10 milijardų eurų vertės projektas, kuris sutaupys žmonių laiką

Šįmet vasarą atidaromas ilgiausias pasaulyje tunelis po Alpėmis. Traukiniu iš Milano į Ciurichą kelionė sutrumpės beveik pusantros valandos, taip pat palengvės susisiekimas su Vokietija.
Milanas, Italija
© Shutterstock nuotr.

Šį projektą pavadinti ambicingu būtų per maža. Pagrindinė idėja buvo paprasta – sujungti du svarbius Centrinės Europos miestus: Milaną Italijoje ir Ciurichą Šveicarijoje. Planas turėjo ne tik milžiniškus užmojus, bet ir tokio pat dydžio biudžetą.

Planuoti transporto gerinimą po Alpėmis pradėta dar 1999 m., kasimo darbai inicijuoti 2004 m., tad procesas truko apie septyniolika metų.

Projektas pavadintas Gotardo tuneliu (vok. Gotthard-Strassentunnel). Tunelio ilgis įspūdingas - 57 kilometrai. Juo vykstantis traukinys galės išvystyti iki 250 km/h greitį, bendras traukinių susisiekimas tarp Italijos ir Vokietijos per Šveicariją taps beveik dvigubai geresnis.

10 milijardų eurų vertės projektas, kuris sutaupys žmonių laiką
© Vida Press

Šiuo metu keleiviai, vykdami iš Milano į Ciurichą traukinyje turi praleisti bent keturias valandas. Atidarius tunelį, laikas traukinyje sutrumpės iki beveik dviejų su puse. Šveicarai neslepia: patogumo kaina – beveik 10 milijardų eurų. Tiek kainavo tunelio iškasimas. Per pirmuosius Gotardo tunelio veikimo metus tikimasi sulaukti iki 9 tūkstančių keleivių, vėlesniais metais – net iki 15 tūkst. per metus.

Jei skaičiai kol kas neatrodo labai dideli, dar vienas stulbinantis faktas: ilgiausias tunelis buvo iškastas po dar vienu, jau veikiančiu tuneliu, skirtu automobiliams.

Šiuo metu ilgiausias Europoje automobilinis tunelis yra Norvegijoje, 24,5 km ilgio „Laerdal“, veikiantis nuo 1992 m. Tačiau pasaulyje pirmauja japonai, iškasę 25,8 km tunelį Aomori mieste, šalies šiaurėje.

10 milijardų eurų vertės projektas, kuris sutaupys žmonių laiką
© Shutterstock

Praėjusią vasarą oficialiai paskelbta, jog Gotardo tunelio statybos baigtos, dar metus vyks bėgių bandymų, darbuotojų mokymų ir tvarkaraščių derinimo darbai.

Tad šių metų inžinierinės ateities projekcijos Europoje tikslios: jau birželio 1-ąją laukiama naujojo, pačio ilgiausio pasaulyje tunelio atidarymo.

www.perpasauli.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Savaitės naujienų prenumerata

Naujienos

Keliaujantiems po Lietuvą padės nacionalinė turizmo informacijos sistema (18)

Daug metų buvęs primirštas, atsainiai ar tiesiog „kaip mokam taip” daugybės atskirų informacijos centrų vystomas vietinis turizmas keičiasi ir atgyja. Žinoma, prie to prisideda dar vienas Europos sąjungos investicijų į turizmo skatinimą ir viešinimą raundas, rašoma pranešime spaudai.

Norintiems pasakiškų atostogų lietuviai siūlo apsistoti viduramžių pilyse (6)

Didžiausia pasaulyje atostogų būsto nuomos paieškos platforma „HomeToGo“ vasaros atostogoms siūlo įspūdingas vietas: didingas Europos pilis, įspūdingus apartamentus Niujorke ar net vieną seniausių JAV keltų, rašoma pranešime spaudai.

Lietuvos viešbučių kasdienybė: vieni neprisimena vakar gėrę, kiti vagia be sąžinės graužaties (20)

Ar teko, įsikūrus jaukiame viešbučio kambaryje su mažais dailiais šampūno buteliukais ir įvairių dydžių muilo gabalėliais, pasijusti kaip kleptomanams? Gal visi tie mieli daikčiukai nepastebimai atsiduria jūsų lagamine?

Vilnius įtrauktas į UNESCO romantiškiausių Europos miestų maršrutą (20)

Penktadienį Ūkio ministerijoje buvo pasirašytas susitarimas dėl bendradarbiavimo kuriant ir vystant teminį Vilniaus maršrutą, kuris bus UNESCO įgyvendinamo projekto „Pasaulio paveldo pėdsakais Europos Sąjungoje“ dalis, rašoma pranešime spaudai.

DELFI oro balionu galės skristi ir tie, kurie anksčiau apie tai tik svajojo (1)

Jau ne vienerius metus vilniečius bei miesto svečius džiuginantis DELFI oro balionas naują skrydžių sezoną pradeda gerokai atsinaujinęs. Sostinės ir jos apylinkių padangėje skraidantis oro balionas nuo šiol galės skraidinti ir krepšyje stovėti negalinčius keleivius. Neįgalieji ar galimybės stovėti skrydžio metu neturintys asmenys kartu su kitais keleiviais galės skristi specialiose sėdėti pritaikytose vietose.