Milijardas aktyvių interneto svetainių pasaulyje – šis skaičius buvo užfiksuotas 2014 m. Kai pagalvoji, kad vos prieš 20 metų, t. y. 1994-aisiais, jų tebuvo apie 3 tūkst., skaitmeninės erdvės apgyvendinimo mastas, švelniai tariant, rauna stogą. Tiesa, vidutiniam internautui jis gal ir nėra baisiai svarbus. Viename iš bendrovės „Nielsen“ tyrimų teigiama, kad eilinis vartotojas per mėnesį aplanko vos (kai kam – net!) 96 skirtingus interneto adresus.

Žinoma, kiekvieno naršančiojo internete įpročius nubrėžia individuali patirtis ir konkretūs poreikiai, tačiau, matyt, sutiks daugelis – vartotojai tapo itin išrankūs. Jie turi beveik neišsenkančią pasirinkimų aibę ir galimybę lyginti konkuruojančių produktų ar paslaugų pristatymų internete sprendimus. Kaip tokioje aplinkoje elgtis ir ką galvoti norintiems atnaujinti savo interneto svetainę ar besiruošiantiems kurti naują?

Nežinantiems, ką daryti, dvejojantiems ar tiesiog norintiems žengti koja kojon su naujausiomis tendencijomis savo įžvalgas ir patarimus siūlo trys interneto sprendimų kūrimo ekspertai: „Gauminos“ įkūrėjas Darius Bagdžiūnas, „ZET technologijų“ vykdomasis direktorius Jonas Tirevičius ir vienos iš populiariausių pasaulyje savarankiško interneto svetainių kūrimo platformų „Wix.com“ padalinio Lietuvoje vadovė Monika Laukaitė.

Į ką reikia atkreipti dėmesį?

Pasak „Gauminos“ įkūrėjo D. Bagdžiūno, anksčiau į tinklalapius buvo siekiama sudėti viską, kas įmanoma, bet mažai pastangų skiriama informacijos pateikimo kokybei. O dabar einama priešingu keliu. Tinklalapių dalys, skirtos produktams pristatyti, tampa vis turtingesnės, interaktyvesnės ir net pramoginio pobūdžio.

Kita, taip pat stipri tendencija, anot pašnekovo, yra susijusi su adaptyviuoju interneto svetainių dizainu. „Vis daugiau įmonių supranta, kad tinklalapių lankytojų poreikiai skiriasi priklausomai nuo įrenginio, kurį pasitelkus yra naršoma svetainėje. Šis suvokimas skatina rinktis: tiesiog mobili versija ar adaptyvus dizainas“, – aiškino D. Bagdžiūnas.

Interneto svetainių kūrimo tendencijos 2017-aisiais
© Asmeninio albumo nuotr.


Anot jo, interneto svetainių kūrimo srityje toliau didės ir suasmeninimo svarba. Vis daugiau tinklalapių bus sukurti taip, kad, pavyzdžiui, potencialūs įmonės klientai matytų vienokį titulinį svetainės puslapį, o jau esami – kitokį.

Be to, didės ir paieškų sistemų, įdiegtų interneto svetainėse, išmanumas. Užklausos su rašybos klaidomis, slengu, sinonimais galės būti interpretuojamos vis tiksliau, o paieška naudojant vaizdus nebebus kažkas tokio stebinančio.

O J. Tirevičius, daugiau nei 15 metų dirbančios interneto sprendimų bendrovės „ZET technologijos“ vadovas, paklaustas apie, jo manymu, svarbias interneto svetainių kūrimo tendencijas, sakė: „Pastaruoju metu vis daugiau dėmesio skiriama tipografijai, nebijoma manipuliuoti šriftais, jų dydžiais. Taip pat pradeda vyrauti asimetrinės tinklalapių dizaino kompozicijos“, – tikino jis.

J. Tirevičiaus teigimu, 2017-ieji Lietuvoje gali tapti ir vieno svarbaus lūžio laikotarpiu, kai iš esmės pasislenka interneto svetainių kūrimo suvokimo logika ir darbų eiliškumas.

„Lietuvoje, maždaug nuo 2014 m., adaptyvusis interneto svetainių dizainas tapo visuotinai priimta norma ir net būtinybė, bet šiuo metu supratus, kad didžioji dalis vartotojų naršo internete pasitelkę mobiliuosius įrenginius, interneto sprendimų kūrimas pradedamas ne nuo įprastos svetainės, o nuo specializuotos mobiliosios jos versijos. Tiesa, Lietuvoje tai dar nėra visuotinai paplitęs reiškinys, bet Vakaruose vis labiau įsivyraujanti tendencija, kuri, matau, sparčiai skverbiasi ir į mūsų šalį“, – sakė ekspertas.

Anot jo, greitai populiarėjančia naujove šiais metais taps ir virtualiosios realybės (VR) sprendimai internete. „VR akiniai ir kitos technologijos jau kurį laiką yra lengvai prieinamos bei pritaikomos, todėl tik laiko klausimas, kada internete, kuriant tinklalapius, išvysime virtualiosios realybės sprendimų sprogimą. Norintiems geriau suprasti, apie ką kalbama, siūlau užsukti į „Aframe.io" arba „vizor.io" svetaines. Jose paklaidžiojus, manau, bus nesunku pradėti įsivaizduoti, kaip gali atrodyti, tarkime, šiuolaikiška batų parduotuvė internete, kurios lankytojas gali kiekvieną batų modelį apžiūrėti 360° kampu ir galbūt jį netgi modeliuoti“, – aiškino „ZET technologijų“ vadovas.

Pasak jo, interneto sprendimų kūrimo srityje dabar galimybių yra daugybė, bet, aišku, ne visi pajėgūs suspėti su naujausia banga. Tai natūralu, reikia laiko, kol mažesnieji pasiveja stambesnius ir turinčius daugiau resursų.

Abiejų interneto sprendimų kūrimu užsiimančių įmonių atstovų aukščiau išdėstytas mintis taikliai apibendrino Izraelio bendrovės „Wix.com“ padalinio Lietuvoje vadovė M. Laukaitė. Pasiteiravus apie interneto svetainių kūrimo tendencijas ji teigė: „Manau, kad kuriant interneto svetainę vis dar svarbiausia yra „draugiškumas“ vartotojui. Viskas turi būti paprasta ir aišku. Tam, kuris kuria ir valdo svetainę, o dar svarbiau – tam, kuris joje naršo.“

Interneto svetainių kūrimo tendencijos 2017-aisiais
© Asmeninio albumo nuotr.


Anot pašnekovės, interneto svetainės iš vizitinių kortelių funkciją atliekančių elektroninių puslapių, kur tiesiog pateikiami įmonės kontaktai, vis dažniau virsta integruotais verslo valdymo įrankiais, o tokios platformos kaip „Wix.com“ labai įvairias funkcijas padaro lengvai prieinamas daugumai žmonių, jas išpopuliarina ir paverčia masiniu standartu.

Kiek turėčiau mokėti už interneto svetainę?

Pasak D. Bagdžiūno, „Gauminos“ įkūrėjo, jei įmonės produktas ar paslauga turi esminių konkurencinių pranašumų, pavyzdžiui, yra pigiausia rinkoje – tuomet investuoti į rinkodarą galima minimaliai.

„Užteks tinklalapyje įdėti nuotrauką ir parašyti – „mes pigiausi“. Tokiu atveju būtų logiška nepirkti interneto svetainės už, pavyzdžiui, 10 tūks. Eur agentūroje ir vietoje to pakaks sumokėti 50 Eur už šabloną. Bet jeigu produktas nėra monopolistas, tinklalapio vaidmuo kur kas svarbesnis“, – tikina ekspertas.

Pasak jo, interneto svetainės vaidmuo tokiu atveju būna gana elementarus, bet esminis – įrodyti vartotojui, kad esi geresnis už tokį patį produktą siūlantį konkurentą.

„Siekiant to reikia pasitelkti įvairiausius ginklus – pozicionavimą, žinutę, idėją, turinį, patogią navigaciją, gražų dizainą, efektus ir t. t. Be to, būtina tai padaryti geriau negu daro konkurentas, kuris stengiasi padaryti geriau negu jūs. Dėl šios priežasties projektuojant interneto svetaines privalu mąstyti apie vartotojo patirties režisūrą, siūlomas jam istorijas, prekių ženklo ritualus ir stūmimą konversijos link. Viso to su šablonais nesukursi“, – tikino „Gauminos“ įkūrėjas.

Panašios nuomonės laikosi ir J. Tirevičius. Anot jo, tam tikrais atvejais sudėtingesnės ir kompleksiškesnės interneto svetainės yra neišvengiama būtinybė, į kurią reikia investuoti. Tiesa, jis pripažįsta, kad tai turi būti gerai pamatuotos išlaidos.

„Požiūris, kad interneto svetainė turi kainuoti, pavyzdžiui, 100, bet ne 10 tūkst. Eur, ar atvirkščiai, yra klaidingas iš esmės. Juk viskas priklauso nuo to, kuo įmonė užsiima, į kokią auditoriją taiko, kokiame gyvavimo etape šiuo metu yra, kokius tikslus sau kelia ir kokių alternatyvų turi. Tam tikrais atvejais 10 tūkst. Eur investicija į svetainę gali būti pati geriausia idėja, kitais atvejais net ir 1 000 Eur tinklalapiui yra gerokai per didelė suma“, – tikino „ZET technologijų“ vykdomasis direktorius.

Jo teigimu, atmetus viską ir pažvelgus tik į esmę nebus sunku suprasti, kad interneto svetainės yra tiesiog dar vienas komunikacijos kanalas, kurį reikia vertinti kaip bendrą turimų ir pasiekiamų kanalų visumą, nepamirštant ir konteksto.

„Pavyzdžiui, sunkiai įsivaizduojamas atvejis, kad aukšto lygio advokatų kontora save reprezentuotų savarankiškai susikurta svetaine, pasitelkę kurį nors interneto įrankį“, – svarstė J. Tirevičius.
Kad pigius sprendimus gali naudoti ne visi, galima suprasti ir iš to, kas yra pagrindiniai „Wix.com“ klientai. Pasak M. Laukaitės, jų įrankiu daugiausia naudojasi mažas ir vidutinis verslas. „Tai yra dizaineriai, fotografai, restoranų savininkai, šeimos verslas, kuriems tiesiog neapsimoka kreiptis į tradicines interneto sprendimų bendroves“, – sakė „Wix.com“ atstovė.

Ar galima apsieiti be savo erdvės internete?

Pasak D. Bagdžiūno, pastaruoju metu ėmė ryškėti tendencija, kai įmonės ar organizacijos savo namus el. erdvėje mato kuriame nors iš daugelio socialinių tinklų. Lietuvoje dažniausiai tai yra „Facebook“.

„Jau nedaug liko barų, naktinių klubų ar renginių organizatorių, kurie užsakinėtų interneto svetainę – jiems užtenka paskyros socialiniame tinkle. Kad ir kaip paradoksalu būtų, daugiausia darbo iš interneto svetainių kūrėjų atėmė ne specializuoti įrankiai ar tinklalapių kūrimo platformos, o „Facebook“, – sakė interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ įkūrėjas.

Paklausus jo, ar šiais laikais būtų galima leisti sau apskritai neturėti interneto svetainės arba paskyros nors viename socialiniame tinkle, šis tikino: „Jeigu jūsų produktas ar paslauga labai unikali, tarkime, esate geriausias širdies chirurgas šalyje, sakyčiau, galima gyventi išvis be tinklalapio, be socialinio tinklo paskyros ir be logotipo.“

M. Laukaitė sakė tikinti, kad šiais laikais kiekvienas, plėtojantis net mažiausią verslą, dažniausiai privalo būti internete ir socialiniuose tinkluose.

„Jei tavęs nėra internete, tikimybė, kad verslas bus sėkmingas, maža“, – sakė „Wix.com“ padalinio Lietuvoje direktorė.

J. Tirevičius išliko santūriai atsargus ir pabrėžė, kad interneto svetainė yra kaip asmeninis automobilis – iš principo gali visur nuvažiuoti viešuoju transportu, bet dažniausiai patogiau, efektyviau ir naudingiau keliauti nuosavu transportu.

„Tikrai žinau, kad yra išsiverčiančių vien tik su paskyra „Facebook“, bet tyrimai rodo, kad net restoranų ar kavinių versle neretai interneto svetainė yra reikalinga. Pavyzdžiui, JAV specialistai nustatė, kad daugeliu atvejų prieš eidami į naują maitinimo paslaugas teikiančią vietą žmonės užsuka į „Google“ ir ieško informacijos apie ją. Turint tai omenyje, tinklalapio turėjimas tampa svarbiu aspektu, ypač jei nesi išskirtinis ar vienintelis „toks“ rinkoje“, – apibendrino „ZET technologijų“ vadovas.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją