Lietuvos pirkėjams parduotuves negailestingai reitinguojant pagal savo komforto ir poreikių skalę, verslininkai nuolat mąsto, kaip apsipirkimo rutiną paversti ne tik malonesniu, bet ir efektyvesniu laiko praleidimu. Kokia būtų Lietuvos pirkėjo svajonių parduotuvė? Hypermarketas ir turgus viename.

Įvairovė – būtina sąlyga

Skirtingo formato parduotuvės patenkina skirtingus pirkėjų lūkesčius ir turi savo nišą rinkoje. Patys didžiausi – hypermarketai – pirkėjų akyse išsiskiria platesniu asortimentu: pasirinkimu, gera lojalumo programa bei geru aptarnavimu. Į juos lietuviai traukia vedami didelio apsipirkimo misijos arba tuomet, kai nori palepinti save.

Tuo tarpu lankantis supermarketuose – svarbesnė tik parduotuvės vieta, akcijos bei lojalumo programos teikiami privalumai. Praktiškai nesitikima, kad juose bus išskirtinių prekių, naujovių ar ypač maloni apsipirkimo patirtis. Juose pirkėjai atlieka rutininius, įprastus apsipirkimus ir neina palepinti savęs.

Kuo mažesnio formato parduotuvė, tuo aktualesnis jos vietos klausimas. Dėl mažesnio asortimento, bet itin patogios lokacijos, jos pasirenka skubių poreikių turinčių pirkėjų aptarnavimo nišą – skubiai prireikė, pirkau, kad suvartočiau pakeliui ir pan. Būtent pirkėjų poreikiai lemia ir konkrečios parduotuvės asortimentą, kuris, daugelio nuostabai, skiriasi tokio pat dydžio to paties tinklo parduotuvėje, tik esančioje kitame mikrorajone ar mieste.

Tuo tarpu į turgų išsiruošiama didelių pirkinių, kartu tai laikoma savotiška pramoga. Čia pirkėjai randa žemas kainas ir naujų, išskirtinių prekių.

Pirkėjo kriterijai

Lietuvos pirkėjui apsipirkimo komfortą reiškia trys pagrindiniai dalykai: parduotuvės vieta, jos siūlomas asortimentas ir tai, ar galima tikėtis patrauklių pasiūlymų, žemų kainų.

Pirmiausiai vertinama parduotuvės lokacija bei tai, kiek laiko užtruks iki jos nuvykti. Šis kriterijus yra sąlyginis ir gali prarasti reikšmę, jei vykstama pirkti išskirtinių, aukštos kokybės ar specifinių prekių, kurių nėra niekur arčiau.

Kita pirkėjo sąlyga: puikus, platesnis nei siūlo kitos parduotuvės, prekių asortimentas, nes norima apsipirkti vienoje vietoje, nesiblaškant po kelias parduotuves.

Žinant, kad beveik pusė šalies pirkėjų perka akcijines prekes, kaina irgi yra svarbi. Patrauklūs pasiūlymai ir žemos kainos gali tapti magnetu, kuris pirkėją paskatins apsispręsti rinktis konkrečią parduotuvę.

Svarbu paminėti, kad pirkėjus dažniausiai pritraukia ne vienas specifinis kriterijus: žema kaina ar tik išskirtinis asortimentas, o kelių veiksnių kombinacija. Kiekvieno apsipirkimo metu pirkėjas siekia gauti tiek kokybę, tiek gerą aptarnavimą, taip pat – gerą kainos ir kokybės santykį, bei patenkinti greito ir patogaus apsipirkimo lūkestį.

E-parduotuvės - ateitis?

Įvairių formatų parduotuvėms taikomi Lietuvos pirkėjų lūkesčiai susilieja į viena, kai kalbama apie apsipirkimą didžiųjų tinklų internetinėse parduotuvėse.

Šių elektroninių parduotuvių klientai tikisi hypermarketų ir turgaus teikiamų privalumų: aukštos kokybės prekių, išskirtinumo, taip pat – gerų kainų pasiūlymų. Be kita ko, apsipirkimas internetu patenkina svarbiausią pirkėjo komforto kriterijų – jam nereikia gaišti laiko, vykstant į parduotuvę. Apsipirkimas internetu – tai ir hypermarketams būdingas malonus laiko praleidimas, tiek reguliarus, tiek didelis dažnai ne maisto prekių pirkimas.

Atkreipčiau dėmesį, kad prekybos tinklams priklausančių interneto parduotuvių auditorija išsiskiria itin išreikštu patogumo kriterijaus suvokimu. Tai – ir mamos su mažais vaikais, ir žmonės, apsiperkantys ilgesniam laikui ar perkantys stambias, sunkias prekes, kurių atvežimu, pristatymu pasirūpina pardavėjas. Atsižvelgiant į tai, kad nustatytą kainą pasiekusiam krepšeliui dažnai nėra taikomas atvežimo mokestis, šią riba nuleidus žemiau paslauga taptų kur kas patrauklesnė ir apsiperkantiems dažniau, bet mažesniais kiekiais.

Auganti pirkėjų internetu dalis skatina susidomėjimą elektroninėmis parduotuvėmis, kurios turi potencialą tapti hypermarketu ir turgumi viename. Bent tai pirkėjų daliai, kuri labiau už viską brangina transporto spūstyse ar eilėse prie kasų prarandamą laiką ir pasitiki tuo, kad bus atrinktos pačios geriausios užsakytos prekės.

M360
Nielsen


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją