Nuo balandžio 12 d. „Facebook” iniciatyva „Instant articles” prieinama visiems – taip pat ir lietuviams. Kokių pokyčių galime tikėtis?

Iš vienos pusės, vartotojams bus tikrai patogiau - pamačius juos dominantį straipsnį ar kitą informaciją jiems neteks laukti, kol užsikraus tinklapis, todėl, tikėtina, vartotojai perskaitys daugiau straipsnių. Žinoma, visa tai reiškia, kad jie daugiau laiko praleis „Facebook” aplinkoje - peršokinėjimas per skirtingas platformas („Facebook”, naujienų programėlės) tikrai užtrunka ir dėl to dažnu atveju naujienų portalai praranda skaitytojus. Kitas svarbus momentas - vartotojai lengviau įsitrauks į turinio vartojimą, intuityviai reikš savo nuomonę apie jį, todėl turinys tampa dar lankstesnis ir patrauklesnis.

Žiniasklaidoje iš karto staigių, ekstremalių pokyčių nebus. Žiniasklaidos kanalai kaip tik gauna galimybę pasiekti auditoriją, kuri mažiau lankydavosi jų svetainėse ar naudodavosi jų programėlėmis. Tačiau atsiranda grėsmės ir konkurencija. Kyla klausimas: ar tikrai „Facebook” algoritmas propaguos visų žiniasklaidos kanalų turinį vienodai, ar neatsitiks taip, kad pagal reklamos pajamas vieni žiniasklaidos kanalai bus labiau propaguojami nei kiti ir galiausiai jų auditorija bus apribojama? Vėlgi, tai priklausys nuo pačių žiniasklaidos kanalų: kiek turinio jie naudos „Instant articles”, kokias strategijas pasirinks. Pats auditorijos analizavimas ir susekimas tampa iššūkiu.

Žvelgiant iš reklamos užsakovų pusės, jie yra ten, kur yra jų auditorija. Jei drastiškai pasikeis vartotojų proporcija, žinoma, tuomet ir reklamos užsakovai norės būti šalia savo auditorijos „Facebook”.

Būtent todėl „Facebook” toliau vysto „Instant articles”, kad žiniasklaidos kanalai monetizuotųsi. Dar lieka atviras klausimas dėl reklamos, pritaikytos vartotojo naudojamai turinio platformai (native advertising), dėl užsakomųjų video įrašų (video on demand). Žiniasklaidos kanalams tenka užduotis - kaip monetizuoti „Instant articles” skaitančią auditoriją. Tikėtina, kad „Instant articles” straipsniai ilgės, kadangi ilgesnis turinys talpina daugiau reklamos formų.

Tačiau artimiausiu metu, manau, reklama per „ Instant articles” bus parduodama kaip papildomas dalykas pasiekti auditoriją mobiliuosiuose telefonuose, o ne kaip pakaitalas. Ir tai turėtų auginti reklamos biudžetus.

Žvelgiant į ilgalaikę perspektyvą, manau, „Instant articles” prigis. Žiūrint iš vartotojo pusės - pasirinkimas tik lengvėja, informacija pasirodo ten, kur aš naršau, man nereikia imtis papildomų veiksmų, kad perskaityčiau naujienas. Be to, informacija užkraunama greitai. O žiniasklaida bet kokiu atveju turės derintis prie savo auditorijos elgsenos. Tik nuo jos pačios priklausys, kiek aktyviai ji į tai įsitrauks, kiek norės naudotis „Instant articles” ir kokį turinį transliuos.



Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją