Pietų Amerikos čempionai venesueliečiai rungtynėse su Lietuvos krepšininkais atrodė tiesiog bejėgiai. J. Kazlausko auklėtiniai varžovus dorojo lyg šiltą vilną ir mačo nugalėtojai buvo nulemti jam dar neįpusėjus – sužaidus 20 min. lietuviai pirmavo 47:24. Varžovams nepadėjo ir ryškiausios jų žvaigždės – didelę žaidimo NBA lygoje patirtį turinčio Greiviso Vasquezo sugrįžimas į nacionalinės komandos gretas.

Po pastarųjų rungtynių prabėgus kelioms dienoms Venesuelos žaidėjai ėmė skųstis ir ironizuoti. Paaiškėjo, kad iš Karakaso į Vilnių krepšininkai skrido itin ilgai – dvi paras, o po kelionės juto nuovargį.

Olimpinėse žaidynėse dalyvausiančių venesueliečių pyktį dar labiau padidino jų šalies valdžios sprendimas skirti pinigų nacionalinės šalies futbolo rinktinės skrydžiams. Tiek tarp skirtingų kontinentų, tiek Pietų Amerikoje Venesuelos futbolininkai skraidys čarteriniais reisais, nors šalį ir krečia didžiulė ekonominė krizė, kurios suvaldyti prezidentui Nicolasui Madurui niekaip nepavyksta.

Anot Venesuelos krepšinio rinktinės kapitono Jose Vargaso, tai primena komediją – futbolininkams suteikiamos neįtikėtinos privilegijos, o olimpinėms žaidynėms besirengiantys krepšininkai praktiškai paliekami likimo valiai.

„Keliavome čia su 4 persėdimais, dar dvi valandas važiavome autobusu, buvome išskirstyti skirtingomis grupėmis. Tačiau nieko, bandome tęsti“, – socialiniame tinkle „Twitter“ parašė krepšininkas.

Komandos kapitonui pritarė ir kiti rinktinės žaidėjai.

„Cha cha cha, mes keliavome į Lietuvą čia dvi paras, su keturiais persėdimais. Tačiau toks yra gyvenimas“, – ironizuodamas parašė Miguelis Ruizas.

Nesusilaikė ir dar vienas rinktinės narys Nestoras Colmenaresas, situaciją laikantis komiška.

„Mes turėjome 4 skrydžius, visi jie buvo atskiri, 10 valandų laukėme persėdimo oro uoste – kokia beprotybė. Tačiau reikia mėginti žygiuoti tolyn“, – pažymėjo jis.

Susidariusi situacija sulaukė reakcijos Venesuelos žiniasklaidoje, tačiau labai abejojama, ar krepšinio rinktinės žaidėjų skundai patrauks šalies sporto valdžios dėmesį – futbolas Venesueloje yra populiariausia sporto šaka, kuriai, nepaisant krizės, vis tiek atitenka liūto dalis dėmesio ir finansų.

Po ilgo skrydžio ir šalto dušo rungtynėse su Lietuva antradienį atsitokėjo ir patys krepšininkai. Antrose kontrolinio turnyro rungtynėse venesueliečiai vargais negalais sugebėjo įveikti Baltarusijos rinktinę – 68:57.

Potencialiu komandos lyderiu žaidynėse Rio laikomas G. Vasquezas šiose rungtynėse nežaidė, tačiau pažymėjo, kad kontrolinių mačų ciklas Lietuvoje, nepaisant ilgos kelionės, ekipai bus naudingas.

„Manau, kad per šią savaitę Lietuvoje mes gerokai patobulėsime kaip komanda. Buvo nelengva, turėjome ilgą skrydį, praktiškai nesitreniravome, todėl tokie ir rezultatai. Aš pats su Lietuva pirmą kartą žaidžiau po trijų mėnesių pertraukos, tačiau tikiuosi, kad sportinė forma gerės“, – kalbėjo jis.

Venesuelos rinktinė Rio de Žaneiro olimpines žaidynes pradės kitoje grupėje nei Lietuvos krepšininkai. Venesueliečiai A grupėje kausis su JAV, Prancūzijos, Serbijos, Australijos ir Kinijos ekipomis.