Lietuviai batus keičia retai ir teikia pirmenybę patogumui

 (15)
Didžioji dalis lietuvių sezonui turi tik vieną-dvi avalynės poras, jas atnaujina retai – tik kas penktas keičia seną batų porą nauja kiekvieną sezoną, rodo atliktas Lietuvos gyventojų batų avėjimo įpročių tyrimas.
© Shutterstock nuotr.

Pirmąkart Lietuvoje atlikta tokio masto apklausa parodė, kad lietuviai vis dar konservatyvūs ir renkantis batus jiems svarbiausias praktiškumas bei kaina, o mada, stilius ar prekės ženklas svarbūs mažiau.

Lietuviai tą pačią batų porą avi ilgai: 42 proc. respondentų vieną avalynės porą avi tris sezonus ir daugiau, 40 proc. – du sezonus, ir tik kas penktas (18 proc.) tyrimo dalyvis batų porą keičia nauja kiekvieną sezoną, atskleidė „Spinter tyrimai“ atliktas reprezentatyvus Lietuvos gyventojų tyrimas. Dažniausiai (apie 33 proc.) kiekvieną sezoną avalynės porą keičia jaunimas, o rečiausiai avalynę keičia vyresnio amžiaus Lietuvos gyventojai (62 proc.).

Lietuviai batus keičia retai ir teikia pirmenybę patogumui
© Organizatorių nuotr.

Turi mažai batų porų

Apklausos rezultatai taip pat parodė, kad dauguma (62 proc.) respondentų turi tik vieną-dvi vieno sezono avalynės poras, trečdalis (33 proc.) apklaustųjų pasisakė turintys tris-keturias poras ir tik 5 proc. Lietuvos gyventojų pasisakė turintys daugiau porų batų. Daugiausia porų batų turi moterys (namų šeimininkės) ir jaunimas.

Lietuviai batus keičia retai ir teikia pirmenybę patogumui
© Organizatorių nuotr.

„Šiais laikais batų mados tendencijos keičiasi labai sparčiai, tačiau daugelis lietuvių į tai dėmesio nekreipia – tą pačią batų porą gali avėti du-tris ar net daugiau sezonų. Kita vertus, imame pastebėti, kad ši tendencija po truputį keičiasi jaunimo dėka. Vis daugiau jaunų žmonių renkasi naujus batus, derina juos prie skirtingų sezonų ir įvairių stilių, pavyzdžiui, derindami skirtingą avalynę festivaliui, dar kitokią – vykstant į pajūrį, o trečią – į vakarėlį. Be to, daugelis jaunimo perka spontaniškiau ir yra mažiau konservatyvūs“, – teigia tyrimą užsakiusios mažmeninės prekybos avalyne bendrovės „Deichmann avalynė“ pardavimų vadovė Živilė Mazurkaitė.

Svarbiausia – kaina ir praktiškumas

Renkantis batus, lietuviams svarbiausias kriterijus – tai patogumas avėti (43 proc.). Po 23 proc. paminėjo teikiantys prioritetą kainai ir galimybei avėti batus ilgą laiką. Atitikimas mados tendencijas buvo svarbus tik 8 proc. apklaustųjų, prekės ženklas apsisprendimui pirkti daro įtaką vos 2 proc. respondentų, o išsiskirti iš minios nori vos 1 proc. Lietuvos gyventojų. Atitikimas mados tendencijas svarbiausias jaunimui (18-25 m. ir 26-35 m.) – atitinkamai po 19 proc.

Lietuviai batus keičia retai ir teikia pirmenybę patogumui
© Organizatorių nuotr.

„Pastebime, kad lietuviai vis dar yra jautrūs kainai, todėl renkantis batus prekės ženklas ar atitikimas mados tendencijas jiems mažiau svarbus. Be to, vos keli procentai respondentų pasisakė, kad avalynė jiems svarbi norint išsiskirti iš minios, o tai rodo, kad lietuviai vis dar konservatyvūs ir savo stiliui neskiria didelio dėmesio. Jiems vis dar svarbiausi praktiškumo ir ekonomiškumo aspektai“, – sako „Deichmann avalynė“ pardavimų vadovė.

Vyrai avi batus, kol šie suplyšta

Susidėvėjimas yra dažniausia priežastis keisti turimą batų porą nauja (57 proc.). Tik nedaugelis lietuvių batus keičia nepraktiniais tikslais: 18 proc. apklausos respondentų batus perka spontaniškai, kuomet pamato patinkančius, 16 proc. lietuvių naują porą batų perka tada, kai senoji atsibosta ir tik 9 proc. – kai išeina iš mados.

Dėl susidėvėjimo dažniau batus keičia vyrai (65 proc.) nei moterys (50 proc.). Be to, susidėvėjimas – tai pagrindinė priežastis keisti avalynės porą vyresnio amžiaus respondentams (83 proc.) ir gaunantiems mažas pajamas (81 proc.). Išėjimas iš mados svarbesnis kriterijus keičiant batus moterims (12 proc.) nei vyrams (6 proc.). Sekimas mados tendencijomis labiausiai būdingas namų šeimininkėms (20 proc.), o spontaniškai įsigyti labiausiai linkę aukščiausio ar vidutinio lygio vadovai (31 proc.)

Lietuviai batus keičia retai ir teikia pirmenybę patogumui
© Organizatorių nuotr.

„Tyrimo duomenys rodo, kad vyrai tą pačią batų porą avi ypač ilgai, o naują perka tik tada, kai ši visiškai suplyšta ir nebeįmanoma toliau vaikščioti. Dėl to labai svarbu, kad renkantis avalynę būtų atsižvelgiama ne tik į jos patogumą, bet ir atitikimą pėdai, vaikščiojimo įpročius, aplinką“, – teigia Ž. Mazurkaitė.

Visą dieną – su ta pačia avalyne

Pusė (51 proc.) apklausos respondentų visą dieną dėvi tą pačią batų porą. 32 proc. lietuvių batus pasikeičia darbe ir tik 17 proc. batus per dieną keičia du kartus. Tą pačią porą visą dieną dažniau dėvi vyrai (62 proc.), negu moterys (42 proc.).

Lietuviai batus keičia retai ir teikia pirmenybę patogumui
© Organizatorių nuotr.

„Vakarų Europoje keisti batų porą keletą kartų per dieną – įprastas reiškinys. Tačiau Lietuvoje ši tendencija vis dar sunkiai prigyja. Lietuviai turi mažai vieno sezono batų porų, jas keičia retai, todėl pirkdami renkasi kuo universalesnę avalynę, tinkančią avėti tiek darbe, tiek laisvalaikiu. Tiesa, galima išskirti tik aukštas pareigas užimančias ir vidutines ar didesnes pajamas gaunančios moteris, kurios avalynę keičia kelis kartus per dieną ir ją pritaiko skirtingoms progoms“, – apklausos rezultatus komentuoja Ž. Mazurkaitė.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Stilius

V. Sūdžiuvienės kolekcija pro rožinius akinius kviečia atrasti naujus atspalvius (6)

S/S 2017 kolekcija „Žvilgsnis pro rožinį filtrą“ kviečia pažvelgti į pasaulį kitaip – pro rožinius akinius ir įkvėpti save naujiems iššūkiams bei atrasti naujų atspalvių savo jausmų paletėje, sakoma pranešime spaudai.

Floristai ir dizaineriai į madą grąžino monsterą

Sakoma, kad mados ateina, praeina ir vėl grįžta. Taip atsitiko ir su praeito amžiaus viduryje itin madingu augalu – monstera. Atrodo, kad floristai, interjero ir mados dizaineriai be šio augalo pastaruoju metu tiesiog nebegali apsieti.

E. Skerstonas: drabužiai lietuviams – tuštybė ir skudurai (8)

Galima matyti, kaip moterys perka knygas apie politiką ir tai gerai, tačiau jos atprato domėtis grožiu – atrofavosi grožio paieškos jausmas, LRT RADIJUI sako socialinių mokslų daktaras Eugenijus Skerstonas.

Šių metų pasaulinės grožio tendencijos: nagai, plaukai, makiažas (8)

Šie metai grožio pasaulyje – itin natūralūs, individualūs. Būti kitokiu, išskirtiniu, unikaliu yra didžiulis pliusas. Nude stiliaus makiažas, sveika, švytinti oda, natūraliai krentančių plaukų šukuosenos arba atvirkščiai – griežtos kirpimo linijos ir išskirtiniai – rožiniai, melsvi, žali arba pilki atspalviai.

Tyrimas atskleidė: lietuviai konservatyvūs ir stiliumi nenori išsiskirti iš minios (6)

Tyrimas atskleidė, kad pusė lietuvių neskiria dėmesio savo stiliui ir nemėgsta išsiskirti iš minios, sakoma pranešime spaudai.