį turinį paieškos viršuje, kai tikri žmonės (Jūsų galutinė tikslinė auditorija) įves paieškos užklausas.

Kaip šis procesas atrodys ateityje? Jau dabar daugelyje situacijų pasitikima išmaniaisiais įrenginiais ir paieškos varikliais priimant tam tikrus sprendimus, pavyzdžiui pasirenkant greičiausią kelią namo. Taip pat paprastai neabejojama aukščiausiai reitinguojamų paieškos atsakymų autoritetingumu ir kokybe. Akivaizdu, kad žmonių ir technologijų santykiai taps tik glaudesni ir mes vis labiau patikėsime technologijomis už mus priimti tam tikrus sprendimus.

Rinkodaros specialistai paprastai turi panašius tikslus: pasiekti tikslinę auditoriją, rasti naujų potencialių klientų, didinti pardavimus. Žinoma, sprendimai, kaip tai yra pasiekiama, kinta. Šiandien mes optimizuojame turinį taip, kad robotai jį rodytų mūsų tikslinei auditorijai paieškos rezultatuose. Ryt mes optimizuosime turinį taip, kad robotai teiktų pirmenybę mūsų, o ne konkurentų prekėms, kai patys darys vartotojų rutininius pirkimus. Po truputį ne vieno namuose jau atsiranda virtualūs asmeniniai asistentai („Amazon Alexa“, „Amazon Echo“, „Google Home“ ir kiti), kurie padeda žmonėms rasti atsakymus į rūpimus klausimus, atlikti norimus veiksmus (užgesinti šviesą, paleisti muziką) arba padeda apsipirkti. Kaip kažkada išmanieji telefonai, šie įrenginiai tampa kiekvienų namų natūraliais plėtiniais, padedančiais atlikti pirkimą viena balso komanda. Tačiau kas priima galutinį sprendimą, kuriuos būtent apelsinus „Alexa“, „Echo“ arba „Home“ įsidės į krepšelį, kai vartotojas paprašys jų nupirkti?

AAO (Asmeninių asistentų optimizavimas) iškils kaip nauja verslo niša, visai kaip prieš dešimtmečius iškilo SEO. Žinoma, žmonių patirtys ir elgesys taps šablonais, kurių ieškos asmeniniai asistentai labiausiai: pakartotiniai pirkimai, reitingai, panašios prekės ir balso komandos. Visiškai kaip šiandien mes naudojame pakartotinę rinkodarą tam, kad didintume pardavimus, mūsų asmeniniai asistentai naudosis mūsų veiklos istorija tam, kad priimtų sprendimus už mus. Šie sprendimai bus atlikti pasitelkiant algoritmus, kurie atvaizduos vartotojo pasirinkimą. AAO specialistų darbas ir bus „perkąsti" šiuos algoritmus tampant pagrindiniais pasirinkimais mūsų namų robotams. Jei kiekvieną rinkoje esantį individą taip pat atstovaus ir programos, kurios turės deleguotas teises atlikti sprendimus klientų vardu tuo metu, kai bus perkamos daržovės ar pieno gaminiai, rinkodaros specialistų laukia iššūkis. Rinką reikės suvokti netik kaip sudarytą iš žmonių tikslinės auditorijos, bet taip pat kaip vienetą, sudarytą iš agentų arba mašinų, kurie paklus logikos dėsniams ir kuriuos reikės išmokyti priimti sprendimus.

Kiekvienas iš šių agentų žinos tik tai, ko jie bus išmokę – pavyzdžiui tai, kad jei prekės A ir prekės B specifikacijos yra identiškos, tačiau prekės A kaina yra žemesnė, tuomet reikėtų pirkti prekę A, nebent tokie kriterijai kaip tiekėjo patikimumas, vartotojų apžvalgos ir panašiai, yra ženkliai palankesni prekei B. Agentai egzistuos savo atskiruose pasauliuose, tačiau vėlesniais etapais nebus visiškai izoliuoti. Informacija bus dalinamasi ir tai leis žmonėms atrasti naujų tiekėjų dantų pastai tokiu pačiu keliu, kaip šiandien atrandamos naujos rekomenduojamos dainos per „Spotify“ arba filmai per „Netflix“.

Žinoma, rinkodaros specialistai turės rūpintis ne vien pirminiais Virtualių Asmeninių Asistentų (VAA) pasirinkimais, bet ir tuo, kad Jūsų galutinis vartotojas būtų patenkintas, nes jei žmogus bus nepatenkintas įsigytomis prekėmis, šis lieps asistentui nustoti pirkti prekes iš pasirinkto šaltinio.

Pradžioje dauguma automatizuotų pirkinių bus atliekama kasdienėms prekėms, tokioms kaip pienas. Bėgant laikui robotų pirkinių krepšelis plėsis, taigi robotų atliekami rutininiai pirkiniai Jūsų svetainėje irgi didės.

Šis pokytis taip pat lems, kaip pasikeis „Google Analytics“ srautai ir informacijos suvestinių duomenys. Jei šiandien robotų atliekamas svetainių lankymas paprastai interpretuojamas kaip netikras ir jį stengiamasi šalinti iš ataskaitų, ateityje pasikeitusi robotų elgsena mus domins kaip bet koks kitas srautas. Greta pardavimų iš „Google/Organic“ Jūs taip pat turėsite pardavimus iš „Echo/aa“, „Home/aa“ ir t.t. Šiuos pardavimus atliks būtent agentai, atliekantys Jūsų klientų rutininius darbus. Žinoma, pradžioje dauguma automatizuotų pirkinių bus atliekama kasdienėms prekėms, tokioms kaip pienas. Bėgant laikui robotų pirkinių krepšelis plėsis, taigi robotų atliekami rutininiai pirkimai Jūsų svetainėje irgi didės.

Pradžioje dauguma automatizuotų pirkinių bus atliekama kasdienėms prekėms, tokioms kaip pienas. Bėgant laikui robotų pirkinių krepšelis plėsis, taigi robotų atliekami rutininiai pirkiniai Jūsų svetainėje irgi didės.
A. P. Girčys

Yra teigiančių, kad visa tai yra per toli ir žmonės niekada neatsisakys savo sprendimų kontrolės, tačiau iš tikslinės auditorijos pasiekimo pozicijų ši inovacija bus ne tiek radikali, kiek natūralios pažangos dalis. Mes jau šiandien esame įdarbinę agentus, kuriems deleguotos būtinos funkcijos – elektroninio pašto filtrai yra agentai, kurie ieško šablonų, būdingo šlamštui, ir tokiu būdu filtruoja vartotojui aktualų paštą. „Facebook“ ir „Google“ naudoja algoritmus, kurių paskirtis yra nustatyti, kad reklama bus aktuali galutiniam vartotojui – tai irgi yra agentai, tačiau iki šiol neturintys Jūsų deleguotos pinigų leidimo teisės ir įgaliojimo. Ateityje tokių agentų skaičius tik augs ir greitai pirmieji jų jau turės įgaliojimą leisti Jūsų pinigus. Tuomet rinkodaros specialistai pradės naudoti kažką panašaus į „meta" duomenis svetainėje, pateikdami informaciją būtent agentams-pirkėjams – tam net bus skirti vartotojo vadovai ir bus dalinamasi geriausiomis praktikomis. Kodo elementai Jūsų tinklalapyje padės robotams suprasti, ar tinklalapis optimizuotas Virtualiam Asmeniniam Asistentui (VAA). Jei taip, VAA identifikuos produktus, kuriuos vėliau rekomenduos žmogui, šiam paprašius vieną ar kitą produktą surasti. Tai – pirmieji žingsniai. Vėliau seks pasikartojantys veiksmai, VAA mokymasis ir visiška automatizacija, dėl kurios ir prasidės VAA optimizavimo bumas.

Apibendrinant, kaip dabar daugelis pasikliauna paieškos varikliais geriausiems paieškoms rezultatams gauti, taip pasikliaus ir „Echo“, „Alexa“ ar „Home“ ne tik atsakymams į rūpimus klausimus gauti, bet ir paprastiems, rutininiams veiksmams atlikti, tokiems kaip pavyzdžiui paprastas apsipirkimas. Iš rinkodaros specialistų pusės tai reikalaus visiškai naujų kompetencijų – identifikavimo ir pasiekimo ne tik žmonių, bet ir mašinų, virtualių asistentų auditorijos, kurie ne tik ieškos informacijos žmonėms, bet pamažu pradės priimti sprendimus už juos.

Resolution Media
M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją