Jūsų AŠ: Vanduo, Žemė ir Ugnis

Jūs dar nesuradote savo mėgstamiausių kvepalų, kurie geriausiai atskleistų jūsų asmenybę ir stilių? Ar žinote, kad ieškant savojo aromato, reikia pasinerti į savo “Aš” gilumas, o ne apsiriboti paprastu pasivaikščiojimu po parfumerijos parduotuves…
Amžių amžiais kvepalų kūrėjai visus kvapus pagal “kilmę”skirstė į keletą makrogrupių (pagal vienas klasifikacijas jų yra 4, pagal kitas - 7), kol psichologai pasiūlė kvapus vertinti kitu požiūriu: pirmiausia pagal efektą, kuriuo kvapas veikia žmogiškąją pasąmonę. Ne paslaptis, kad gerai parinkti kvepalai turi kone magišką poveikį, jie tampa pačiu tikriausiu žmogaus “kūnu” kvapų pasaulyje.

Tačiau ir kvepalų kūrėjai, ir psichologai sutinka su tuo, kad bet kuris aromatas sudarytas iš trijų “sluoksnių”. Viršutinis sluoksnis paprastai nustato mūsų pirmą įspūdį apie naują aromatą, ir jo gyvenimas trumpas- po 15- 20 minučių kvapieji komponentai jau išgaruoja. Dažniausiai tam naudojami švieži citrusiniai kvapai (citronas, citrina, apelsinas, bergamotas).

Vidurinis sluoksnis, dažnai vadinamas kvapo “širdimi”, gerokai stabilesnis. Jis pasireiškia ne iš karto - tik po 10 - 20 minučių, kai kvepalai susilieja su kūnu, bet išlieka apie tris valandas. Paprastai čia naudojami gėlių, medžių arba pikantiški komponentai. Apatinis sluoksnis išlieka 10- 15 valandų, o kartais ir ilgiau. Būtent šis aromatas dažniausiai lieka ant drabužių ir plaukų, kai išgaruoja kvapų vidurinė sudėtis. Jis kuriamas tokių sunkaus lakumo komponentų pagalba, kaip muskusas, vanilė, sandalo medis, pačiuli.

Pagal tai, kuris aromato sluoksnis yra pagrindinis, psichologai kvapus skirsto į tris dideles grupes: “Vanduo” (šiuose kvepaluose pagrindą sudaro viršutinis sluoksnis), “Žemė” (su aiškiai išreikštu viduriniu sluoksniu) ir “Ugnis” (apatinis sluoksnis čia pagrindinis).

“Vandenį” paprastai pasirenka šiuolaikinės, mėgstančios natūralumą, sportiškos ir nepriklausomos moterys. “Vanduo” dažnai vadinamas “Jūra”, turint omeny galingos energijos krūvį, kurio yra šiuose kvapuose. Bet jokių jūros augalų ir moliuskų! Citrusas, bergamotas, citrina, apelsinas, greipfrutas ir vandens lelija - pagrindiniai “Vandens” aromatų komponentai. Tik retkarčiais į jų sudėtį įeina aitrokos ir sūrokos jūros vandens gaidelės.

Šiai grupei priklauso šiuolaikinio minimalizmo aromatai, liudijantys apie jų turėtojo stiprią ir vientisą natūrą: Giorgio Armani- Acqua di Gio (jūros vandens prieskonis su jazminu), labai moteriškas Carolina Herrera- Aquaflore, Les Copains tualetinis vanduo Eau Marine ir, pagaliau, Davidoff - Cool water.

“Žemė”- romantikos, moteriškumo ir harmonijos aromatai. Lengvi, saldūs, gėlių - vaisių kvapai visuomet buvo klasika. Tai jazmino, narcizo, rožės, iriso, žalio obuolio, medienos kvapas. “Žemės” aromatai sudaro pačią didžiausią ir populiariausią grupę. Tai Chanel- Allure, Gucci- Envy, Burberrys- Weekend For Women (žalias obuolys su vanilės ir mėtos gaidelėmis), Van Cleef & Arpels- First (rožės, jazmino ir narcizo kvapai), Escada- Sunny Fruits ir dar daugelis kitų.

“Ugnis”- seksualūs, sunkūs, pritraukiantys aromatai, kurių sudėtyje yra gyvulinių komponentų: ambros (tai kašalotų gyvybingumo produktas), cibetino (esančio laukinės afrikietiškos katės - viveros specialioje liaukoje), muskuso (jį gamina beragiai elniai patinai- kabargai), kastoreumo (arba “bebrų čiurkšlės”). Visi šie kvapai yra šilto, jaudinančio kvapo. Paprastai tai labai asmeniški kvapai, kurie arba tampa savais iš karto, arba niekada nebūna pamėgti.

Be “gyvulinių aromatų, į “Ugnies” grupę įeina kardamonas, koriandras, imbieras, tabakas, sandalas, egzotiniai vaisiai… “Ugnies” kvapai- savotiškas rytietiškų saldumynų, gėrybių ir specijų kultas. Karšti, deginantys, kiek kartoki kvapai tinka toli gražu ne visiems, bet nepalieka abejingu nei vieno vyro. Tai Lancome - Tresor, kuriame mėlynosios himalajiškos aguonos aromatas sumaišomas su durmano gėlėlės kvapu, legendinis Yves Saint Laurent - Opiumas, Gucci- Gucci Rush, Nina Ricci- Les belles de ricci, na ir, žinoma, Guerlain - Shalimar, Dior- Poison, ir Lancome- Magie Noire.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Stilius

Lietuviškos mados savaitė pristatys pavasariškas tendencijas (1)

Įsibėgėjantis pavasaris džiugina ne tik gerėjančiu oru, augančiu saulės spindulių kiekiu, bet ir pagaliau pasirodžiusiomis naujomis lietuvių kūrėjų drabužių ir aksesuarų kolekcijomis. Akys krypsta į ryškiaspalvius audinius, įdomius kirpimus ir nematytus siluetus.

Vilnietė ryžosi stiliaus pokyčiams: atrodau sau keistai įdomiai (25)

Vilnietę Ritą dažniau pamatysi dėvinčią motociklininko aprangą ir šalmą nei besisukinėjančią prieš veidrodį. Tačiau atėjo pavasaris ir jai, kaip ir daugeliui moterų, kilo nepaaiškinamas pokyčių troškulys. „Kažko noriu“, – tarė sau Rita.

Nei žiema, nei pavasaris: kaip rengtis? (2)

Esant dabartiniams orams, kai sunku suprasti, ar jau pavasaris, ar dar žiema, natūraliai kyla klausimas – kaip rengtis? Ir kaip rengtis, kad nesusirgtume?

Plinta naujas vestuvių ritualas, atėjęs dar iš pagonių laikų (19)

Viena iš vis labiau populiarėjančių tradicijų šventėse - gintaro dulkių ritualas. Ši apeiga kilo iš pagonių, kuomet gintaro dulkės buvo aukojamos jas metant į laužą ir mintyse sugalvojant slapčiausius troškimus. Dabar ši graži tradicija populiarėja įvairiausių švenčių bei vestuvių metu.

Sandra Straukaitė: Koks Paryžius? Yra tik Vilnius (3)

Jau daugiau nei dvidešimt metų Lietuvos mados pasaulyje besisukanti dizainerė Sandra Straukaitė apie lietuvišką madą ir daugiausiai žadančius jaunuosius Lietuvos kūrėjus žino labai daug.