Nors paprastai prekybininkai yra atsakingi, kad vartotojus pasiektų tūkstančiai skirtingų gamintojų prekių, kalbėdami apie savo produkciją, žinome kiekvieną šio ilgo kelio etapą – nuo poreikio identifikavimo iki pardavimų rezultatų, todėl šiandien kviečiu pažvelgti į produktų kūrimą ir įvedimą nuosekliau, remiantis prekybos tinklo „Iki“ patirtimi.

Nuolatinė idėjų paieška

Idėjų naujiems maisto produktams ieškoma nuolat ir intensyviai. Kūrybai pirmiausia pasitelkiamos pačių pirkėjų apklausos, jų išsakyti pageidavimai bei pastabos. Mūsų specialistai atidžiai seka tiek Lietuvos, tiek užsienio šalių maisto gamybos tendencijas, todėl į jų pokyčius reaguojame pakankamai operatyviai.

Nemažiau svarbus idėjų šaltinis yra ir dalyvavimas įvairiose maisto pramonės parodose bei skirtingų žaliavų produkcijos pristatymai. Be to, postūmį permainoms neretai duoda pačių parduotuvių asortimento analizė, atskleidžianti, ką pirkėjai mėgsta, o ko – vengia.

Eksperimentuoti nebijo ir mūsų technologai, gamybos meistrai, konditeriai, kurie nuolat tobulinasi įvairiuose seminaruose, kursuose. Vis dėlto net ir sekdami geriausiais pavyzdžiais stengiamės išlaikyti savitą braižą. Drįsčiau sakyti, kad pirkėjai pasitiki mūsų specialistų skoniu.

Naujienos – 4 kartus per metus

Kai turime produkto idėją, pradedame ją įgyvendinti. Tam, kad gaminys atsirastų parduotuvių lentynose prireikia dar kelių mėnesių. Per šį laikotarpį ne tik sukuriamas receptas, parenkamos gamybai geriausiai tinkamos medžiagos, bet ir rengiamos degustacijos. Tokiu būdu prie produkto gimimo prisideda ir kolegos iš kitų skyrių. Jeigu reikia, receptas tobulinamas.

Tuo pat metu jau sprendžiama, kaip gaminys bus pakuojamas, planuojama jo kainodara, vyksta darbuotojų, atsakingų už gamybą, mokymai. Vėliau parenkamos kelios tinklo parduotuvės, kuriose naujiena bus pristatoma pirkėjams. Naujus gaminius pirkėjams pristatome kiekvieną vasarą, rudenį, žiemą ir pavasarį, taigi, kūrybos procesas niekada nesustoja.

Pirkėjai atsargūs, bet įvertinantys

Pirkėjai gana skeptiškai sutinka rinkos naujienas, atsargiai vertina jų išvaizdą ir skonį. Jie nori gauti daugiau informacijos, sulaukti konsultacijos, patarimo, padrąsinimo paragauti ir įsigyti vieną ar kitą neįprastą produktą. Ne išimtis – ir prekybos tinklo kurta produkcija.

Nutinka ir taip, kad pirkėjai neįvertina pasiūlytos naujienos skonio savybių, todėl jos gamybos tenka atsisakyti. Įdomu, bet neretai po kiek laiko vėl sugrįžus prie šio recepto, gaminys būna priimamas kur kas palankiau. Tai liudija, kad kartais naujovėms priimti tereikia kiek daugiau laiko.

Patikimiausias būdas šį laiką sutrumpinti ir supažindinti su naujove – nemokamos degustacijos. Apskritai, vienas svarbiausių faktorių naujo produkto įvedimui – išskirtinumas. Pirkėjai įvertina, kad tinklo parduotuvėse gali rinktis tokius produktus, kurių neras kitur. Paprastai žinia apie tokias naujoves gerai sklinda iš lūpų į lūpas, padeda ir socialiniai tinklai.

Supratome vieną dalyką: jei pirkėją kamuoja abejonės ir jis negauna tinkamo paaiškinimo joms išsklaidyti, į naujieną jis paprastai numoja ranka ir pasirenka jau išmėginto skonio gaminį.