Trečios dienos rytas turėjo būti paskutinis Lenkijoje. Iki Ukrainos sienos belikę tik apie 100 km. Iki jos kirtimo dar spėjom nusipirkti racijas ir rasti interneto kavinę. Privažiavus pasienį, ėmė krėsti šioks toks jaudulys. Ilgos fūrų eilės taip pat nuteikinėjo ilgom ceremonijom. Tačiau gerai, kad sužinojom, jog motociklams eilės negalioja, taip pat ir pasieniečiai mums buvo malonūs.
Nakvynė Ukrainoje
© L.Dobrovolskio nuotr.
Visi klausinėjo apie mūsų motociklus, nelabai tikėjo mūsų kelionės sėkme, ir bandė juokauti: „Ea fshh! Prapusti ich, ani is Pribaltiki, na Krym jedut!"

Reikia pasakyti, jog dėmesio susilaukėm nemažai. Pradėjus važiuoti Ukraina, pasiekus pirmą miestelį, mes buvome labai sukrėsti. Čia vis dar tvyro sovietinė dvasia, keliai tragiškos būklės, nešvarus oras, pakelėse stūkso karių paminklai, pravažiuojant žmonės palydi labai įtariai.

Vėliau, privažiavus Lvovą šiek tiek pasiklydome, užklydome į centrinę autobusų stotį. Vaizdelis nekoks. Visų stoties „gyventojų" žvilgsniai buvo nukreipti į mus, kas mus privertė pasijusti dar nejaukiau. Bijojom net sustoti. Kol kas vieninteliai pliusai - tai pigesnis benzinas, ir dar pigesnės cigaretės.

Už Lvovo jau pradėjom ieškotis nakvynės. Bet kur palapinę statytis nedrįsom, nes vietiniai pripasakojo, jog čia aplink daug banditų ir narkomanų, todėl buvom priversti prašytis pas kaimiečius. Viena iš pirmo žvilgsnio nelabai patraukli šeima nenoriai mums leido savo kieme statytis palapinę, tačiau už pažadėtus jiems 10$ stengėsi mums būti malonūs ir paslaugūs – davė karšto vandens bei pavaišino stipria taboka.

Aptarę dienos įspūdžius supratom, jog esam giliame kultūriniame šoke. Kaip sakoma, rytas protingesnis už vakarą, todėl ryte nuotaikos buvo pakilesnės. Keliavom link Venitsos, pro Ternopilį ir Kchmelnicką. Gamta darėsi vis gražesnė, keliai vis gerėjo. Pasikeitė kraštovaizdis. Lygumas keitė slėniai ir kalvos. Radom gražų ežeriuką, kur pirmą kartą nuo Lietuvos gavom kur išsimaudyt.

Smagiai riedėjom toliau, kol neįvyko pirmas susidūrimas su Ukrainos policija. Už neva viršytą greitį iš mūsų norėjo nuplėšti po 50$, nusiderėjom iki 40$ už abu. Buvo pikta ant policijos, taip pat ir ant savęs, kad nesugebėjom nusiderėti dar daugiau.

Po valandos laukė antras susidūrimas su policija – šį kartą už važiavimą per sankryžą mirksint žaliai šviesai. Kadangi jau buvom uniformuotos mafijos pakrikštyti, tai Martynas nepasimetė ir elgėsi užtikrintai. Jam buvo grasinama teismais bei deportacija. Tačiau po ilgų derybų buvo apsiribota 25$ bauda į kišenę. Kaip ten bebūtų, jautėmės už nieką atidavę 65$.

Nepaisant to, stengėmės nenusiminti, nes tikėjomės viršyti dienos planą. Tik čia sprogo Matildos galinė padanga. Jos pakeitimas užtruko ilgiau, nes dar teko perrinkti galinių stabdžių būgną. Vėl prie mūsų buvo sustojusi policija, ir manėm, kad vėl teks mokėt už pasirinktą blogą vietą sugesti ar pan. Tačiau jie tik pasiteiravo kas nutiko, ir net paklausė ar nereikia pagalbos, kas labai maloniai nustebino.

Baigus remonto darbus, iškart teko ieškotis nakvynės. Išsukę iš greitkelio ir pravažiavę per kaimą, kur vis dar stovi Lenino biustas, atsidūrėme kolūkio fermose. Čia pat už jų tyvuliavo labai gražus ežeras su puikia vieta stovyklavietei. Tik, deja, šalia atsikraustę stovyklautojai nebuvo labai puikūs, nes pusę nakties teko klausyt garsiai skambančios rusiškos muzikos.

Ketvirta diena buvo labai produktyvi. Nuvažiavom daugiau nei planavom – virš 400 km. pro Uman ir traukėm link Krymo. Gamta po truputį darėsi monotoniška, pro šalį slinko tušti ir nuobodūs kaimai ir miesteliai.

Vaizdai šiek tiek pasikeitė, kirtus greitkelį į Odesą. Prasidėjo didžiuliai ir neaprėpiami kukurūzų, saulėgrąžų ir javų laukai. Tai štai iš kur pas mus saulėgrąžos! Tačiau jau pradėjo jaustis kelionės nuovargis, jį dar labiau sustiprino po truputį karštėjantis klimatas.

Kita mūsų nakvynės vieta daugiau priminė Afrikos savaną, nei Ukrainos laukymes. Pirmą kartą naktį jautėmės saugūs ir tikri, kad niekas čia neužklys. Penktą dieną toliau traukėm neįdomiu plentu. Nuobodybę praskaidrino per kelią skraidžiojantis Matildos duslintuvas. Nelabai deformuotas jis greit buvo pritvirtintas.

Čia kelyje sutikome pirmus per visą Ukrainą lietuvius. Jie mojuodami ir pypsėdami reiškė džiaugsmą, sutikę mus, mums taip pat buvo labai malonu išvysti lietuviškus numerius.

Pakelėse vis daugėjo arbūzų turgelių. Labai susigundėm, tačiau neturėjom kaip arbūzo transportuoti, todėl vakare skanavom melioną. Taip įvažiavom į Krymą – pirmą mūsų didesnį tikslą.

Iškart pradėjo keistis ir mūsų nuotaikos. Manėme, jog įvažiavus į autonominę respubliką, kur daugybė kurortų, žmonės čia bus malonesni ir laimingesni, infrastruktūra geresnė. Tačiau vaizdai aplink negerėjo, o pabendravus su vietiniu senoliu supratom, jog mes klydom. Jis mums tvirtino, jog prie sovietų nieko gero nebuvo, ir dabar ne ką geriau, o Lukašenkos valdomoj Baltarusijoj gyvenimas geras.

Mums važiuojant per Simferopolį ir ieškant išvažiavimo į Sevastopolį, sankryžoje sustabdė „naujasis ukrainietis". Pats pasisiūlė mums parodyti geresnį kelią iš miesto ir palinkėjo mums sėkmės. Čia pradėjo keistis ir gamta, ir keliai. Tolumoje pradėjo dygt kalnai, jaustis kurortinės nuotaikos.

Nakvynei radom vietą šalia upokšnio, už kurio aukštyn kilo kalnai, o priešingoj pusėj – didžiuliai vynuogynai, už kurių matos didžiulės kalvos. Rytojaus dieną nusprendėm padaryt day off'ą ir skirti laiko poilsiui.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
Savaitės naujienų prenumerata

Orai: vasarišką kaitrą vėl vainikuos neramumai (2)

Antroje savaitės pusėje didžiojoje šalies dalyje orai bus karšti, tačiau jau pirmoje...

Pasiūlė, kaip susigrąžinti lietuvių Lenkijoje paliekamus milijonus (106)

Šį pavasarį Lenkijos centrinis statistikos biuras paskelbė, kad lietuviai apsipirkdami pas...

Lietuvio užfiksuoti vaizdai apie jo patirtis Šiaurės ir Pietų Korėjose užkariauja pasaulį: sunku sulaikyti ašaras (196)

Prieš metus DELFI publikuotas keliautojo Jokūbo Laukaičio sukurtas vaizdo reportažas apie...

R. Williamso koncertą perspjauti bus sunku: hitai ir fejerverkai gerbėjams sukėlė euforiją (287)

Trečiadienio vakarą Vilniaus Vingio parke - neeilinis renginys. Savo pasirodymą „The Heavy...

S. Skvernelis: socialdemokratų pasitraukimas nebūtų būtina sąlyga trauktis jų ministrams (24)

„Prognozuojant socialdemokratų tarybos sprendimą trauktis, galbūt frakcija Seime galėtų...

Nesitikėjo, kad gelbėti kačiukus bus taip sudėtinga (2)

Dar būdami 8 savaičių jaunikliais, katinas Astra ir keturi jo broliai buvo palikti dėžėje...

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (567)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

Lietuvos šešiolikmečiai liks be medalių – neperlipo Europos čempionato ketvirtfinalio barjero (55)

Europos jaunučių (iki 16 metų) vaikinų krepšinio čempionato ketvirtfinalyje trečiadienį...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (199)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (25)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...