SEO specialistai ragina neatsilikti nuo pasaulinių tendencijų ir vis atsinaujinančių paieškos sistemų. Pats laikas orientuotis į vartotoją: skirti daugiau dėmesio kokybiškam turiniui, vykdyti rinkodaros veiksmus skirtinguose kanaluose ir svetaines pritaikyti mobiliems įrenginiams.

SEO (angl. Search Engine Optimisation) arba dar kitaip vadinamas interneto svetainės optimizavimas paieškos sistemoms ilgą laiką verslininkų galvose skambėjo kaip koks mistinis burtažodis. Pastarieji metai, specialistų vertinimu, buvo išties reikšmingi. Daugelis verslo atstovų jau suvokia investicijų į interneto svetainę svarbą ir rinkdamiesi rinkodaros įrankius SEO vertina kaip svarbų lankytojų pritraukimo bei žinomumo didinimo faktorių.

Rinkodaros veiksmai skirtinguose kanaluose

Integruoti rinkodaros veiksmai skirtingais kanalais iš esmės reiškia, kad įmonė naudoja keletą kanalų, kurie padeda populiarinti teikiamas paslaugas ar parduodamas prekes. Pavyzdžiui, jei vartotojai ieško produktų mobilioje programėlėje, bet nusprendžia prekės nepirkti, galite jiems siųsti tikslinius skelbimus pagal jų paieškos kriterijus el. paštu arba socialinės medijos kanalais, vykdyti pakartotinę rinkodarą (angl. remarketing). Pirminis tokios rinkodaros tikslas – sukurti nuoseklų prekės ženklą skirtinguose kanaluose, rasti buvusius svetainės lankytojus visame internete ir jiems rodyti su internetiniu puslapiu susijusią reklamą. Visa tai pasitarnauja prekės ženklo žinomumo ir pardavimų didinimui.

Remiantis pasaulio rinkodaros ir e-komercijos profesionalus vienijančios tyrimų, gerosios praktikos ir mokymų bendrovės „Econsultacy“ rinkodaros tyrimo duomenimis, 73 proc. apklaustųjų teigia, kad rinkodaros veiksmai skirtinguose kanaluose daro įtaką padidėjusiems konversijos rodikliams. Konversija vadinamas lankytojų, atlikusių svetainėje tikslinį veiksmą, pavyzdžiui, paspaudusių Jūsų skelbimą ar nusipirkusių parduodamą produktą, procentas.

SEO specialisto, skaitmeninės rinkodaros ir SEO paslaugų prekinio ženklo „Buk-pirmas.lt“ įkūrėjo Dariaus Juravičiaus nuomone, konversija naudinga visuomet. Nereikia siekti, kad visi lankytojai pirktų. Tikrasis tikslas turėtų būti, kad lankytojas sugrįžtų.

„Didžiausia kliūtis, su kuria susiduria verslininkai ar jų pasamdyti specialistai, yra nežinojimas, kokia žinutė, kada ir kokiais kanalais turėtų būti komunikuojama. Turime nemažai naudingų resursų ir priemonių padėti tai sužinoti, tačiau rinkodara skirtinguose kanaluose vis dar yra pirminėje stadijoje. Šiandieniniai vartotojai yra aktyvūs socialinių tinklų ir kitų elektroninių kanalų dalyviai, todėl tokio tipo rinkodara 2017-aisiais įgaus vis didesnę reikšmę“, - teigia D. Juravičius.

Didesnė svarba unikaliam turiniui ir jo kokybei

Galime rasti šimtus internetinių svetainių, kurios talpina labai panašų turinį. D. Juravičius teigia, kad nežymus kai kurių žodžių pakeitimas anaiptol dar nereiškia, jog turinys svetainėje yra naujas.

Anot jo, ne taip seniai semantinė paieška atrodė kaip tolima ateitis. SEO ekspertai prognozuoja, kad kitąmet tai vis labiau atsispindės paieškos rezultatuose, kokybiškas turinys vis labiau įtrauks vartotojus, o visa tai gerins internetinės svetainės rodiklius. Taigi 2017 m. internete matysime vis daugiau kokybiško, aiškaus ir struktūrizuoto turinio, kuris tenkins vartotojų lūkesčius.

Interneto svetainių pritaikymas mobiliems įrenginiams

Išmanieji telefonai tampa ne tik žmonių bendravimo, bet ir verslo organizavimo, paslaugų, prekių ar informacijos paieškos vieta. Remiantis oficialiais „Google“ duomenimis, daugiau nei 50 proc. paieškos užklausų visame pasaulyje pateikiama mobiliaisiais įrenginiais. Duomenys neskirstomi pagal šalis, todėl, D. Juravičiaus spėjimu, Lietuvoje šis skaičius galėtų būti ir dar didesnis. Taigi internetinių svetainių pritaikymas mobiliems įrenginiams kitąmet – kertinis faktorius.

Jei Jūsų tinklapis vis dar nėra optimizuotas mobiliesiems įrenginiams ar juo nepatogu naudotis, ko dar laukiate? „Google“ jau pradėjo bandymus atskirti mobiliųjų bei asmeninių kompiuterių paieškos indeksus. Tai reiškia, kad turėdami neoptimizuotą svetainę tiesiog nesulauksite lankytojų, kurie naudodamiesi mobiliąja paieška Jūsų neras. Be to, neoptimizuota svetainė ar lankytojai iš stacionarių kompiuterių turės neigiamą įtaką reitingui paieškos sistemose“, – tendencijas vardija SEO specialistas D. Juravičius.

Anot jo, optimizacija mobiliems įrenginiams nėra vien tik svetainės pritaikymas mobiliesiems, o kur kas daugiau. Iš esmės tai svetainė, adaptuota žmogui, kuris naršo mobiliu įrenginiu. Adaptuojant svetainę keičiasi informacijos išdėstymas, hierarchija ir pan.

„Paieškos sistemos siekia pateikti informaciją, kuri yra naudingiausia vartotojams. Paimkime paprastą pavyzdį: žmogus, ieškantis, kur skaniai pavalgyti, internete nori rasti restorano iškabos nuotrauką, trumpą aprašymą, adresą, ant kurio nuspaudus papuls į žemėlapį, ir kelis atsiliepimus. Jei jis to neranda, didelė tikimybė, kad ieškos konkurentų“, - teigia D. Juravičius.

SEO ekspertai ragina nepamiršti ir dar vieno svarbaus dalyko – interneto svetainės užkrovimo greičio. Viena laukimo sekundė gali įtakoti net 7 proc. pardavimų kritimą. D. Juravičiaus įsitikinimu, svetainių veikimo greitis gali tinklapį išskirti iš konkurentų rato. Remiantis statistiniais duomenimis, net 40 proc. žmonių, kurie laukė ilgiau nei 3 sekundes, kol atsivers puslapis, jį tiesiog uždarė, o 80 proc. niekuomet nebegrįžo.

2017-ieji atneš nemažai pokyčių SEO specialistams ir verslo įmonėms. Prognozuojama, kad vartotojai vis daugiau bendraus ir dirbs internete mobiliaisiais įrenginiais ir ieškos kokybiško turinio. Savo ruožtu verslininkai turėtų tinkamai įvertinti prognozes ir pasiruošti ateities iššūkiams.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją