Na taip, buvau kvailas per visą pilvą, galvodamas, kad agentūrų lakstymas su liniuote ir matavimas savo kompetencijų viename ar kitame kanale, vienoje ar kitoje disciplinoje, yra tik pavasarinis komunikatorių morčius. O šventas naivume!

Naują trendą (vis dar tikiuosi, kad ne čia ne trendas, o tiesiog karščio poveikis), kuris vožė man per pakinklius, norėčiau apibūdinti puscitatėmis iš vieno komentaro, kurį turbūt skaitėte:

- Ir galima galvoti, jog Facebook’o postų kūrimas absoliučiai skiriasi nuo pranešimo spaudai parengimo. Taip, skiriasi. Ženklų kiekiu, teksto išdėstymu, šiek tiek stiliumi. Bet tik tiek.
Taip, mielieji. Skiriasi. Informacijos turiniu, skiriasi tikslu, skiriasi targetu, skiriasi priežastimi, kodėl jie yra platinami, o jei dar įmonė tarptautinė, o jei dar kažkur ir biržoj, o jei dar reguliajamam sektoriuj, o jei dar viešuosiuose pirmimuose dalyvauja? Ajaj tada. Jei moki parašyti tekstuką į Facebooką, tikrai nereiškia, kad, tarkime, DELFI verslo žmonės tavo talentą įvertins.

- Šiandien kur kas svarbiau būti savo kliento ekspertu ir tiesiog komunikacijos eruditu-specialistu, o ne tam tikro vieno komunikacijos metodo ar žanro žinovu.

Yra toks gražus angliškas pasakymas „expert on everything". Aš tuos juos vadinu kunigais-suvirintojais. Komunikacijos sritis yra tokio pločio, kur vidutinio didumo įmonėje, gaminančioje tyreles vaikams, rasi tiek išorinės, tiek vidinės, tiek rinkodaros, tiek HR'o žmones. Ir visi, nors kartą dirbę su tokia įmone ar ženklu, pasakys, kad labiausiai projektams ir kenkia „eruditai". Žemiau tos pačios citatos tęsinys.

- Paprastai tariant, jeigu jums patinka ir tinka, kaip mąsto jūsų reklamos agentūra, ji turėtų (galėtų) rūpintis ir jūsų komunikacija socialiniuose tinkluose, kurti turinio rinkodaros projektus, net viešųjų ryšių strategiją. Jei pastebėjote, kad socialinių tinklų agentūra pasiutusiai rašo Facebook’o įrašus, veikiausiai ji gali atliepti kliento poreikius ir kuriant radijo reklamos tekstą.

Kadangi pas mane gentyje daug gydytojų, pasakysiu pavyzdžiu iš medicinos. Jei jums patinka, kaip jūsų stomatologas sutaisė dantį, galit paprašyt išoperuot nugaros išvaržą.

- Juk komunikacijos skaidymas per kelias agentūras kelia ir koordinavimo problemų. Nejaugi prekės ženklui/verslui naudinga, kad socialiniuose tinkluose jo vardu kalbėtų vieni, pranešimuose spaudai – kiti, o video turinio kūrimą koordinuotų treti? Juk reikia, kad visi, taip sakant, pūstų į vieną dūdą, kitaip šiame informacijos sraute tikrai būsi neišgirstas.

Čia jau mes prieiname prie vieno žaviausių dalykų komunikacijoje. Ir nieko nėra įdomiau, kaip sėdėti kliento suorganizuotuose agentūrų pietuose šalia reklamos, media planavimo, digitalo guru, kalbėtis, kaip kartu pavarėm. Pasakymas, kad „pūstų į vieną dūdą" yra tai, ką bet kuri agentūra turi mokėt. Jei nemoki dirbti su kitais profais, vadinasi, neturi supratimo apie projektų valdymą net žalio.

- Agentūros pozicionavimasis viename ar kitame žanre, ar teiginys, kad mes stipriausi vienoje ar kitoje srityje – nėra profesionalumo ženklas. Greičiau tai rodo technokratinį komunikacijos suvokimą bei įsitikinimą, kad forma – svarbiau nei turinys, o komunikacijos toną lemia ne klientas ir jo poreikiai, o kalbėjimo tradicija pasirinktame kanale.

Aha, čia galime diskutuoti iki numirimo. Aš, sako žmonės, išmanau ryšius su visuomene. Man nieko nėra gražiau, kai su savo įrankiais ir sprendimais prie kliento projekto prieina, tarkime, reklamos agentūra, pasiknaisioję ekseliukuose, su genialiu sklaidos sprendimu „išstoja" profai media planuotojai, o digitalas nusišypso „srautą webas atlaikys?" Nes aš esu komunikacijos žmogus su ryšių su visuomene patirtimi. Visada gerbsiu reklamos vilkus, su klaviatūrom vietoj pirštų gimusius digitalistus ar kamerom vietoj akių vizualikos specus (atsiprašau, jei kurių nepaminėjau. Visus jus labai gerbiu vis tiek). Dar labiau gerbiu žmones kompanijų viduje, kurie renkas.

Išdidus ryšių su visuomene konsultantas su daugiau kaip 12 metų agentūrine ir keletu metų „vidinio žmogaus" patirtimi, Arijus Katauskas.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją