Vienoje - neįtikėtinos inžinierių klaidos

 (14)
Austrijos sostinė Viena oficialiai pripažinta geriausiu gyventi miestu Europoje. Viena pirmauja pagal daugelį kriterijų, vienas jų – tobulai išvystyta transporto sistema.
© Vital Picardi nuotr.

Gyventojai mieste keliauja ne tik moderniu metro, greitaisiais traukiniais, autobusais ir tramvajais, bet ir nemokamais dviračiais.

Jau keletą kartų iš eilės Viena išrinkta patraukliausia gyventi, remiantis pasaulinio žurnalo „Forbes“ ir kitų įtakingų leidinių apklausomis. Miestas puikiai vertinamas ne tik Europoje, bet ir visame pasaulyje. Kai kuriais aspektais Viena nusileidžia tik Melburnui ir Sidnėjui Australijoje, tačiau Europoje neabejotinai yra visiška lyderė. Ją vejasi Ciurichas.

Miestai vertinami pagal daugelį aspektų, tokių kaip socialinė aplinka, sveikatos priežiūra ir pan. Vienas iš kriterijų – susisiekimas miesto viduje. Austrijos sostinėje jis nepervertintai vadinamas puikiu.

Vienos miesto centrą ir miegamuosius rajonus jungia ne tik penkios metro linijos, greitieji traukiniai, tramvajai, autobusai, tačiau ir puikiai įrengti dviračių takai.

Visgi, už išblizgintų metro linijų neretai slepiasi neįtikėtinos inžinierių klaidos, neįvykdyti užmojai ir, kaip pašiepia austrai, tušti vyno buteliai.

Dauguma nepavykusių projektų neslepiami, panaršius miesto planavimo istoriją atrandama ne tik naudinga informacija, bet ir įvairios įdomios istorijos.

Vienoje - neįtikėtinos inžinierių klaidos
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Sunku patikėti, tačiau Vienoje dviračiai yra visiškai nemokami visiems. 120 stotelių, kuriose laukia dviratė transporto priemonė, išdėstytos kiekviename miesto rajone, tereikia oficialiai prisiregistruoti. Kiekvienoje gatvėje dviračių takai pažymėti specialiomis linijomis, Austrijoje transporto tvarka privaloma visiems dalyviams.

Dar viena įdomi detalė: Vienoje metro linijos sužymėtos skaičiais, tačiau, atrodo, neteisingai. Klysti tvarkos šalyje? Planuose matomos linijos: U1, U2, U3, U4, ir U6. Tad kur dingo U5 linija? Nejaugi austrai ją pražiopsojo? Žinoma, ne. U5 linija apipinta mistikos. Anot vienų šaltinių, ji niekada nebuvo pastatyta. Kitų tvirtinimais, pastatyta ji buvo, tačiau netrukus buvo uždaryta, mat nebuvo efektyvi.

Iš tiesų, paslaptinga U5 linija dusyk buvo tartum numarinta: jau suplanuotas projektas tiesiog buvo uždarytas arba jo iškasta dalis prijungta prie kitų, jau egzistuojančių linijų. Pastaraisiais dešimtmečiais U5 dažnai tapdavo tiesiog rinkiminių manipuliacijų auka. Pagal pačius naujausius miesto planus, galiausiai linija bus atidaryta 2020 m.

Vienoje - neįtikėtinos inžinierių klaidos
© Vital Picardi nuotr.

Kita keista istorija – viena iš metro linijų dalinai įrengta ant buvusios miesto sienos. Talentingiems inžinieriams suprojektavus ir pastačius bėgius, paaiškėjo, kad jau paruošti traukiniai yra 350mm per platūs stotelėms. Jas teko perstatyti! Taip buvo prarasta daugybė šimtų tūkstančių šilingų – tuometinių Austrijos pinigų.

Šiuo metu Vienos transporto sistema veikia puikiai ir suteikia galimybę lengvai pasiekti net ir atokias miesto vietas. Svarbu žinoti: patenkant į sostinės metro ar traukinius nėra jokių apsauginių vartelių, tad turistams dažnai sudaro įsūpdį, jog transportas nemokamas. Visgi, bilietus pirkti reikia.

Transporto gerovė lemia dar vieną svarbų aspektą: Viena reitinguojama ir kaip itin mažai užterštas didmiestis. Šis faktas taip pat smarkiai pakelia miesto reitingus, kovojant dėl geriausiojo pripažinimo.

www.perpasauli.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Savaitės naujienų prenumerata

Naujienos

Makalius pataria: kaip susiorientuoti atnaujintame Kauno oro uoste? (4)

Prasidėjus Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai galime lengviau atsikvėpti – baimė, kad susidursime su nepatogumais, buvo nepagrįsta. Laikinai pagrindiniais šalies oro vartais tapęs Kauno oro uostas keleivius pasitiko ypač svetingai, o susiorientuoti jame – išties paprasta, rašoma pranešime spaudai.

Uždarius sostinės oro uostą susivienijo Vilniaus ir Kauno turizmo centrai (2)

Mobilizuoti resursai priimti Vilniaus turistus, du specialūs laikini turizmo informacijos centrai, šešiomis kalbomis parengtos kelionių instrukcijos: šių ir kitų priemonių ėmėsi Vilniaus miestas, iš anksto pasiruošęs sostinės oro uosto rekonstrukcijai, rašoma pranešime spaudai.

Keliaujantiems po Lietuvą padės nacionalinė turizmo informacijos sistema (19)

Daug metų buvęs primirštas, atsainiai ar tiesiog „kaip mokam taip” daugybės atskirų informacijos centrų vystomas vietinis turizmas keičiasi ir atgyja. Žinoma, prie to prisideda dar vienas Europos sąjungos investicijų į turizmo skatinimą ir viešinimą raundas, rašoma pranešime spaudai.

Norintiems pasakiškų atostogų lietuviai siūlo apsistoti viduramžių pilyse (8)

Didžiausia pasaulyje atostogų būsto nuomos paieškos platforma „HomeToGo“ vasaros atostogoms siūlo įspūdingas vietas: didingas Europos pilis, įspūdingus apartamentus Niujorke ar net vieną seniausių JAV keltų, rašoma pranešime spaudai.

Lietuvos viešbučių kasdienybė: vieni neprisimena vakar gėrę, kiti vagia be sąžinės graužaties (21)

Ar teko, įsikūrus jaukiame viešbučio kambaryje su mažais dailiais šampūno buteliukais ir įvairių dydžių muilo gabalėliais, pasijusti kaip kleptomanams? Gal visi tie mieli daikčiukai nepastebimai atsiduria jūsų lagamine?