Ieva Babilaitė ir Eglė Babilaitė
pristatė rankinių kolekciją “Aksesuarai – 2001”. Originali buvo jau vien darbų pristatymo idėja – rankinės “atvažiuodavo” virš podiumo ištiestu metaliniu trosu, o podiumo gale laukiantys manekenai jas nukabindavo ir dar kartą pademonstruodavo. Tuo tarpu ant sienos kabančiame ekrane sukosi vaizdai iš kasdieninio viščiukų inkubatoriuje gyvenimo: jie buvo sveriami, girdomi, maitinami.

Vyksmą ant podiumo ir vaizdus ekrane jungė viena bendra asociacija – kažkas šilto, minkšto ir švelnaus. Nes Ievos ir Eglės rankinės – iš minkšto kiliminio audinio, tikrai primenančio mažų viščiukų pūkelius. Visas rankines vienijanti idėja – spalvingas ornamentas viduryje. Pabaigoje žiūrovams buvo pateiktas ir visiškas netikėtumas – dideli kailiniai kelioniniai krepšiai pasirodė esą pilni mažų viščiukų, kuriuos “išbėrė” tiesiog ant podiumo. Išsigandę mažyliai, staiga tapę “manekenais”, negalėjo net pajudėti.

Sonatos Bylaitės ir Vitalijaus Čepkausko kolekcija išsiskyrė iš kitų įdomiu kirpimu, menišku drabužių dekoravimu ir originaliais aksesuarais. Drabužiai dekoruoti karoliukais bei “žvyneliais”, iš kurių sukurti tikri paveikslai. Idėjinis kolekcijos simbolis – Mona Lizos atvaizdas, meistriškai išsiuvinėtas iš jau minėtų medžiagų.

Valdas Ozarinskas ir Aida Čeponytė pasirinko netradicinį kolekcijos demonstravimo būdą – drabužius demonstravo žinomi “Vidurio Europos vyrai”. Šioje kolekcijoje atsispindėjo šiuolaikinių Lietuvos vyrų mėgstamos aprangos detalės ir stilius, o ne nutolę nuo realybės dizainerių pasiūlymai.

Nerilė Urbonaitė pristatė kolekciją jaunoms merginoms. Joje – ryškios spalvos (vyraujanti raudona), drąsūs deriniai (oda ir plonyčiai permatomi audiniai), asimetriškas kirpimas. Mėgstama medžiaga – oda, kuri naudojama ir kaip pagrindinė medžiaga, ir kaip aplikacijos. Visi modeliai atlikti kruopščiai ir preciziškai.

Kolekcijų demonstravimą pagyvino ant podiumo keletą kartų pasirodę “Radijo Šou” herojai – Algis Greitai ir Rimas Šapauskas, persirengę tai policininkų uniformomis, tai Sandros Straukaitės modeliais.

Sandra Straukaitė, kaip ir visuomet, meta iššūkį sterilumui ir miesčioniškumui. Jos kolekciją “Aukso karštligė” demonstravo išteptais purvu veidais manekenai, vilkintys apiplyšusius drabužius ir dėvintys polietileniniais maišeliais apvilktus batus. Drabužiai tiks sudaigstyti, išvirkščiomis siūlėmis. Viskas netvirta ir netikra, kaip ir pati aukso ieškojimo idėja.

Povilo Zaleskio ir Barbaros Bartoševič teatralizuotas kolekcijos “ 2 x 2=5” pristatymas labiau panėšėjo į spektaklį – kiekvienam manekeno žingsniui bei judesiui bandyta suteikti gilią prasmę. Drabužiai (jų buvo tik apatinė dalis, nes manekenai iki pusės buvo nuogi) – iš grubios maišinės drobės su tokios pat grubios nebalintos medvilnės arba marlės detalėmis. Autorių matyt norėta parodyti tai, kas visuomet išlieka tikra – tai sielos polėkis, protestuojant prieš visokių taisyklių ir dogmų sukūrimą.

Svečias iš Rusijos Denis Semačiov pademonstravo nuotaikingą kolekciją, kurioje nebijoma pasišaipyti iš savęs. Kolekcija tarsi iš dviejų dalių, kur vienoje – dizainerio pasiūlymai, o kitoje – linksmi “mados nukrypimai”, kuriuos galima pamatyti gatvėje, paryškinti taiklaus dizainerio rankos – marškinėliai su didžiosios valstybės prezidento nuotrauka arba herbu.

Šiuolaikinio meno centro foje buvo galima pamatyti Gičio Bertulio ir Kristinos Maselskytės ekspoziciją “3 spalvos”. Joje – ne tik drabužiai, bet ir baldai – staliukas, kėdė, krėslas. Trijų spalvų – baltos, raudonos ir mėlynos – derinys iki skausmo pažįstamas – tai “firminės” Taupos produktų spalvos. Todėl ekspozicijos apačioje puikavosi Taupos sulčių pakeliai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją