Lėktuvas nutūpė mažyčiame El Kalafate miestelio oro uoste. Man, kaip ir daugumai lietuvių, ledas - ne egzotika, o šalčio ir sniego visiškai netrūksta. O čia atvykome pasižiūrėti į ledynus.
© U.Petkevičiūtės nuotr.
Tik išėjusi iš oro uosto pajutau šaltuką. Ir vėl susukau nosį, mes gi Pietų Amerikoje, o klimatas - kaip žiemą mano gimtojoje Klaipėdoje. O Martinas spirgėjo iš nekantrumo - tuoj tuoj pamatysime Perito Moreno! Atskridome ryte, taigi susiradę viešbutuką išsinuomosime automobilį ir į ledkalnių parką, planavo garsiai.

Netrukus jau važiavome mažute „Ford fiesta“ vingiuotu keliuku Perito Moreno link. Pakeliui mano akys plėtėsi ir ėmė blizgėti, pamiršau, kad šalta. Vaizdai pro automobilio langą pribloškė - turkio spalvos ežerai ir dar neaukšti Andai supo kelią, o netrukus įvažiavome į žalią lenga (lenga medžiai) mišką. Kelią perbėgo kiškis.

Pasiekėme automobilių stovėjimo aikštelę, nuo kurios takelis veda Perito Moreno link. Nejučia ėmiau nekantrauti, supratau, kad išvysiu kažką nepaprasto. Takeliu pasileidome bėgte ir štai jis - Perito Moreno. Didžiulis neįtikėtinai žydras ledo luitas turkio spalvos ežere. Nesimatė jo pabaigos, tik mėlynas ledas, kiek akys užmato. Ledynas spindėjo saulėje, išraižytas gilių grotų, skleidžiančių šaltą violetinę šviesą.

Negalėjome atitraukti akių nuo nuolat besikeičiančios Perito Moreno spalvos. Saulei keliaujant dangumi, ledynas iš žydro virto violetiniu, vietomis rožiniu, o užslinkus debesims - ryškiai mėlynu. Ėjome takeliais aplink ledyną, stebėjome jį iš visų pusių, ir kaskart jis mums rodėsi kitoks. Ledynas girgždėjo, judėjo, kvėpavo lyg būtų gyvas. Kartkartėmis atskildavo didžiulis ledo luitas ir krisdavo žemyn į vandenį - tarsi griaustinis nugriaudėdavo, o ežeras subanguodavo.

Archentino ežero spalva taip pat atrodė netikra, lyg kas butų pripylęs pieno į žydrus dažus. Tai todėl vanduo šalia ledynų vadinamas ledynų pienu. Perito Moreno iš trijų pusių supa kalnai, apžėlę žaliais lenga medžiais. Keista žiūrėti į ledyną ir šaltame ežere besivartančius ledo luitus pro žaliuojančias lenga šakas.

Nejučia šalia Perito Moreno prabėgo penkios valandos. Per tą laiką spėjo apsiniaukti, nulyti ir vėl prašvisti. Klaikiai sušalome, temo, tačiau negalėjome atitraukti akių nuo šito gamtos stebuklo.

Mums matomas tik virš vandens stūksantis 60-ies metrų aukščio ledo luitas, o vidutinis ledyno aukštis siekia apie 170 metrų, tačiau giliausiose vietose Perito Moreno pasiekia net 700 metrų. Penkių kilometrų pločio ir net trisdešimties km. ilgio, 250 kvadratinių kilometrų ledo klodai pribloškia kiekvieną.

Labiausiai Perito Moreno domimasi dėl periodiškai pasikartojančio ledynų skilimo. Ledkalnis, kasdien pasislinkdamas apie metrą, pasiekia ežero krantą ir taip suformuoja užtvanką. Ežero vanduo vienoje užtvankos pusėje gali pakilti net 30 metrų, taip pamažu išgrauždamas angą lede, dėl kurios ledkalnis griausmingai skyla. Paskutinį kartą Perito Moreno skilo šių metų liepą, prieš tai 2006, 2004 ir 1988 metais.

Kitą dieną ir vėl stebėjome ledkalnius ir Upsalos bei Spegazzini ledynus, šįkart iš katamarano, plaukiodami po Los Glaciares Nacionalinį Parką. Spoksojome net išsižioję į gigantiškus, didesnius ir mažesnius ledo luitus, įvairiausių formų, bet visada žydrus, o vietomis mėlynus iki juodumo. Maži ledkalniai atrodė lyg mėlyni saldainiai, besivartantys turkio spalvos ežere, apsuptame didžiulių žalių kalnų.

Argentina tikrai turi kuo girtis, tokių peizažų neįsivaizdavau net sapne. Ežerai atrodo pripilti žydrų dažų, kuriuose plaukioja baltos ledinės gulbės, o juos supa aukšti, apaugę žaliausiais ir tankiausiais miškais, kalnai! Ledkalniai slysta nuo kalnų į ežerą, o kita kalno vaga krenta krioklys...

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
Savaitės naujienų prenumerata

Į populiarumo viršūnes braunasi primiršta šventė: išleidžia tūkstančius eurų (56)

Jei anksčiau prabangiausia šeimos švente buvo įvardijamos vestuvės , tai pastaruoju metu į...

Naktis Vilniuje: netikėtai atpažintas kelių erelis ir vienas už kitą įdomesni pažeidėjai (11)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį Vilniaus policijos pareigūnai surengė reidą. Pylimo...

Hobis tapo antrąja profesija (8)

Garsiausiame Pietų Dzūkijos turguje, veikiančiame Lazdijų rajono Veisiejų miesto pakraštyje,...

Orai: įspūdingą karštį nuplaus liūtys (7)

Panašu, kad šį savaitgalį vėl sulauksime panašios karščio kulminacijos kaip ir praėjusį:...

Laisvalaikio veikla lietuviui atnešė milijonus: atskleidė sėkmės formulę (26)

Vienas iš „ Vinted “ įkūrėjų Justas Janauskas , atsimindamas studijų laikus Vilniaus...

Sutemus į „Karklę“ sugūžėjo minios: konfiskuoja ir alkoholį, ir narkotikus papildyta 23:40 (82)

Penktadienio vidurdienį duris atvėrusio festivalio „ Karklė “ apsaugos darbuotojai nesnaudžia...

Ekspertai kai kuriuos Laisvės aikštės pertvarkos projektus pavadino isteriškais (26)

Dailės galerijoje aptarus 10 pateiktųjų projektų, kaip atnaujinti Laisvės aikštę ir jos...

Kai katės pervertina savo galimybės: bando įsirangyti į kelis kartus mažesnes vietas (9)

Yra vienas dalykas, kurį katės mėgsta daryti labiau nei valgyti ir tinginiauti - bandyti sutilpti...

Socialiniame tinkle paatviravo apie sekso metu patirtus sužalojimus (22)

Seksas turėtų būti malonus dalykas, bet kartais jis pasisuka priešinga linkme ir tampa…...

Šiltesni nei įprasta orai išsilaikys ne tik rugpjūtį, bet ir rugsėjį (12)

Pagal dabar turimą informaciją, ne tik rugpjūčio pabaiga, bet ir rugsėjo pradžia turėtų būti...