Tinkamoje vietoje ir tinkamu laiku

„Šiandien sunkiai įsivaizduojame verslą, kuris neturėtų savo interneto svetainės”, – sako WIX Lietuva vadovė Monika Laukaitė. – „Vis daugiau ir daugiau smulkaus verslo atstovų patys kuria ir prižiūri savo interneto svetaines. Juk jas turi paties įvairiausio verslo atstovai: ir bent kelis darbuotojus samdančios paslaugų įmonės, ir fotografai, ir grožio specialistės, ir muzikantai, ir restoranai ir t.t. Vis daugiau tokių verslų atstovų yra savarankiški interneto svetainių kūrėjai, kurie paprastai patys rūpinasi savo verslo matomumu internete”.

Skaitmeninės rinkodaros ir SEO specialistas Ramūnas Bruzgys sako, kad vartotojai taip pat vis daugiau paslaugų ieško internete. Jis teigia, kad pastaruoju metu stebima tendencija, jog į mobiliuosius ekranus vis labiau persikeliantys vartotojai vis dažniau ieško paslaugos tiekėjo, kuris fiziškai būtų netoliese.

„Statistika sako, kad 20-30% vartotojų prie kompiuterių ekranų ir net 40-66% mobiliuosiuose ieško verslo esančio netoliese nuo savo buvimo, gyvenimo ar darbo vietos. Net 88% radusių reikalingą paslaugos tiekėją netoliese, apsilanko ten per 24 val. Taigi, būti tinkamoje vietoje tinkamu laiku reikia ir internete”, – sako R. Bruzgys.

Suprasti vartotoją ir robotą

Specialistai pabrėžia, kad kuriant ir prižiūrint savo verslo interneto svetainę, svarbu atsižvelgti į tai, kad ji turi dviejų tipų „skaitytojus”, kurių poreikiai nuolat kinta. Pirmieji yra realūs gyvi žmonės, kuriems svarbūs vizualiniai, teksto, informacijos patikimumo parametrai. Antrieji yra paieškos sistemų robotai, kurie taip pat bando suprasti naršančių žmonių poreikius ir kuo geriau juos atliepti.

„Galvojant apie abiejų tipų jūsų interneto svetainės „skaitytojus”, pirmiausia privalu pasirūpinti gana elementariais jos kokybės parametrais: kokybišku turiniu, paprasta ir lengvai perprantama svetainės struktūra, patraukliu dizainu. Šia prasme galite apie svetainę pagalvoti kaip apie laikraštį – tam kad jis būtų geras, reikia aiškių antraščių, aktualaus turinio, kokybiškų nuotraukų, patrauklaus dizaino, taip pat patogaus pateikimo vartotojui. Tie patys kriterijai gali būti pritaikomi ir kuriant ar optimizuojant interneto svetainę, jie yra svarbūs ir žmonėms, ir paieškų sistemų robotams”, – sako WIX Lietuva UX dizainerė Inesa Mikelevičienė.

Užsukti pakeliui internete

R. Bruzgys sako, kad paieškos sistemų robotai suprato, jog didelė dalis vartotojų kasdienybės vyksta gana mažame ir gana apibrėžtame geografiniame rate, todėl naršantiems vartotojams paieškos sistemose pateikiamos aiškios ir greitai suprantamos nuorodos su žemėlapiais, konkrečiomis lokacijomis, lengvai pasiekiamais kontaktiniais duomenimis.

„Lokalus SEO yra puiki galimybė smulkiam vietiniam verslui pasiekti internete naršančius klientus, ieškančius patogiausiai ir greičiausiai randamo reikiamo paslaugų teikėjo”, – sako R. Bruzgys. – „Išsamus kontaktų puslapis su visais rekvizitais, automobilio parkavimo vietos, pastato, kuriame esate įsikūrę, nuotrauka, viešo transporto stotelės, jeigu esate orientuoti į studentus ar senjorus, net gi toks elementarus dalykas kaip aktyvi telefono numerio nuoroda, kuri leistų vartotojui susisiekti su jumis vienu ekrano spustelėjimu – apie visa tai turite pagalvoti, jeigu nenorite prarasti klientų, kurie galbūt šią minutę naršo ieškodami reikalingo paslaugos teikėjo netoliese”.

Taigi net tuomet, kai atrodo, jog vartotojai vis labiau „išsikrausto” į internetą, žmogiškas įprotis užsukti reikiamos paslaugos pakeliui, netoliese niekur nedingsta. Tad vietiniam verslui ir internete būti „netoliese” tampa labai svarbu.