Ar pastebėjote, kiek pastaruoju metu užvirė diskusijų, kas turi valdyti prekių ženklų komunikaciją socialiniuose tinkluose?

Ryšių su visuomene agentūros (kurių valtyje pagal nutylėjimą turėčiau būti ir aš) sako, kad jie kuo puikiausiai gali susitvarkyti. BRIEDAS. Rinkodaros specialistai rodo exelius ir aiškina, kad čia jų daržas, o kur dar „didžitalas”, laisvieji menininkai ir insaideriai. Lygiai toks pat BRIEDAS.

Priėjome iki to, kad skirtingų disciplinų asociacijos net rengia mokymus, kodėl jie, o ne kiti geriausiai susitvarko su kanalu (išgirdau tai kaip gandą, tikiuosi, kad tai tik gandas..).

Kaip kiekvienas RsV profesionalas iki mirties turi sukurti savo ryšių su visuomene apibrėžimą, taip ir kiekvienas privalo pasisakyt apie komunikaciją socialiniuose tinkluose. Dabar mano eilė.

Pradėkime nuo Ievos. Vertinant planuojamą komunikaciją, visada svarbu atkreipti dėmesį į tris dalykus:

- Vartotojo elgesys. Komunikacijos tikslas VISADA bus tikslinės auditorijos elgesio pokytis. Priešinasi->palaiko, neperka->perka ir taip toliau. Mano nuomone, bet kokie išvestiniai tikslai ir yra tik išvestiniai tikslai. Iš esmės komunikacijos žmones domina tik TAS elgesio pokytis.

- Koks žinojimas nulemia tokį vartotojo elgesį. Toliau, dėliodami strategijas, taktikas, planus ar panašiai, komunikacijos žmonės visada aiškinasi, kas lemia tokį elgesį, kokios žinios ar nežinojimas. Be to niekada nerasi atsakymo, kaip pakeisti esamą tikslinės auditorijos elgesį.

- Kaip tas žinojimas susiformavo, per kiek laiko, per kokius kanalus ir t.t. Čia viskas labai paprasta. Kas perdavė žinutę ir kokiais kanalais. Nes keisti žinojimą, kuris keičia elgesį, reiks naudojant tą patį.

Na va, trumpai apie komunikaciją, dabar galima grįžti prie temos apie socialinius tinklus. Kuo socialinis tinklas skiriasi nuo kito komunikacijos kanalo? Pavyzdžiui, televizijos, spaudos ar interneto? O gi niekuo! Tai toks pat dar vienas komunikacijos kanalas kaip ir daugelis kitų. Visi komentarai apie A, B, C, L, W, Ž kartas, kurios nebevartoja vieno kanalo, o vartoja kitą yra gražiai suskiemenuotas BRIE-DAS.

Čia klausimą galima būtų baigti. O bet tačiau, kadangi jau tiek prirašiau, pratęsiu. RsV (išskirkim tik išorinės komunikacijos dalį kol kas) ir rinkodara yra tos pačios monetos dvi pusės. Vieni rūpinasi dialogu, palaikymu, pritarimu, supratimu, dialogu, žinojimu ar panašiai, kiti rūpinasi pardavimu. Nesirūpint pirmuoju, o rūpintis antruoju gali tik kokia nors „(įrašykite patys) energija” - jiems dzin, žmonės neturi pasirinkimo, praustis taigi nori. Rūpintis pirmuoju ir nesirūpint antruoju galima tik po mirties, kai valgyt nebesinori. Visi kiti rūpinasi abiem - tiek reputacija, tiek pardavimais. Tiek vienam, tiek kitam reikalingi kanalai, per kuriuos auditorija pasiekiama.

Visuose komunikacijos kanaluose tu iš esmės turi du kelius komunikuoti:

- Dėmesį užsidirbti savo patikimumu ir t.t. Kalbant apie žiniasklaidą, čia yra ryšių su visuomene specialistų laukas. Viskas užtrunka ilgai, tikrai nėra nemokama (bet nėra pigu), tu nevaldai turinio, bet gauni patikimumą, dialogą, pasitikėjimą ir t.t. Reputacijos nenusipirksi.

- Dėmesį nusipirkti. Bet kuriame kanale gali tiesiog nusipirkti reklamą, plotą, vietą. Taip greita, valdai turinį, brangu ir t.t. Čia paprastai dirba rinkodaristai.

Socialinis tinklas yra lygiai toks pat kanalas kaip ir bet kuris kitas. Taip, jis specifinis, daugiasluoksnis, bet iš esmės lygiai toks pat, kaip ir bet koks „tradicinis” kanalas. Jis komunikacijos žmonėms yra įdomus tik tiek, kiek jis padeda atsirasti tikslinės auditorijos žinojimui. Jame dalis komunikacijos skiriama dialogui, dalis pardavimams. Kaip ir bet kuriame kitame kanale.

Grįžtant prie pradinės diskusijos „kas valdo socialinius tinklus", ji iš esmės yra apie tai, kam priklauso kurti komunikaciją VIENAME IŠ KOMUNIKACIJOS KANALŲ, nieko daugiau. Kažkaip reklamistai, rinkodaristai ir RsV žmonės jau senokai suvokė, kaip jie dirba skirtinguose kanaluose, pavyzdžiui, televizijoje, internete, spaudoje.... Reziumuojant, visa šita diskusija apie socialinių tinklų burtininkus, mano manymu, yra tiesiog matavimasis pas ką …. Čia kaip chirurgas su traumatologu aiškintųsi, kuris svarbesnis. Jiems tokie klausimai nekyla, nes puikiai žino, ką kas gali ir kodėl dirbant komandoje 1+1 yra 100.

Norit geros, tikslingos komunikacijos su vartotojais socialiniuose tinkluose? Tegu tai daro komanda, kas bus projekto vadovas bus aišku, kai susitarsite dėl tikslų! Dėl jo reiks sutarti vis tiek, nes atsakomybė yra tada, kai yra aišku, kas kaltas.

P.s. negalėjau nepasisakyti apie tuos „viskas viename” žmones, kurie mano, kad gali užtikrinti tinkamą komunikaciją kažkuriame iš kanalų. Visais laikais komunikacijoje buvo harių poterių, kurie gali spręsti viską ir visaip. Bet hariai poteriai nėra tikri žmonės, jie išgalvoti, bent jau taip sako google. Tad, jei manote, kad esate vienas iš viską galinčių, apsičiupinėkite. Gali būti, kad jūs išgalvotas/a.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją