Atidarytas 1935 metais, besitęsiantis 292 kilometrus ir turintis dvylika linijų, beveik po visa Rusijos sostine veikia Maskvos metropolitenas. Visame pasaulyje žinomas savo socialistinio realizmo stočių apipavidalinimu, šiandien tai kone atskiras požeminis miestas. Čia galima greitai keliauti, pavalgyti, susitikti pažįstamus ir susipažinti su naujais žmonėmis, nusipirkti įvairiausių dalykų ar tiesiog pasigrožėti.
© A.Didžgalvio nuotr.

„Maskvos metropolitenas dirba nuo 05:30 ryto iki 01:00 nakties. Kasdien. O naktimis jis nedirba, nes jį taiso. Kasnakt“, - Artemijus Lebedevas, 1996.

Metro savo mastu ir puikia tvarka nuo seno žavi miesto gyventojus ir iš toli atvykusius. Traukiniai čia piko metu važiuoja kas pusantros minutės, o pats metro – vienas labiausiai apkrautų visame pasaulyje. Nusileidžia tik Japonijos sostinei Tokijui. Nenuostabu, juk ten tokia tanki žmonių koncentracija.

Kiekvienais metais čia vis atveria duris naujos stotys, nuolat kur nors vyksta remontas, o metro tarsi gyvena savą, atskirą gyvenimą. Pastogę šaltesnę dieną čia randa ir benamiai, patogiu susisiekimu milžiniškoje Maskvoje džiaugiasi turistai iš viso pasaulio.

Kiekviena Maskvos metro stotis vis kitokia, neretai viena už kitą įdomesnė. O ir pats Maskvos metro apipintas mitais ir legendomis, apie jį pasakojama tai, kas buvo, ir tai, ko nebuvo. Jis pats vienu metu ir muziejus, ir susitikimų vieta, ir kasdienė darbo vieta 35 tūkstančiams žmonių. Reikia gi kažkam prižiūrėti 177 metro stotis, išsidėsčiusias po žeme maždaug 1,8 kilometro tankumu. Tiesa, kartais šis atstumas esti ir 6,6 kilometro (tarp naujųjų Sparnuotosios ir Strogino stotelių), o kartais – vos pusė kilometro (tarp naujųjų Verslo centro ir Tarptautinės stotelių).

Tarp stotelių juda 6-8 vagonai, kurių kiekvienas beveik 20 metrų ilgio, traukiniai važiuoja vidutiniškai apie 40 kilometrų per valandą greičiu. Tokie patys, kaip ir kituose postsovietiniuose miestuose – Charkove, Kijeve, Minske, Novosibirske, Sankt Peterburge. Tokie važinėja ir Europoje – Budapešte, Prahoje, Varšuvoje. Maskvos Mytiščių priemiestyje gaminami vagonai ir lokomotyvai europietiškus analogus nukonkuruoja, žinoma, visų pirma savo kaina. Metropoliteno riedmenis aptarnauja net 15 (!) depų.

Tarybiniais laikais viena kelionė šia susisiekimo arterija kainuodavo po penkias kapeikas, šiandien – 22 rublius (apie 1,72 Lt.). Tik jei anksčiau lankytojas gaudavo žetoną, tai dabar tiesiog plono plastiko kortelę, kurią priglaudus patikros punkte prie turniketo, galima eiti toliau. Paties metropoliteno viduje bilietų niekas netikrina. Įeini ir iš karto leidies eskalatoriumi, traukinių link. O eskalatorių čia labai nemažai – 631 (taip, šeši šimtai trisdešimt vienas), bendras jų ilgis – virš 65 kilometrų, ilgiausias jų – 126 metrų (stotelėje „Pergalės parkas“).

Kiekvienas keleivis vidutiniškai nukeliauja apie 13 kilometrų. Nes juk tai taip paprasta – ateini, prilieti bilietą, nusileidi į požemius, įlipi į traukinį, išlipi, pakyli, ir jau po keliolikos minučių esi visai kitoje miesto vietoje.

Įdomesnės Maskvos metropoliteno vietos – nuotraukų albume.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
Savaitės naujienų prenumerata

Top naujienos

Orai: vasarišką kaitrą vėl vainikuos neramumai (2)

Antroje savaitės pusėje didžiojoje šalies dalyje orai bus karšti, tačiau jau pirmoje...

Pasiūlė, kaip susigrąžinti lietuvių Lenkijoje paliekamus milijonus (106)

Šį pavasarį Lenkijos centrinis statistikos biuras paskelbė, kad lietuviai apsipirkdami pas...

Lietuvio užfiksuoti vaizdai apie jo patirtis Šiaurės ir Pietų Korėjose užkariauja pasaulį: sunku sulaikyti ašaras (196)

Prieš metus DELFI publikuotas keliautojo Jokūbo Laukaičio sukurtas vaizdo reportažas apie...

R. Williamso koncertą perspjauti bus sunku: hitai ir fejerverkai gerbėjams sukėlė euforiją (287)

Trečiadienio vakarą Vilniaus Vingio parke - neeilinis renginys. Savo pasirodymą „The Heavy...

S. Skvernelis: socialdemokratų pasitraukimas nebūtų būtina sąlyga trauktis jų ministrams (24)

„Prognozuojant socialdemokratų tarybos sprendimą trauktis, galbūt frakcija Seime galėtų...

Nesitikėjo, kad gelbėti kačiukus bus taip sudėtinga (2)

Dar būdami 8 savaičių jaunikliais, katinas Astra ir keturi jo broliai buvo palikti dėžėje...

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (567)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

Lietuvos šešiolikmečiai liks be medalių – neperlipo Europos čempionato ketvirtfinalio barjero (55)

Europos jaunučių (iki 16 metų) vaikinų krepšinio čempionato ketvirtfinalyje trečiadienį...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (199)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (25)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...