„Motinystės atostogoms esu dėkinga ne tik už galimybę kitu kampu pažvelgti į mėgstamą darbą mados sektoriuje, pritaikyti turimą patirtį kuriant rūbelius vaikams, bet ir už atgaivintas simpatijas skandinaviškam stiliui”, – sako 33-erių vilnietė, sutinkanti vis daugiau savo kurtais drabužėliais vaikus puošiančių šeimų.

Įkvėpė pasiūlos trūkumas

Drabužių kūrėja sako, kad verslininkės etiketė jai netinka. „Šiandien į nuosavus verslus neriančių mamų netrūksta. Vos išėjusios motinystės atostogų jos ieško, kur galėtų save realizuoti, randa laiko tam, kam pritrūkdavo dirbdamos. Mano istorija kiek kitokia. Drabužių kūrimo nevadinu verslu, tai labiau malonus užsiėmimas, siekis keisti supratimą apie vaikų aprangą”, – pabrėžia dėl motinystės atostogų pertrauką didelėje drabužių prekybos įmonėje padariusi Jūratė.

Moteris pasakoja, kad tik sulaukusi dviejų savo vaikų, pirmą kartą susidūrė su vaikiškų drabužių pasiūlos trūkumu Lietuvoje ir įžvelgė, ką naujo šioje srityje galima nuveikti.

„Kol neturėjau vaikų, nesusimąsčiau, kad gali būti sudėtinga rasti kokybišką, po daugybės skalbimų spalvą ir formą išlaikantį, lietuviškus ūgio standartus atitinkantį, kasdienį drabužį vaikui”, – sako ji.

Skandinaviška stiliaus samprata: patogi klasika su prieskoniu

Jūratė visuomet buvo skandinaviško stiliaus šalininkė. Dėl meilės klasikai, „tvarkai” drabužiuose, net ir dėl to, kad atsidūrė mados sektoriuje, moteris „kaltina” Švediją, kur praleido metus mokydamasi gimnazijoje. „Būtent tada formavosi mano stiliaus suvokimas. Skandinaviška aplinka padėjo pamatus pomėgiui rengtis tvarkingai, patogiai, bet tuo pačiu ir nenuobodžiai. Švedija įtakojo ir kasdienybės filosofiją: geriau mažiau, bet kokybiškai – niekada nemėgau apsikrauti daiktais”, – teigia ji.

Panašius principus Jūratė siekia įskiepyti ir savo vaikams – stengiasi juos rengti patogiai, tvarkingai, nuotaikingai, bet neapkraunant nereikalingomis detalėmis. „Stiliaus, tvarkos supratimą galima skiepyti nuo pat mažens, parenkant stilingus, tinkamus drabužius vaikams, ir visai nereikia atsisakyti judėjimo laisvės”, – neabejoja J.Rimkienė. Savo kuriamus drabužėlius ji apibūdina kaip patogią klasiką su prieskoniu, kur tvarkingus siluetus papildo spalvingi grafikos dizainerės Onos Naumavičiūtės kurti piešiniai.

Ilgaamžiškumo paslaptis – audiniai

Atrodytų, kad Lietuvos vaikiškų drabužių rinka perpildyta, pasirodo, rasti formą ir spalvą po keliasdešimt skalbimų ir lyginimų išlaikančių, tuo pačiu natūralių audinių, drabužių – sudėtinga. „Vertinu mažiau vartotojišką požiūrį, kai tą patį drabužį gali nešioti du, trys ar net daugiau vaikų. Tokie – skandinavų, olandų gaminami drabužiai, kurie, kad ir kiek juos bedėvėtų, atrodo kaip nauji”, – sako kūrėja.

Moteris pasakoja, kad rado jos keliamus kokybės ir stiliaus reikalavimus atitinkančius gamintojus, tačiau teko mokėti labai didelius pinigus. Tuomet jai kilo idėja sukurti ir pagaminti tokios pat kokybės, bet dvigubai pigesnius, drabužius Lietuvoje. Daug metų dirbusi mados sektoriuje, moteris ne tik puikiai išmanė audinių ir jų priedų kokybę, bet ir nesunkiai rado patikimų profesionalų komandą idėjai įgyvendinti.

„Naujai kuriamiems drabužėliams su dizainere parinkome audinius, kuriuos, visų pirma, rinkčiausi savo vaikams. Naudojome tik natūralias medžiagas: kokybišką medvilnę ir prabangesnį modelį, kuris iki šiol daugiau būdavo naudojamas suaugusių drabužiams. Taip pat investavau į aukštos kokybės audinių priedus, rinkausi aukščiausios kvalifikacijos siuvimo paslaugas, saugius, sertifikuotus šilkografinius vandeninius dažus rūbus puošiantiems piešiniams”, – vardina Jūratė. Įvertinimo ji sulaukia ir dėl aukštiems lietuvių vaikams pritaikytų proporcijų – prailgintų rankovių bei kelnių.

Audinį reikia paliesti

Kol kas daugiausia pirkėjų Jūratės kurti drabužiai vaikams sulaukia išskirtinėse parduotuvėse, butikuose, kur lankosi kokybiškais gaminiais, dizainerių kūryba besidomintys pirkėjai. Drabužių galima užsisakyti ir internetiniame puslapyje. J.Rimkienė pasakoja jau besikalbanti ir dėl prekybos galimybių Olandijos, JAV, Rusijos parduotuvėse.

„Drabužis – tai toks produktas, kurį būtina pačiupinėti, pajusti audinį. Dažniausiai moterys perka drabužėlius pamačiusios jais aprengtus draugių vaikus arba išbandžiusios vieną, ateina ir nuperka dar. Vadinasi, jos ieškojo kažko panašaus ir mano misiją suprato”, – šypsosi Jūratė, šiuo metu dirbanti ties pavasario-vasaros kolekcija.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)