Britų bendrovės „Callcredit Information Group“ techninių sprendimų direktorius Cyril Law pastebi, kad nors investicijos į didžiuosius duomenis, kaip ir jų apimtys, nuolat auga, ne kiekviena įmonė dar sugeba jais tinkamai naudotis.

- Didieji duomenys – šiuo metu viena populiariausių temų rinkodaroje. Kaip manote, ar daug įmonių jau turi gerus įgūdžius kaip jais tinkamai naudotis?

- Taip, didžiųjų duomenų vaidmuo rinkodaroje vis auga. Kiekvieną dieną mes sukuriame 2,5 kvintilijono baitų duomenų. Palyginimui: tai yra, 90 proc. visų duomenų pasaulyje sukurtų per pastaruosius dvejus metus.

Didieji duomenys padeda gauti įžvalgas, reikalingas kurti turiniui ir suprasti, kokios žinutės bus efektyviausios kiekviename pardavimų ciklo etape. Didieji duomenys taip pat revuliocingai keičia būdus, kaip įmonės gali gauti daugiau grįžtamojo ryšio iš vartotojų ir vėliau verslui pasitelkti jų įžvalgas. Dabar įmonės naudojasi didesnėmis duomenų apimtimis nei bet kada istorijoje. Bet gauti iš jų iš tiesų vertingas įžvalgas ir paversti žinias veiksmais – lengva pasakyti, kad to reikia, bet kur kas sunkiau tai įgyvendinti realybėje.

Šiais metais lankiausi Lietuvoje, kai čia vyko konferencija „Login”. Buvo labai įdomu sutikti daug progresyvių rinkodarininkų ir IT specialistų. Esu tikras, kad tiek Lietuvoje, tiek Jungtinėje Karalystėje yra kompanijų ir jose dirbančių profesionalų, kurios turi gerus įgūdžius, kaip valdyti ir apdoroti didžiuosius duomenis.

- Ar galėtumėte palyginti skirtingus verslo sektorius, kur didieji duomenys jau atneša didžiausią naudą, ir kur jų naudojimas, tikėtina, augs ateityje?

- Galėčiau išvardinti mažiausiai penkis sektorius, kur dideji duomenys jau duoda didelius rezultatus: bankų ir vertybinių popierių sektorius, sveikatos apsauga, draudimas, mažmeninė prekyba, apskritai prekyba ir logistika. Remiantis apklausų duomenimis, beveik pusė (47 proc.) aukštesniosios grandies vadovų sutinka, kad jų organizacijų IT sistemos nėra tinkamai optimizuotos, kad leistų verslo sprendimų priėmėjams tinkamai atlikti savo darbą. Manau, kad ateityje smarkiai augs didžiųjų duomenų naudojimas telekomunikacijų, energijos tiekimo ir komunalinių paslaugų sektoriuose.

Be to, didieji duomenys gali būti naudojami plėtojant naujos kartos produktus ir paslaugas. Pavyzdžiui, gamintojai naudoja duomenis, kuriuos gauna iš produktuose įmontuotų sensorių ir taip gali sukurti inovatyvias po pardavimo siūlomas paslaugas ir taip proaktyviai veikdami užtikrinti, kad būtų išvengta nesėkmių kuriant naujus produktus.

- Kokias dažniausiai pasitaikančias klaidas pastebite kalbant apie supratimą, kas yra didieji duomenys ir jų naudojimą?

- Pastebėjau, kad įmonės dažniausiai daro dvi rimtas klaidas: pirmoji, kad jos renka duomenis jų visai neatsirinkdamos, ir antroji, kad kategorizuoja duomenis tokiu tikslumu, kuris neatitinka jų verslo tikslų. Turi iš pat pradžių nuspręsti, kurie rodikliai tau yra ar gali būti svarbūs ir kurie duomenys tau iš tiesų gali būti naudingi.

Daug organizacijų tarsi užprogramuoja savo didžiųjų duomenų analitikus nesėkmei, kai iš anksto neplanuoja jiems keliamų užduočių. Visi proceso elementai turi būti tikslingi ir atitikti verslo tikslus. Taip pat daug žmonių mano, kad didieji duomenys automatiškai išspręs bet kokias jų verslo problemas ir leis jų verslui efektyviau konkuruoti su kitais esančiais rinkoje. Turėtume suprasti, kad didieji duomenys automatiškai neišsprendžia problemų. Jūs galite juos naudoti kaip instrumentą, leidžiantį būti vienu žingsniu priekyje, veikti tiksliau ar pateikti pasiūlymą tinkamu momentu. Tai viskas.

- Ar darbas su didžiaisiais duomenimis reikalauja daug investicijų? Gal tik didžiosios įmonės gali sau tai leisti?

- Remiantis rinkos tyrimais, 18 proc. smulkaus verslo ir daugiau nei pusė (57 proc.) vidutinio dydžio kompanijų naudoja didžiuosius duomenis. Kai kurie smulkaus verslo savininkai ir sprendimų priėmėjai mano, kad didieji duomenys yra per sudėtingas reikalas, kurį sau gali leisti tik didelės kompanijos, bet toks požiūris klaidingas. Žinoma, didieji duomenys reikalauja finansinių resursų, bet jie nėra tokie dideli kaip gali pasirodyti. Galite išgirsti skundų, kad investicijos į didžiuosius duomenis neatsipirko. Tačiau svarbiausia priežastis, dėl kurios taip atsitinka, dažniausiai yra ta, kad kompanijos gerai nedirba su ta informacija, kurią jau turi.

- Kaip minėjote, duomenų kiekiai pastaraisiais metais beprotiškai auga. Ar pasikeitė metodai ir įrankiai, kaip su jais dirbti?

- Didžiausi pokyčiai, kalbant apie įrankius, su kuriais dirbame, yra nulemti duomenų apimties, jų šaltinių ir duomenų tipų. Taip pat buvo didelių pasikeitimų iš verslo pusės kalbant apie investicijas, kurias jie padarė į didžiųjų duomenų sistemas ir kaip jie atnaujino savo duomenų bazes. Teisingas įrankių ir technikų pasirinkimas gali atnešti milžiniškus rezultatus. „Callcredit Information Group” dirba su internete veikiančiais pardavėjais nuo 2009 m. Naudodamiesi didžiaisiais duomenimis ir padėdami identifikuoti aukštos vertės pirkėjus pasiekėme 95 proc. jų išlaikymą ir pardavimų išaugimą 7 mln. svarų.

- Sakote, kad galima gauti kalnus informacijos, bet ji bus bevertė, jei nemokėsite teisingai naudotis. Ką galėtumėte patarti rinkodaros profesionalams, kaip jie turėtų elgtis su informacija, kad ji būtų išties naudinga?

- Mūsų kompanijos atliktas tyrimas parodė, kad 70 proc. rinkodarininkų mano, kad duomenys yra labai vertingi ištekliai, kuriais jų organizacijoje nėra pilnai pasinaudojama. Realybė yra tokia, kad didieji duomenys toliau augs. Nesvarbu, kokia forma jie bus kaupiami, ar tai bus duomenų lentelės, duomenų bazės, ar atviros duomenų šaltinių sistemos, ar viskas kartu, jums reikia sugebėti būti lankstiems ir sugebėti greitai prisijungti prie duomenų ir juos konsoliduoti. Turite žinoti, kad didieji duomenys keičia žaidimo taisykles. Kompanijos, kurios išnaudoja naujų technologijų privalumus, gali greitai gauti pranašumą prieš konkurentus. Taip pat reikia nepamiršti, kad didžiųjų duomenų naudojimas yra esminis ne tik atskiroms rinkodaroms funkcijoms, bet visoms joms kartu. Jei naudojate didžiuosius duomenis, pavyzdžiui, negalite pamiršti dizaino. Ir svarbiausias dalykas, turite užtikrinti, kad kiekvienas organizacijoje turi priėjimą prie duomenų ir sugeba jais naudotis, kitaip jie negalės priimti geresnių kiekvieną dieną versle reikalingų sprendimų.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją