„Šeimos su vaikais dažniau linkusios rinktis ramesnes poilsines keliones, tarp kurių Turkija yra viena populiariausių krypčių. Pasirinkimui tokiais atvejais daug įtakos turi patogūs ir palyginus neilgi skrydžiai, ta pati laiko juosta, specialios šeimoms su vaikais pritaikytos paslaugos“, – sako Neringa Kurtinaitienė, „Kidy Tour“ produkto vadovė.

T. Lavrinovič: „Vaikų įspūdžiai – didžiausia vertė“

Modelis, krepšininko Kšištofo Lavrinovičiaus žmona, trijų vaikų – Danieliaus, Dominyko ir Emily – mama Tatjana Lavrinovič pasakoja, kad jų šeimoje įprasta nuolat keliauti. „Kelionių neatidėdavome net sulaukę šeimos pagausėjimo – visos trys mūsų atžalos pirmą kartą į užsienį išvyko maždaug po mėnesio nuo gimimo, mat tiek užtrukdavome tvarkydami dokumentus“, – šypsosi moteris.

„Į poilsinę kelionę su visa šeima leidžiamės kiekvieną vasarą ir tai jau tapo tradicija. Atostogauti Turkijoje pamėgome nuo to laiko, kai vaikai dar buvo visai maži – ten patogu ir netrūksta pramogų. Mūsų vaikai jau paaugę, tačiau šią vasarą Turkijoje pastebėjome, kad dabar keliauti su vaikais išties lengva – jiems pritaikyta visa infrastruktūra ir paslaugos. Nors mūsų atžalos nėra išrankios maistui, sužavėjo didžiulis patiekalų, skirtų specialiai mažiesiems, pasirinkimas. Viešbutyje galima rasti specialaus maisto net kūdikiams – yra ir mišinukų, šviežių daržovių ir grūdų košių“, – pasakoja T. Lavrinovič.

Pasak žinomos moters, jų šeima mielai renkasi ne tik poilsines, bet ir pažintines keliones. „Esame apkeliavę didžiąją dalį Europos – neseniai lankėmės Paryžiuje, Barselonoje, o kitą vasarą turime planų su visa šeima aplankyti ir Jungtines Amerikos Valstijas. Tačiau ne visada reikia leistis į tolimą kelionę, kad patirtum daug įspūdžių – šią vasarą su visa šeima automobiliu keliavome po Lietuvą ir mums labai patiko“, – teigia ji.

T. Lavrinovič džiaugiasi, kad visi trys šeimos vaikai jau įprato keliauti ir patys yra labai patenkinti tokiu gyvenimo būdu. „Vidutiniškai per metus keliaujame nuo 5 iki 10 kartų. Keliauti su vaikais mums visuomet atrodė natūralu ir nesunku. Dabar atžaloms streso nekelia nei kelionės lėktuvu, nei nemaži temperatūrų skirtumai. Tiesa, visuomet su savimi pasiimame būtiniausių vaistų, kad nereikėtų rūpintis, kur jų nusipirkti. Vadovaujamės nuomone, kad vaikas susirgti gali tiek keliaudamas, tiek būdamas namuose, todėl panikuoti neverta – viską atperka patirti įspūdžiai“, – atviravo moteris.

J. Lukauskienė: „Patariu į keliones žiūrėti paprasčiau“

Jurgita Lukauskienė, kartu su vyru krepšininku Mindaugu Lukauskiu auginanti dvi atžalas, pasakoja, kad su vyresniuoju sūnumi Luku, kuriam šiuo metu yra aštuoneri, keliauti pradėjo kai šiam buvo vos du mėnesiai ir dvi savaitės. „Pirmoji Luko kelionė buvo į Lioną Prancūzijoje, nes tuo metu ten žaidė mano vyras. Keliauti jau teko ir su šių metų balandžio pradžioje gimusiu Jonu. Į poilsinę kelionę Turkijoje leidomės, kai mažajam buvo vos trys mėnesiai“, – pasakoja J. Lukauskienė.

Nors šeima sako nevengianti pažintinių kelionių, vis dėlto atostogoms su vaikais mieliau renkasi ramesnes poilsines keliones. „Šeimoms, mąstančioms apie kelionę su atžalomis, iš patirties galiu patarti nebijoti ir į viską žiūrėti paprasčiau. Svarbiausia yra gera nuotaika, lūkesčius atitinkantis viešbutis ir patogus skrydis. Su vyresniuoju Luku esame aplankę ir išties tolimus kraštus – Niujorką, Tenerifę. Džiaugiuosi, kad vyresnėlis yra labai komunikabilus ir aktyvus, todėl visose kelionėse nesunkiai susiranda veiklos. Anksčiau baimindavomės, kad vaikas nesusirgtų dėl temperatūrų skirtumo. Kartais nepavyksta to išvengti, tačiau išsprendžiame tai pakankamai operatyviai“, – atvirauja moteris.

L. Mazalienė: „Kelionės – pagrindinė šeimos investicija“

„Mamų radijo“ įkūrėja, „Vaflių namai“ bendrasavininkė, dviejų dukryčių – Deimilės ir Aurėjos – mama Laura Mazalienė pirmąją kelionę su vaiku planavo, kai pirmagimei buvo vos keli mėnesiai. „Tuomet norėjome mums netradicinio poilsio – Turkijoje prie baseino. Anksčiau dažniau rinkdavomės pažintines keliones, bet su mažu vaiku to pabijojome. Tačiau tąkart likimas mums pakišo koją, nes sužinojome apie dukros ligą ir visas keliones teko atidėti“, – prisimena L. Mazalienė.

„Vėliau su Deimile lankėmės Italijoje, Kipre, Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Gran Kanarijoje. Į pastarąją kelionę išvykome, kai dukrai jau buvo 8 mėnesiai. Tuomet keliavome su vyro Šarūno Mazalo tėvais ir sesers šeima. Su vaikais dažniau renkamės poilsį prie baseino – juk mažiesiems svarbiausi yra žaidimai ir ramus miegas. Šiuo metu svajojame apie poilsį Turkijoje, o kiek vėliau planuojame keliauti į Aziją. Neįsivaizduojame savo gyvenimo be kelionių, nes naujos patirtys yra mūsų pagrindinė investicija“, – pasakoja moteris.

L. Mazalienė pasakoja, kad prieš gimstant antrąjai dukrytei vyras Šarūnas buvo padovanojęs kelionę į Prancūziją tik jiems dviems. „Iki susilaukiant vaikų daug ir aktyviai keliavome, tad norėjosi prisiminti tą jausmą. Kelionė buvo nuostabi, tačiau vaikų klausimas buvo skaudus – verkiau ne kartą, Deimilė irgi verkė išsiskiriant ar paskambinus telefonu. Nežinau, ar sugebėtume palikti seneliams jau dvi dukras, nebent kai joms bus kur kas daugiau metų“, – pasakoja L. Mazalienė.

Atidėliojantiems kelionę su mažu vaiku L. Mazalienė pataria nebijoti ir nieko nelaukti. „Jei ketinate ilsėtis Europoje ar Vakaruose, buitis yra daugmaž panaši į mūsiškę, todėl nerekomenduoju prisikrauti milžiniškų lagaminų su vaikų daiktais. Esame pripratę keliauti su vienu lagaminu. Mūsų požiūris paprastas – jei kažko trūks, nusipirksime“, – patirtimi dalijasi dviejų atžalų mama.