Audituodamas interneto svetaines nuolat pastebiu tas pačias, elementarias, bet didelę reikšmę turinčias SEO spragas. Visos jos kyla iš neteisingai nustatytos turinio valdymo sistemos arba netinkamai pateikto turinio ir daugeliu atvejų yra palyginti nesunkiai pataisomos. Prieš kurdami ar atnaujindami internetinį projektą skirkite laiko žemiau išvardintoms sritims, ir jūsų SEO rezultatai tikrai pagerės.

1. Pavadinimai (Title) ir antraščių lygiai

Kuriant antraščių struktūrą dažnai nesilaikoma SEO gerosios praktikos rekomendacijų, susijusių su turinio valdymo sistemos nustatymais. Dažnai dėl aplaidumo ar kitų priežasčių antraštės paliekamos tokios, kokias automatiškai sugeneruoja sistema, arba pasikartoja keliuose svetainės puslapiuose. Gana daug svetainių dizainerių h1, h2 ir kitas žymes naudoja tik kaip stiliaus elementą. Dėl šios priežasties tame pačiame tekste gali atsirasti keletas h1 lygio antraščių, o kitais atvejais, kai mažesnis šriftas tiesiog atrodo gražiau, pagrindinė h1 žymė apskritai praleidžiama.

Kodėl tai svarbu?

Internetinės svetainės puslapių pavadinimai (Title) yra vienas svarbiausių vidinio SEO elementų, darančių itin didelę įtaką svetainės pozicijoms paieškos sistemose. Pavadinimai ir antraštės turėtų būti skirtingos, tačiau joms reikėtų panaudoti tuos pačius raktažodžius, kuriuos vartotojai naudoja paieškos sistemose. Turėkite omenyje, kad puslapių pavadinimai rodomi paieškoje, todėl verta reikia juos padaryti kuo „draugiškesnius“ ir aiškesnius vartotojui.

Sprendimas

Puslapio pavadinime (Title) turėtų būti panaudoti optimizuojami raktiniai žodžiai – t.y., tie, kuriuos taikant paieškoje norėtumėte kuo geresnių svetainės pozicijų. Idealiu atveju kiekvienas tinklalapio puslapis turėtų būti skirtas optimizuoti konkrečiai frazei ar kelioms frazėms (iki 5). Svarbiausius raktinius žodžius naudokite pavadinimo pradžioje, tada dėkite antrinius raktinius žodžius ir (ar) prekės ženklą. Pilnas pavadinimas neturėtų viršyti 70 simbolių. Antraštes puslapyje išrikiuokite pagal svarbą ir priskirkite joms atitinkamas žymes (h1, h2 ir t.t.). To paties lygio antraštės gali kartotis, tačiau pagrindinė – h1 – žymė turėtų būti panaudota tik vienąkart.

2. Puslapių aprašymai (meta description)

Dažnai dėl turinio valdymo sistemos riboto funkcionalumo svetainių puslapiai neturi meta aprašymų (angl. meta description) žymių, kuriose apibendrinamas puslapio turinys. Kitais atvejais šios žymės tiesiog neužpildomos, arba jų aprašymus paliekama sugeneruoti turinio valdymo sistemai. Blogiausias variantas, kai visuose puslapių aprašymuose naudojamas identiškas tekstas.

Kodėl tai svarbu?

Paieškos sistemos, reitinguodamos svetaines, vis rečiau atsižvelgia į meta aprašymus, todėl jie nedaro didesnės įtakos bendriems pozicijų rezultatams. Tačiau geras puslapio meta aprašymas turi didelę įtaką vartotojų pritraukimui. Labai svarbu pagrindiniams svetainės puslapiams sukurti unikalius, gerai apgalvotus tekstus, kurie geriausiai atspindėtų svetainės turinį ir patrauktų vartotojų dėmesį. Tai padės padidinti paspaudimų rodiklį (PR, angl. CTR) natūralios paieškos rezultatuose.

Sprendimas

Visuose puslapiuose, arba bent jau svarbesniesiems, reikėtų naudoti unikalų ir tikslingą meta aprašymą (iki 155 simbolių). Jei svetainė turi itin daug puslapių, geriausias sprendimas – automatiškai generuoti meta aprašymus iš pirmųjų turinio sakinių. El. parduotuvės atveju prekių meta aprašymų tekstas turėtų derėti su automatiškai generuojamu prekės aprašymu.

3. Svetainės krovimo greitis

Kuriant interneto svetainę dažnai atsižvelgiama tik į jos funkcionalumą bei dizainą. Dažnai būtent dėl šiuolaikiško ir įmantraus dizaino svetainės krovimas gerokai sulėtėja. Taip pat būna, kad dizainas niekuo neypatingas, tačiau puslapių fonams parenkamos aukštos kokybės nuotraukos, arba dar blogiau – naudojami svetainėms neoptimizuoti vaizdo įrašai arba pasenę skaidrių demonstravimo sprendimai. Dažnai puslapiai perkraunami įmantriais grafiniais elementais, o turinį pamirštama podėliuoti („kešuoti“).

Kodėl tai svarbu?

Nors interneto sparta Lietuvoje vis didėja, tarptautiniu mastu bendrosios spartos rekomendacijos interneto svetainių užkrovimui lieka tos pačios: 4-5 sekundės. Ilgai kraunamos svetainės dažniausiai turi didesnį atmetimo rodiklį (bounce rate), ir tai gali turėti įtakos bendriems SEO rezultatams. Užkrovimo greitis taip pat daro nemažą įtaką paieškos robotų darbui, dėl to nukenčia turinio indeksavimas, ar net pozicijos paieškoje.

Sprendimas

Visos interneto svetainės tiesiog privalo naudoti podėliavimą (cache) ir GZIP failų suspaudimą. Taip pat reikėtų nepamiršti optimizuoti JAVA skriptus ir CSS failus, neprastinant kokybės mažinti naudojamų grafinių elementų svorį. Atliekant visus kitus programinio kodo optimizavimo darbus, programuotojams labai padeda „Google PageSpeed“ įrankis.

Ir viskas?

Žinoma, yra ir gerokai daugiau „populiarių“ SEO spragų, tačiau jei kiekvienas įdėmiai peržvelgtume savo internetinius projektus ir užtaisytume bent pačias dažniausias, tikrai sulauktume daugiau lankytojų iš natūralios paieškos, pagerėtų svetainių pozicijos paieškoje ir bendri SEO rezultatai.

M360
Raibec


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją