Apžvalgininkas Winston Burton viename straipsnyje aprašė, kaip laikui bėgant išsivystė SEO teikiamos paslaugos. Jis svarsto, ar SEO (optimizavimas paieškos sistemoms) pavadinimas vis dar tinkamai reprezentuoja SEO vykdomą veiklą.

SEO vaidmuo ir darbo pareigos reikšmingai pasikeitė nuo to laiko, kai prieš dvylika metų Winston Burton pradėjo dirbti šioje sferoje, todėl, jo manymu, pats metas SEO suteikti naują reikšmę ir pavadinimą. Pasak W. Burton, šis apibūdinimas netiksliai atspindi vaidmenį, kurį atlieka SEO skaitmeninėje rinkodaroje.

Prieš pora metų SEO buvo susitelkęs į internetinių puslapių elementų kaip pavadinimai, meta aprašymai, antraštės ir pan. optimizavimą, atgalinių nuorodų tinklelio didinimą ir svetainių audito vykdymą jų techninėms problemoms spręsti.

SEO, žinoma, vis dar tai atlieka, bet tuo pačiu – daug daugiau.

Šiomis dienomis, žmogus, praktikuojantis paieškos sistemų optimizavimą yra tarsi turinio analizuotojas, susikoncentravęs į optimizavimą, turinio išskleidimą, naudojant skirtingas priemones ir platformas. Visa tai sudaro aukštos kokybės, naudingą turinio kūrimą SEO vartotojui.

Kodėl mūsų vaidmuo pasikeitė?

Praeityje didelę dalį SEO veiklos sudarė internetinės svetainės patikrinimas ir užtikrinimas, kad neatsiras jokių techninių nesklandumų, galinčių kliudyti puslapiams tapti indeksuotais. Šie nesklandumai sudarė kliūtis matomumui paieškos svetainėse, todėl tam buvo skirta daug dėmesio.

Šiais laikais SEO specialistai daugiau laiko skiria nuorodų kūrimui negu techninėms kliūtims spręsti. Tačiau kodėl?

Visų pirma, „Google“ algoritmai patobulėjo. Jie pradėjo daug geriau suprasti JavaScript, AJAX ir kitas technologijas, kurios anksčiau galėjo sukelti sunkumų internetinių puslapių turinio prieigai.
Kitos technologijos taip pat išsivystė. Daugelis turinio valdymo sistemų šiais laikais turi SEO sugebėjimus, kurie lengvai sujungia pagrindinius SEO elementus ar sutvarko svarbiausias problemas išvengiant papildomo programavimo. Taip pat, tokie įrankiai kaip „Google Search Console“ tampa vis tobulesni ir aptikti technines problemas nebeužima tiek daug laiko, kaip anksčiau.

Pagaliau SEO tampa vis labiau integruota į internetinių svetainių vystymosi procesus. O darbo pasiūlymuose programuotojams yra taikomas reikalavimas turėti pagrindines žinias apie SEO vykdomą veiklą. Jeigu programuotojas turi prisiimti atsakomybę už begalę techninių SEO sprendimų, ką iš tikrųjų veikia SEO?

Nauji SEO vaidmenys

Didžioji dalis SEO paslaugas teikiančių įmonių turi patirties dirbant su socialinės medijos rinkodara, konversijų optimizavimu, vartotojo patirtimi svetainėje. Dauguma šių disciplinų atsirado vėliau negu SEO, o kai kurios išsivystė būtent iš jos.

Kitais žodžiais tariant, šiandien SEO atlieka kompleksinį vaidmenį, kuris garantuoja, jog paieškų sistemų algoritmai gali sėkmingai pasiekti ir naršyti jūsų internetinėje svetainėje. Norint gerai atlikti darbą būtina turėti žinių apie skirtingus rinkodaros kanalus, kaip jie kartu veikia, didindami matomumą paieškos sistemose ir kurdami puikią vartotojo patirtį.

Taigi, SEO vaidmuo sparčiai išsivystė į turinio patirties analizavimą su profesionalia pareiga optimizuoti prekės ženklo turinį keliems skirtingiems įrenginiams, skirtingose platformose, išpildant kliento poreikius.

Paskutiniai pamąstymai

Pasak W. Burton, pirmomis SEO gyvavimo dienomis, komunikavimą tarp „Google“ ir SEO bendruomene galima pavadinti kaip „Mes prieš juos“. Komunikacija vyko vangiai arba jos nebuvo. Metams bėgant, tai dramatiškai pasikeitė. „Google“ žengė didelius žingsnius bendradarbiaujant su SEO specialistais, padėdami pagrįsti šią profesiją. O jų veikla yra kur kas platesnė nei optimizavimas paieškos sistemoms.

Jei įvairios profesijos gali keistis su laiku, tai gali daryti ir SEO. Galbūt dabar ir yra metas apsispręsti, ar SEO vis dar yra tinkamas apibūdinimas tam, ką veikia šioje srityje dirbantys žmonės.

CET
M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją