Iš Ugandos sostinės Kampalos vykstame į nacionalinį „Queen Elizabeth“ parką viešuoju autobusu. Žinoma, tai ir vėl užtrunka ilgiau nei žada vairuotojai - čia autobusai išvyksta ne nustatytu laiku, o tuomet, kai prisirenka pilna keleivių - tai gali trukti valandą, gali ir dar ilgiau.
Karpotis, Afrikos šernas
© Corbis/Scanpix
Nuobodžiauti mums neleidžia maistą, gėrimus, diržus, šlepetes, radijo aparatus nuolat siūlantys prekijai. Sudraudžiame įžūlų vagį, kuris prie mūsų akių bando iškraustyti vietinės keleivės rankinę. Vagis tyliai dingsta iš autobuso, o mes likusį laiką iki Kasesės itin akylai saugome savąsias kuprines.

Sustoję gal penkiasdešimtyje kaimų, popietę atvykstame į Kasesę. Vairuotojai bando iš mūsų nulupti pinigų už bagažą, tačiau nenusileidžiame, be to, mūsų kuprinės - raudonos nuo pakelės dulkių. Kaip ir mes patys - nuo važiavimo vieškeliais visi drabužiai, daiktai, oda, nosys ir plaukai pilni dulkių, smėlis girgžda mūsų burnose, jo pribertos akys. Tik tokiais atvejais įvertini palinkėjimo „Kad kelelis nedulkėtų tikrąją prasmę" :).

Begemotas
© Corbis/Scanpix

Kasesėje nusisamdome mažą autobusiuką ir jau visai sutemus pasiekiame nacionalinį parką. Labai greitai suprantame keletą svarbių dalykų: nacionaliniame parke be savo transporto nėra ką veikti, ekskursijas ir viešbučius (ji nenorite mokėti po 130 JAV dolerių už naktį) reikia rezervuotis iš anksto, nes vietų skaičius labai ribotas ir, svarbiausia, nacionaliniuose parkuose išlaidos padidėja keliagubai.

Čia viskas brangiau, safariai ir įvairios ekskursijos kainuoja nuo 15 iki n šimtų dolerių, automobilio nuoma dienai su vairuotoju kainuoja 150-200 JAV dolerių. Vis dėl to Ugandos nacionalinių parkų lankymas kainuoja gerokai mažiau nei Kenijos.

Žirafos
© Corbis/Scanpix

Liekame parke porai dienų. Per tą laiką apiplaukiame George ežerą - pamatome begemotus, krokodilus, buivolus, karpočius, erelį žuvininką ir galybę kitų paukščių. Ankstyvą rytą vykstame į safarį, kur pavyksta pamatyti liūtą. Jis, beje, visiškai nekreipia dėmesio į fotoaparatų blykstes ir dingsta žolėje su savo reikalais.

Taip pat išvystame kaimenes buivolų, šeimą dramblių, keletą rūšių antilopių. Matome ir pavienius buivolus - tai seni patinai, kurių banda atsikrato kaip balasto. Tokie vieniši buivolai ištempia dar 4-5 metus, o kartais susiburia į mažesnes senių bandas, kad galėtų apsiginti nuo liūtų.

Liūtas
© Corbis/Scanpix

Dalį gyvūnų pamatome neiškėlę kojos iš savo svečių namų teritorijos - čia atbindzena visa šeima karpočių, siaučia mangustai, po medžiu ragus suremia antilopės. Vėliau gidai papasakoja, kad iki mūsų svečių namų naktį paėsti žolės atslenka net begemotai (dienas jie leidžia vandenyje, o naktimis maitinasi).

Po šio pasakojimo naktį stengiamės be reikalo nekelti kojos iš savo kambarių - mirštamumas nuo begemotų užpuolimų yra viena iš didžiausių Ugandos atsitiktinių mirčių priežasčių. Šie 3-4 tonas sveriantys žolėdžiai yra baikštūs ir sutikę žmogų dėl viso pikto jį perkanda pusiau.

Pernai begemotas buvo net įsirioglinęs į prabangaus „Murchison Falls“ nacionalinio parko viešbučio baseiną, laimei, viskas baigėsi taikiai. Beje, begemotų patinai taikosi suėsti savo vaikus, jei jie yra vyriškos lyties, ir taip atsikratyti būsimų konkurentų, todėl begemotės grupelėmis juos saugo.

Karpotis, Afrikos šernas
© Corbis/Scanpix

Nors karpočiai nuolat trinasi po stovyklavietes nacionaliniuose parkuose, knisasi po namelių langais, lankytojai įspėjami jų neliesti ir nešerti: „Nepamirškite, kad tai laukiniai žvėrys, atitinkamai su jais ir elkitės“ - skelbia užrašai. Apskritai, lankantis nacionaliniuose parkuose, būtina suprasti, kad žvėrys nepaiso viešbučių teritorijų, todėl reikia būti atsargiems ir šiukštu vieniems po parko teritoriją nevaikštinėti. Tarkim, Afrikos drambliai yra žymiai agresyvesni už Indijos, ir jei prieisite per arti, dramblys paims jus su straubliu ir trenks į medį.

Iš „Queen Elizabeth“ vykstame į Kibale nacionalinį parką, kur popietinėje ekskursijoje dar spėjame pamatyti šimpanzes. Už ekskursiją paklojame 95 JAV dolerius ir porą valandų, vedini gido, vaikštome po drėgną Kibale mišką. Kai jau prarandame viltį, pavyksta aptikti figmedyje vakarienę kertančią šimpanzių šeimyną.

Šimpanzės gyvena grupėmis iki 120 gyvūnų, minta lapais, vaisiais, paukščių kiaušiniais. Gidams jas pavyksta aptikti, nes paprastai jos mėgsta grįžti vakarieniauti į tas pačias vietas, kur ir pusryčiavo. TV laidose šimtą kartų matytos beždžionės dabar klykauja ir gyvai maumoja figmedžio lapus prieš mūsų akis. Kadangi jos beveik žmogaus ūgio, vaizdas tikrai įspūdingas.

Vakare liekame nakvoti jaukiuose, gėlių apsuptuose „Chimpanzees“ svečių namuose, iš kurių atsiveria nuostabus vaizdas į arbatos plantacijas ir mišką. Kitą dieną dalis mūsų mėgaujasi ekskursijomis po arbatos plantacijas bei grožisi kraštovaizdžiu, o kiti vyksta į Rwenzorį arba dar kitaip vadinamus Mėnulio kalnus ir Semliki slėnį.

Mūsų tikslas - pamatyti karštąsias versmes bei vietinę Batwa pigmėjų gentį. Ir nors keliautojų biblijoje - „Lonely Planet“ - perskaitome, kad ši gentis rimtai nustekenta ir turistai - bene vienintelis jų pragyvenimo šaltinis, smalsumas vis tiek gena išvysti tuos mažus žmogučius, kurie anksčiau gyveno džiunglėse ir medžiojo beždžiones.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
Savaitės naujienų prenumerata

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (48)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (45)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis (3)

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (38)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (100)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (99)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1139)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (56)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (89)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (5)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...