Jeigu rašote turinį, galite pamanyti, kad klausimai, susiję su mobiliaisiais įrenginiais, Jums rūpėti neturėtų. Tačiau mažuose ekranuose matydami Jūsų parašytą tekstą skaitytojai jį suvokia kitaip. Jums teks išmokti keleto mobiliojo turinio rašymo gudrybių, siekiant bendradarbiauti su šia nauja ir augančia skaitytojų auditorija.

1. Mobili patirtis

Tyrimų duomenimis skaitymo mobiliajame įrenginyje patirtis skiriasi nuo skaitymo didesniame ekrane. Tradiciniame ekrane akių judesiai linkę pradėti fiksuoti tekstą viršutiniame kairiajame kampe ir judėti į dešinę ir tada žemyn. Mobiliuosiuose įrenginiuose akių judesiai linkę likti ekrano centre. Taigi, kaip žmonės skaito (bei suvokia) Jūsų tekstą mobiliajame prietaise iš esmės skiriasi nuo to, kaip jie doroja jį didesniame ekrane. Jūsų mobiliojo turinio rašymas turi atspindėti šią tikrovę.

2. Trumpos ir svarios antraštės

Ilgos antraštės gali užimti didžiąją mažo prietaiso ekrano dalį. Todėl Jūsų sukurtos trumpos ir svarios antraštės turi patraukti dėmesį iškart, o ne rangytis kone visame ekrane. Trumpas, tačiau skambias, originalias ir parduodančias antraštes mažame ekrane lengva skenuoti akimis ir suprasti.

3. Stipri įžanga

Kadangi tiek mažai Jūsų turinio yra ekrane vienu metu, pradžia turi būti galinga. Stipriausia paraiška ar didžiausias pažadas turi būti pradžioje, kad Jūsų skaitytojas panūstų sužinoti, ką gi Jūs norite pasakyti. Kadangi Jūsų skaitytojas yra kelyje ar kokiame nors renginyje, jis nori greitai nuspręsti, ar verta skaityti šį tekstą, ar ne.

4. Trumpos pastraipos

Pagalvokite, kaip Jūsų tekstas atrodys mažame ekrane. Ilgesnė nei penkių ar šešių sakinių pastraipa virš teksto – siena, kurią sunku iššifruoti. Mobiliuose įrenginiuose trumpas pastraipas sekti lengviau, tad būtinai turėkite tai omenyje.

5. Koncentruokitės, o ne plūduriuokite

Rašydami mobiliojo teksto turinį į jį susitelkę turite būti juvelyro tikslumu. Jūsų skaitytojai labai užsiėmę ir esmę pastverti nori nedelsiant. Jie neturi laiko besitęsiantiems vaizdingiems aprašymams ar nukrypimams. Pasakykite, ką reikia ir padėkite tašką. Venkite nereikalingo daugžodžiavimo ar nukrypimo nuo pagrindinės minties. Nors niekas Jums nesako, kokio ilgio turi būti Jūsų tekstas, tačiau jis turi būti toks, kokio reikia ir ne ilgesnis.

Išmanieji mobilieji telefonai atveria naujas skaitmeninio pasaulio dimensijas. Norėdami savo tekstais sudominti ištikimus tokių technologijų vartotojus, turite būtinai keisti bei pritaikyti savo rašymo būdą.

„Su mobiliaisiais įrenginiais žmonės turi priėjimą prie interneto 24 val. per parą, tačiau dažniausiai juos naudoja interneto naršymui veiksmo apsuptyje (keliaujant į darbą, studijas, per pertraukėles). Tad svarbu, kad reikiamas turinys būtų greitai surandamas ir sparčiai suvirškinimas. Mobiliųjų įrenginių naudojimas interneto naršymui yra 10 % didesnis nei asmeninių kompiuterių. O kadangi šis skaičius kasmet auga, būtina atsižvelgti į mobiliąsias tendencijas“, – sako „63 Wire Marketing“ vyr. rinkodaros inžinierius Vytautas Urbonas.

Remtasi „entrepreneur.com” ir „63 Wire Marketing“ medžiaga

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją