Kai turite svetainę, norite, kad ji būtų lankoma. Bet ne tik lankoma, o kad lankytojai įsitrauktų, skaitytų jūsų turinį, pirktų prekes ar paslaugas.

Gauti lankytojus į svetainę nėra labai sunku. Jūs galite būti aktyvūs socialiniuose tinkluose, galite susikoncentruoti ties SEO, o galite išbandyti mokamus reklamos kanalus.

Sunkiausia gauti kokybiškus lankytojus, t.y. tuos, kurie linkę atlikti jūsų norimus veiksmus svetainėje.

Bet kaip žinoti, ar tie lankytojai kokybiški?

Jei atsakėte „pažiūrėti į Analytics”, jūs esate teisūs. Vienintelis būdas žinoti, ar tie lankytojai kokybiški, yra juos stebėti per „Google Analytics“ ar kitą platformą.

Kokia didžiausia klaida daroma su internetinėmis kampanijomis?

Nesvarbu, ar reklamuojate savo svetainę nemokamais, ar mokamais kanalais, jūs turite žinoti, kokią naudą gaunate iš visų lankytojų. Tai ypač svarbu, jei už juos mokate.

Jei jūs reklamuojate savo svetainę, vadinasi, naudojate kokią nors savo svetainės nuorodą. Šią nuorodą jūs talpinate į reklaminius banerius, į „Facebook” reklamas, „Facebook” pranešimus, siunčiate naujienlaiškiuose ir t.t. Žodžiu, jūs savo svetainę (jos nuorodas) platinate įvairiais kanalais.

Akivaizdu, kad, mažų mažiausiai, jūs norite žinote, ar kažkas spaudžia ant tų nuorodų. O jei jau paspaudė, tai ką veikia atėję į svetainę. Na ir galų gale, ar jie kažką perka? Jei šių dalykų nežinosite, jūs negalėsite pasakyti, ar jūsų pastangos reklamuojant svetainę kaip nors atsiperka. Sutinkate?

Labai gerai.

Prieš eidami toliau, pažvelkime į tipišką pavyzdį.

Jūs,kaip ir dauguma, turite „Facebook” puslapį, kuriame rečiau ar dažniau reklamuojate savo svetainę. Tai gali būti pranešimai apie akcijas, nuolaidas, naujas prekes, o gal tiesiog paprastas blogo įrašas. Visais atvejais kartu su tekstu greičiausiai talpinate ir nuorodą į savo svetainę. Įsivaizduokime, kad paskelbėte rudens nuolaidas tam tikroms prekėms.

Kas įvyksta, kai žmonės pradeda spausti jūsų ką tik patalpintą nuorodą? Šį srautą jūs matote „Analytics” ataskaitoje. Jums tereikia užeiti į Įgijimas>Visas srautas>Kanalai.

Matote „Social” kanalą? Jei jį paspausite, jūs matysite visus socialinius kanalus, iš kurių atėjo vartotojai. Tarp jų rasite ir „Facebook” kanalą. Šalia matote visą reikalingą statistiką. Bet ar jums tiek užtenka? Ar jums užtenka žinote, kad šį mėnesį iš „Facebook” atėjo 1000 lankytojų ir kažkuri dalis kažką įsigijo?

Ar galite sugalvoti, ko čia trūksta? (pagalvokite porą minučių ir tada skaitykite toliau).

Čia trūksta detalumo. Iš kokių pranešimų (postų) atėjo tas srautas? Ar visi atėjo iš mūsų minėtos akcijos pranešimo? O gal tik maža dalis susidomėjo juo? O tie, kurie kažką pirko, iš kokių pranešimų jie atėjo?

Negana to, čia matysite ir srautą ne tik iš paskelbtų pranešimų. Čia bus ir vartotojai paspaudę nuorodą jūsų „Facebook” puslapyje. Štai šią:

Taigi, kaip jau supratote, visi atėję lankytojai suplakami po vienu pavadinimu, kuris visai nėra informatyvus. Ši problema lengvai išsprendžiama su „Google “sukurta nuorodų žymėjimo priemone.

Nuorodų žymėjimo priemonės naudojimas

Tai nemokamas, „Google” sukurtas įrankis, leidžiantis pažymėti kiekvieną nuorodą, kurią kažkur reklamuojate. Įrankį rasite paspaudę šią nuorodą.

Atsidarius puslapiui pavažiuokite šiek tiek žemyn, kol pamatysite štai tokią formą:

Pirmame laukelyje jūs tiesiog įvedate nuorodą (savo svetainės), kurią ketinate reklamuoti.
Antras laukelis - šaltinis, naudojamas apibūdinti šaltinį, iš kur ateis srautas. Kaip taisyklė, tai yra svetainė, pvz. „Facebook”, DELFI, „supersvetaine.lt” ir t.t. Priklausomai, kur reklamuojatės.

Kampanijos terpė yra laukelis, skirtas antrinei informacijai. Pavyzdžiui, per „Facebook“ jūs galite daryti mokamą reklamą, bei tiesiog dalintis pranešimais savo puslapyje (postai). Abiem atvejais šaltinis vienodas, bet terpė ne. Vienu atveju, kai tai mokama reklama, terpė gali būti „Reklama”. O kai tai tiesiog jūsų puslapyje skelbiamas pranešimas, tai terpė gali būti „Pranešimas” arba „Post”. Žiūrint, kuri kalba jums priimtinesnė. Bet rekomenduočiau nenaudoti lietuviškų raidžių.

Trečias privalomas laukelis yra kampanijos pavadinimas. Lygiai taip pat kaip ir kiti laukeliai jis skirtas atskirti smulkesnius darinius. Nes per tą patį kanalą ir terpę gali būti kelios kampanijos. Tad jas būtina atskirti. Kampanijos pavadinimą įrašykite tokį, kuris jums bus aiškus ir padės suprasti, kad tai srautas būtent iš tos kampanijos.

Grįžkime prie mūsų pavyzdžio - akcijos pranešimas „Facebook” puslapyje.
Jūs keliaujate į minėtą įrankį, ten įvedate nuorodą, kurią norite reklamuoti ir užpildote laukelius:

Šaltinis: Facebook
Terpė: Postas
Kampanija: Akcija

Kai viską suvedėte, jums bus du pasirinkimai:
Jūs galite nusikopijuoti gautą nuorodą, paspaudę pirmą mygtuką. Būtent šią naują nukopijuotą nuorodą ir turite naudoti reklamos kampanijose.

Arba jūs galite sutrumpinti nuorodą, kad ji taptų „gražesnė". Tada spauskite antrą mygtuką ir gausite iškarto trumpą nuorodą, kuria, pavyzdžiui, galite naudoti savo „Facebook” pranešime.

Bet atsiminkite keletą dalykų:

  • visada naudokite tuos pačius laukelių pavadinimus, nes „Facebook", „facebook", „fb", „Analytics” akimis yra skirtingi šaltiniai. Tas pats liečia ir kitus laukelius. Pasistenkite, kad pavadinimai visada būtų rašomi taip pat.
  • Kuo detaliau aprašysite nuorodą, tuo daugiau informacijos turėsite apie savo kampanijas, tam gali būti panaudoti kiti neprivalomi laukeliai. Ten galite įrašyti banerių variacijas, amžiaus grupes ir t.t.
  • šio įrankio NEREIKIA naudoti „AdWords” kampanijose, nes jos jau automatiškai siejamos su „Google Analytics”.
Kur rasti visą statistiką?

Dabar kai visos jūsų nuorodos pažymėtos, jūs galite detaliai matyti visų kampanijų srautą.

Keliaujame į ataskaitą Įgijimas>Kampanijos>Visos kampanijos:
Dabar matote visas kampanijas, taip kaip jūs jas pavadinote. Beje, šioje ataskaitoje matysite ir savo „AdWords” kampanijas. Bet jas galite kol kas ignoruoti.

Virš ataskaitos rodykle pažymėjau, kur galima perjungti šaltinius ir terpes. Taip pat galite pasirinkti atitinkamus tikslus.

Didžiausia šios ataskaitos nauda yra būtent ta, kad matomi jūsų visi rinkodariniai veiksmai.
Jūsų tikslas turėti tikslią ir išsamią informaciją apie visas kampanijas, kad galėtumėte įvertinti jų naudingumą.

Dabar jūs galite sužinoti, kaip pasiskirsto srautas ir konversijos iš jūsų visų pranešimų (postų). Kaip sekasi mokamai „Facebook” reklamai ir t.t. Niekas nepraslys pro jūsų akis.

Beje, jei leidžiate pinigus „Facebook” reklamai, pasistenkite kiekvienam savo auditorijos nustatymui atitinkamai pažymėti nuorodas. Ir nesvarbu, kad reklamuojate tą pačią nuorodą. Ji gali būti pažymėta skirtingai, jei skiriasi baneris, auditorija ar kiti nustatymai.

Dar vienas pavyzdys, kad būtų tikrai aišku, apie ką aš.

Sakykime, jūs reklamuojatės per „Facebook”. Čia kalbu apie mokamą reklamą, ne apie pranešimus. Jūs reklamuojate naujausius LED televizorius. Savo paskyroje jūs turite dvi kampanijas: vieną vyrams, kitą - moterims. Nuoroda, kurią reklamuojate abiems grupėms yra vienoda. Bet pažymėti reikia skirtingai:

Šaltinis: Facebook (galite naudoti FBAds ar FB Reklama)
Terpė: Vyrai
Kampanija: LED TV

Ir moterims kita nuoroda:
Šaltinis: Facebook (galite naudoti FBAds ar FB Reklama)
Terpė: Moterys
Kampanija: LED TV

Šiuo atveju jūs turėsite dvi skirtingai pažymėtas nuorodas. Vieną naudosite vienoje kampanijoje, kitą kitoje. Tai leis jums atskirti dviejų kampanijų statistiką. Jūs matysite, ar vyrai labiau linkę pirkti, ar moterys. Kaip detaliai jūs norite atskirti auditorijas - jūsų reikalas. Svarbu, kad tai leistų priimti geresnius sprendimus.

Pabaigai

Kuo tiksliau sužymėsite savo nuorodas, tuo detalesnę ataskaitą matysite ir priimsite geresnius sprendimus.

Tad:
  • VISADA žymėkite VISAS nuorodas. Tai privaloma ir taškas.
  • po kiek laiko pasižiūrėkite, kaip sekasi jūsų „Facebook” pranešimams (postams), nes tikrai tokius darote. Ar juos reikia dažninti? Ar jie parduoda? Kas tai per srautas?
  • jei mokate pinigus už reklamą, dabar matysite ar ji atneša naudą. Nesvarbu, ar tai „Facebook” reklama, ar tiesiog baneris kokioje nors svetainėje - visada duokite pažymėtą nuorodą.