Vis dėlto šie duomenys lieka serverio duomenų įraše (angl. server log), kuris yra vienintelis šimtu procentų tikslus duomenų kaupėjas, kalbant apie tai, kaip paieškos mechanizmai ir lankytojai naršo ir naudoja interneto svetaines. (Daugiau informacijos apie tai, kaip naudoti šiuos serverio duomenų įrašų duomenis IT operacijoms, verslo vystymui ir rinkodarai mano MozCon prezentacijoje, pastabose ir nuorodose į aiškinamąją medžiagą.)

Tačiau remiantis platformos populiarumu, atrodo, kad interneto rinkodaros specialistai nežino, jog „Google Analytics“ rodo klaidingus duomenis. Pasak W3TECHS „Google Analytics“ naudoja 55 procentai visų interneto svetainių ir turi srauto analizės įrankį 83 proc. rinkos dalies. Daugiau nei pusė šių svetainių naudoja „Google Analytics“, kaip vienintelį rinkodaros duomenų šaltinį.

Taip, dauguma interneto svetainių yra kuriamos ir įgyvendina rinkodaros strategijas, remiantis klaidinga informacija viename ir vieninteliame analitiniame įrankyje. Per šiek tiek daugiau nei dešimt metų nuo „Google Analytics“ pranešimo spaudai 2005 lapkričio mėn., rinkodaros pasaulis pasikeitė ir į gerą, ir į blogą – ir dauguma pastarojo kyla iš pačios „Google Analytics“.

„Google Analytics“ prispaudė visus internete

Žinoma, „Google Analytics“ gali būti naudingas. Pagrindinė versija yra nemokama, todėl nenuostabu, kad daugybė žmonių ir įmonių naudoja šią platformą.

Galų gale, didžiausia nauda per skaitmeninius kanalus vykdomos rinkodaros, lyginant su kitais kanalais, yra ta, kad interneto rinkodara yra pigesnė ir greitesnė. Daugelio tipų rinkodaros kompanijos gali būti pradėtos, derinimos ir nutraukiamos bet kuriuo metu. Neveiksminga kampanija gali būti sustabdyta, kol dar neprarasta per daug pinigų.

Palyginimui paimkime tradicinę televizijos reklamą. Įmonės gali naudoti apklausas ir pasitelkti tikslines grupes, bandydami sukurti geriausią norimą reklaminį klipą. Bet įmonei nebus žinomi šios reklaminės kampanijos rezultatai tol, kol reklama nepasieks televizijos eterio ir tūkstančiai – jei ne milijonai – dolerių bus išleista.

Labai dažnai tradicinėje rinkodaroje jūs turite tik vieną galimybę gauti reklaminės kampanijos teigiamus rezultatus. Taigi tokį reklaminį video, kaip dabar jau gerai žinoma reklama „Dollar skutimosi klubas", pigiau talpinti „YouTube“ kanale, o ne NBC Vakaro Naujienose.

Statistika rodo vis didėjantį interneto kanalų populiarumą. Pavyzdžiui, remiantis duomenimis iš Interneto Reklamos Biuro Jungtinėje Karalystėje, išlaidos skaitmeninei reklamai padidėjo nuo maždaug 500 mln £ 2003 iki £ 7,2 mlrd 2014 m.

Tačiau, nors šis „Google Analytics“ inspiruotas šuolis nuo offline iki online pasitarnavo verslui įvairiomis prasmėmis, jis taip pat sukėlė ir eilę problemų, kurias aš apibūdinsiu toliau.