Pirmą rytą Kryme mus pažadino aplink palapinę besiganančios karvės. Greit susipakavę savo mantą patraukėme link Sevastopolio. Mums rekomendavo apsistoti šalia esančioje Balakalavoje, todėl ten link ir judėjome. Tačiau neradom vietos nei viešbutyje, nei pas žmones. Todėl nusprendėm neskubėdami Juodosios jūros pakrante važiuoti Jaltos link.
Motociklais per Aziją, Krymas
© L.Dobrovolskio nuotr.
Visą kelią buvom apsupti iš vienos pusės kalnų ir didelių slėnių, kurių kiekviename įsikūrę kurortiniai miesteliai, iš kitos – Juodosios jūros bei jos įlankų. Norėjosi sustoti ant kiekvienos kalvelės ir pasigrožėti bei įamžinti nuostabią panoramą. Tačiau važiavimas buvo nelengvas. Statūs kalnai bei nuokalnės buvo didelis išbandymas mūsų motociklams bei mūsų vairavimo įgūdžiams.

Važiuodami sustojome išsimaudyti Juodojoje jūroje. Vėl atsirado mūsų žygiu susižavėjusių žmonių, kurie mus užkalbino ir praminė "iž pacani". Taip pat aplankėme Kregždės lizdą – pilaitę, pastatytą ant uolos iškyšulio. Reikia paminėti, jog paveikslėliuose ji atrodo įspūdingiau nei iš arti.

Jau temstant skubėjome ieškotis žemėlapyje nurodyto kempingo. Sekėsi nekaip. Ir visai netikėtai kelią parodyti pasisiūlė sankryžoje sutiktas baikeris, vairavęs patį seniausią Iž motociklo modelį – Iž 49.

Pasiekę kempingą supratome, jog tai anaiptol ne kempingas, o prabangus viešbutis. Sau to leisti negalėjome, todėl paprašėme ką tik sutikto draugo, jog parodytų vietą, kur galima būtų pasistatyti palapinę. Jis pasiūlė vietą šalia savo namų. Nuvykę į jo namus supratome, jog jis su žmona ir vaiku gyvena… garaže.

Čia mes buvome pakviesti išgerti arbatos bei užkąsti, artimiau susipažinome ir sužinojome, jog dėl savo pomėgio gerti Pepsi mūsų draugo pravardė yra Peps. Bevalgant prie durų išgirdome riaumojant daug motociklų. Pasirodo, jog mūsų naujasis draugas priklauso vietiniam baikerių klubui. Jie atpažino MC "Vorai" lipdukus ant mūsų motociklų ir prisiminė juos sutikę baikerių fiestoj.

Kadangi buvom labai pavargę, paklausėm kur galima statytis palapinę. Mums buvo pasiūlyti du variantai – arba toliau paėjus miškelyje, arba… ant garažo. Tai mums pasirodė labai įdomu, todėl nedvejodami apsisprendėme apsigyventi ant garažo stogo. Iš čia mums atsivėrė puikus vaizdas į naktinę Jaltą. Besimėgaudami šiuo vaizdu ir užmigom.

Kitą rytą Martynas pasigedo šalia palapinės paliktų savo batų. Iškart įtarė pusę nakties lojusio ir miegot neleidusio šuns klastą. Vienas gulėjo už keliolikos metrų, o ant kito tolėliau miegojo mažasis vagišius. Turtas buvo atgautas.

Atsisveikinant su Peps dovanų gavom Matildai labai reikalingą kolektorių. Puikios nuotaikos iškeliavom link Kerčės. Gamta buvo labai nuostabi, bet neturėjom laiko ja mėgautis, nes reikėjo labai susikaupus važiuoti kalnų serpantinais.

Įpusėjus dienai kalnų grožį pakeitė nuobodžios lygumos. Tikėjomės vakare apsistoti prie Azovo jūros, o ryte keltu keltis į Rusiją. Mažame kurortiniame kaimelyje pas vietinius žmones radome kambarį prie pat jūros kranto. Vakarą leidome ramiai besimaudydami jūroje. Nekantriai laukėm rytojaus.

Ryte pasiekėm Kerčės perkėlą. Čia teko ilgokai vykdyti įvairiausias išvykimo iš Ukrainos procedūras. Perkėlimas vyko daug greičiau, nei pasiruošimas jam. Rusijos pusėj mūsų laukė dar daugybės mums nelabai suprantamų dokumentų pildymas. Tačiau didesnių keblumų neturėjom. Tai buvo pirma šalis mūsų kelionėje, į kurią reikėjo vizos.

Rusijoje jau buvome dienai įpusėjus. Nors ir sugrįžus į gimtinę, Matilda vėl pradėjo rodyt kaprizus. Ją gaivinti bandėme pirmame Rusijos kaimelyje, tačiau nesėkmingai. Tuo pačiu sunegalavo ir pats Liudvikas. Matyt, kažko nesveiko užvalgęs pasijuto blogai. O dar subjurus orui, nuotaika dar labiau pagedo.

Negalėdamas sėdėti rankų sudėjęs, Martynas iškeliavo ieškoti pagalbos artimiausiame mieste. Martynui grįžus po poros valandų su naujom žvakėm, Matilda buvo atgaivinta. Tačiau Liudviko savijauta nepagerėjo. Vis tiek buvom priversti judėt į priekį. Liudvikui pasijutus dar blogiau, teko skubiai ieškotis nakvynės. Ją radome ne pačioje jaukiausioje vietoje – vidury laukų, tarp apleistų kolūkio fermų.

Ryte Liudvikas jautėsi geriau, todėl patraukėme link Krasnodaro. Ir kuo toliau, tuo labiau prastėjo reikalai su Matilda. Pusę dienos per didžiulius miesto kamščius ieškojom moto serviso arba atsarginių dalių parduotuvės. Ten mums nieko pagelbėti nesugebėjo, žvakės keitimas taip pat negelbėjo. Nesėkmingai padėti mums bandė ir vietinis baikeris.

Kaip tyčia prasidėjo didžiulė liūtis. Kiaurai peršlapę nebežinojom kaip elgtis, o vakaras jau artėjo. Bandėm ieškotis sausos vietos nakvynei – taip pat nesėkmingai. Po truputį puolėme į neviltį. Šiaip ne taip susiradę vietą nakvynei, įsikūrėme laukuose. Miegoti sugulėme prastos nuotaikos, nežinodami, ar pavyks ryte pataisyti Matildos gedimą.

Kitą rytą atsikėlę iškart kibome į darbą. Diagnozavom, jog Matildos širdis – stūmoklis bei žiedai – subyrėję. Išardžius pusę variklio, mūsų diagnozė pasitvirtino. Matyt, per statūs buvo Krymo kalnai. Teko ilgai krapštytis prie Matildos variklio. Pakeitus stūmoklį bei įdėjus naujus, žiedus pradėjo sklisti ausį rėžiantis garsas. Variklį ardyti teko dar kartą ir dar, taip praleidome visą dieną.

Iš vakaro gavę naudingų patarimų iš Lietuvoje esančio mūsų ištikimiausio palaikytojo, kitą rytą kėlėmės labai anksti ir kibome į darbą. Tačiau ir vėl mums problemos išspręsti nepavyko – nors Matilda ir važiuoja, bet skleisdama baisius garsus. Ilgai važiuoti nebuvo įmanoma – teko sustoti. Tai visai pakirto mūsų tikėjimą kelionės sėkme.

Tik štai netikėtai prie mūsų sustojo baikeris Miša pasiteirauti, ar galėtų kuo padėti. Sužinojęs mūsų bėdą, jis pradėjo skambinėti savo pažįstamiems. Nors ir buvo sekmadienis, atsirado žmonių, sutikusių mums padėti. Teko grįžti į Krasnodarą apie 40 km. Šiaip ne taip Matilda įveikė šį atstumą, atidavusi paskutines savo jėgas.

Moto dirbtuvėse mus labai draugiškai pasitiko mechanikai Saša, Maks ir kiti. Jie, kaip ir dauguma prieš tai sutiktų žmonių, buvo sužavėti mūsų kelionės tikslu, bei stebėjosi, kaip su tokiais motociklais pasiekėm Krasnodarą. Betaisant Matildą buvom pavaišinti kava, arbata bei šaltais užkandžiais. Maloniai praleidę laiką, susibičiuliavom su naujais draugais, apsikeitėm kontaktais, net buvom pakviesti dar kartą užsukti ramiai paatostogauti.

Matildos gedimas buvo sutvarkytas, ir mes išskubėjom į kelią. Tačiau viskas būtų buvę per gerai, jei Liudviko motociklas vėl nebūtų pradėjęs ožiuotis. Kadangi jau artėjo naktis, turėjome skubiai ieškotis vietos nakvynei, todėl remonto darbai buvo atidėti rytojui.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
Savaitės naujienų prenumerata

Į populiarumo viršūnes braunasi primiršta šventė: išleidžia tūkstančius eurų (136)

Jei anksčiau prabangiausia šeimos švente buvo įvardijamos vestuvės , tai pastaruoju metu į...

Naktis Vilniuje: netikėtai atpažintas kelių erelis ir vienas už kitą įdomesni pažeidėjai (58)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį Vilniaus policijos pareigūnai surengė reidą. Pylimo...

Tokio ažiotažo nebuvo jau seniai, bet K. Porzingio žvaigždė lietuvių negąsdina specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (6)

Lengvas pasivaikščiojimas draugiškose rungtynėse Rygoje Lietuvos rinktinei išėjo į naudą –...

Joniškio rajone iš voljero pabėgusi meška jau surasta atnaujinta 08.16 (95)

Penktadienį Joniškio rajone esančiame Kirnaičių kaime iš kavinėje „Plūgo broliai“ esančio...

Laisvalaikio veikla lietuviui atnešė milijonus: atskleidė sėkmės formulę (27)

Vienas iš „ Vinted “ įkūrėjų Justas Janauskas , atsimindamas studijų laikus Vilniaus...

Hobis tapo antrąja profesija (20)

Garsiausiame Pietų Dzūkijos turguje, veikiančiame Lazdijų rajono Veisiejų miesto pakraštyje,...

Orai: įspūdingą karštį nuplaus liūtys (15)

Panašu, kad šį savaitgalį vėl sulauksime panašios karščio kulminacijos kaip ir praėjusį:...

Sutemus į „Karklę“ sugūžėjo minios: konfiskuoja ir alkoholį, ir narkotikus papildyta 23:40 (100)

Penktadienio vidurdienį duris atvėrusio festivalio „ Karklė “ apsaugos darbuotojai nesnaudžia...

Ekspertai kai kuriuos Laisvės aikštės pertvarkos projektus pavadino isteriškais (32)

Dailės galerijoje aptarus 10 pateiktųjų projektų, kaip atnaujinti Laisvės aikštę ir jos...

Kai katės pervertina savo galimybės: bando įsirangyti į kelis kartus mažesnes vietas (12)

Yra vienas dalykas, kurį katės mėgsta daryti labiau nei valgyti ir tinginiauti - bandyti sutilpti...