“Nijolė” neatsilieka nuo pasaulinės mados tendencijų ir visur ieško permainų: naujuose siluetuose, spalvose, medžiagose, naudoja naujausias technologijas.

Anksčiau kirpimas buvo prilyginamas menui, dabar vertinamos grubios drabužių konstrukcijos ir sukirpimas. Viena pagrindinių dabartinės mados linijų – netikros klostės, asimetrinis kirpimas ir kartais nesuprantamos drabužių konstrukcijos.

Kardinaliai keičiasi ir aksesuarai. Anksčiau buvo žavimasi natūraliu aksomu, kailiu, zomša, šilku. Dabar populiariausios dirbtinės medžiagos – kaučiukas, guma, netikra zomša, ponio kailį imituojanti karvės oda, triušio kailiuką primenanti išpešiota audinė ar lama.

Šio sezono kailių madų pasaulyje ir “Nijolės” kolekcijose vyrauja eskapizmo – etninių Afrikos, Azijos ir Amerikos tautų praeities - motyvas. Kolekcijose galima pastebėti šių regionų tautinių kostiumų, ornamentų, siuvinėjamų raštų, audinių detalių.

A. Vasiljevas, vienas garsiausių mados kritikų, prognozuoja ekstravagantišką senųjų kultūrų susipynimą madoje. “Ateityje bus sunku atskirti sijoną, atkeliavusį iš Indonezijos, nuo suknelės iš Somalio. Šiaurės Europoje gyvenančios moters aksesuarai bus panašūs į atogrąžų gyventojų, nors klimato sąlygos ir nekis,” – sakė jis. Šiuo metu kailis išgyvena renesansą. Avalynė, puošta kailiu ar tiesiog iš kailio, kailiniai rankinukai ir aksesuarai – patys madingiausi.

Kailių mada šiandieną labiausiai orientuojama į jauną vartotoją, todėl kailiai, kaip ir tekstilė, dažoma akį patraukiančiomis ryškiomis spalvomis.

Antra labai svarbi kailių mados tendencija, kuriai nėra abejinga “Nijolė” – kailio lengvumas. Kailis “lengvinamas” naujų technologijų pagalba – jis puikiai išdirbamas, raštuojamas lazeriu ar rankiniu būdu, “apžaidžiamas” dekoru, mezgamas ir audžiamas. Kailis karpomas juostelėmis ir sumezgamas virbalais, audžiamas staklėmis, naudojant įvairiausias žaliavas - siūlus, odą ir daugelį kitų. Gaminiai tampa lengvi ir įgauna naujų minkštumo bei plastiškumo savybių.

Kita nauja tendencija – kailinių universalumas – populiarėja reversiniai (dvipusiai) kailiniai. Dėl šios priežasties “Nijolės” kailiniai yra gaminami nenaudojant pamušalo.

2000 – 2001 metų rudens – žiemos sezonui Tarptautinė kailių federacija, atsižvelgdama į vartotojų poreikius, pristatė tris pagrindines kailių madų tendencijas, kurių laikosi ir “Nijolės” kailių mados namai.

Pirmoji kryptis – ARISTOKRATAI.

Jai būdinga moteriška sezono nuotaika su išryškintu dekoratyvumu ir individualumu, su ekscentriškumo ir bohemiškumo jausmu. Vyrauja džiaugsminga ir laisva dvasia, pati kurianti taisykles ir stilių.

Įkvėpimo šaltinis. Rafinuotas senų provincijos dvarų paprastumas. Prabanga pabrėžiama “apdulkėjusiomis” spalvomis ir įmantriais senų medžiagų raštais.

Spalvos. Dominuoja išblukusios ir “dulkėtos” spalvos – šilta žemės ar slyvos rudumo spalva; rausva, pilkai tonuota (ypatingas kailių viršūnėlių dažymo būdas), Burgundijos vyno (raudona) spalvos.

Kailis. Daugiausia naudojamas sidabrinės lapės kailis, kartais su metalizuotais plauko galiukais, šinšila. Dažytos audinės kailis naudojamas įvairių spalvotų raštų kūrimui. Šalia tradicinių tvidų ar moteriškų gėlėtų audinių, raštai sukelia nepakartojamą aristokratiško ekscentriškumo įspūdį. Dažytas Mongolijos lamos kailis – pagrindinid puošybos elementas.

Modeliavimas “aristokratams” – tai individualūs deriniai, įtakoti 70 – ųjų metų moteriško ir dekoratyvaus retro ir 20 –ųjų metų retro stiliaus drabužių iš besvorių pešiotų audinių, papildomų megztos lapės gaminių. Čia pat – ilgi, besiplaikstantys lapės apsiaustai, puošti bisnerio ir karoliukų inkrustacijomis.

Antroji kryptis – KAIMIŠKOJI arba GENTINĖ.

Kolekcijas inspiravo “Nijolės” reakcija į šiandieninį technologizuotą pasaulį. Aukštinamas natūralumas, pirmapradės gamtos grožis, vienatvės ir taikos palaima.

Spalvos. Dominuoja natūralios gamtos spalvos – ruda žemės ir “audringos” pilka ir minkšta kerpės spalva.

Drabužiuose viskas paremta amžių patirtimi ir kokybe, kuri atkartoja paprastas, valstietiškas nuotaikas. Vyrauja paprastumo ir primityvumo jausmas. Atsigręžiama į laikus, kuomet kailiniai buvo dėvimi apsisaugojimui nuo šalčio.

Siluetai “dekonstruojami” paprastais, būdingais senovei dekoratyviniais elementais. Natūralumas ir tikrumas – naujojo tūkstantmečio įvaizdis.

Šioje kryptyje tekstūra yra svarbesnė nei dekoras. Kolekcijose naudojami kailiai yra pešioti ir ilgaplaukiai, išaugantys į “dekonstruotus” siluetus. Siekiama “šiurkštaus” grožio efekto.

Kailiai. Šiurkštus rakūno ir ondatros, pešiotas triušio, margintas ėriuko, natūralus šeško, pešiotas ar megztas audinės kailiai. Gaminiai labai paprastų konstrukcijų - “suklijuoti” iš natūralaus kailio gabalų, “žaliais” kraštais, be pamušalo, valstietiškos, “pirmapradės” išvaizdos.

Trečioji kryptis – NAUJOJI GOTIKA.

Naujoji Gotika – tai istorinių citatų kombinavimas su šiuolaikiškumu. Vyrauja tamsoka, slogi, iškilminga paslapties nuotaika, kupina dramatizmo, intensyvių ir tamsių spalvų.

Spalvos. Vyrauja niekuomet “nepaliekanti” mados juoda spalva. Kolekcijose ji derinama su švytinčiais mezdros paviršiais, odos papuošimais. Taip pat akcentuojamos neryškiai pilkos, metalinės spalvos.

Siluetas. Tai praeities ir dabarties “miksas”. Siluetuose jaučiami istorinių laikų aidai, tačiau modeliavimas – modernus. Tai - naujojo tūkstantmečio minimalizmas.

Kailiai. Pešiotas sidabrinės lapės, kirptas triušio kailis derinamas su dažytu šinšilos kailiu; pešiotas Mongolijos lamos, megztas audinės, sabalo, blizgančiais, metalizuotais taškeliais padabintas Mongolijos lamos kailiai. Kailiai derinami naikinant jų natūralų grožį.

Haute couture kolekcijos dalys

VASARVYDŽIO NAKTIES SAPNAS

Tai skirtų ypatingoms progoms, vakarinių drabužių kolekcija, pavadinta Šekspyro komedijos vardu. Šią teatrališką Kolekciją lydėjo Tarkovskio filmo “Orkestro repeticija” muzika.

Žaismingos spalvos, šiltų ir šaltų tonų kontrastai, minkštos siluetų formos, madingi akcentai – siuvinėjimai, perforacijos, aplikacijos suteikia kolekcijai sapno, fantazijos reginio įspūdį.

Spalvų derinius galima skirti į keturias grupes:

1. Švelnūs, smėlinio atspalvio deriniai;

2. Šaltesnių mėlynų ir rožinių tonų deriniai;

3. Šiltos ryškių ir tamsiai žalios spalvos deriniai;

4. Juodai raudonos spalvos.

Drabužiai pasiūti iš ypatingo apdorojimo triušio kailio, ilgaplaukės lamos, lapės bei karakulio. Kolekciją papildo įvairiaspalvės odos, šifono, mezginių, tiulio ir juostelių akcentai. Originalios skrybėlės ir tiurbanai dekoruoti vaisiais, uogomis, lapais. Kolekcija ypatinga tuo, kad vakariniai drabužiai – sijonai, švarkeliai, pelerinos, šaliai yra siuvami iš kailio. Šie drabužiai konstruojami ne tik iš vientisų kailio detalių, bet ir į vieną audinį sumegztų kailio atraižų.

HOLIVUDIŠKASIS GLAMOUR’AS

“Holivudišką glamour’ą” inspiravo 60-ųjų seksbombos įvaizdis, kuriam neliko abejingi abiejų lyčių atstovai. Kolekcija skirta Marilyn Monroe įvaizdžio moteriai – trapiai, įnoringai, dievinančiai komfortą, subtiliai jaučiančiai grožį. Tai ryškus kontrastas šiuolaikinei emancipuotai moteriai.

Pagrindiniai kolekcijos akcentai – lengvumas ir prabanga. Lapės, lamos, triušio kailiai – charakteringa žvaigždės aprangos dalis. Kolekcijos stilistiką papildo ryškūs akcentai, aksesuarai iš plunksnų, žvilgantys papuošalai bei ekstravagantiški siluetai. Puošnūs boa, pelerinos, blizgantys audiniai yra derinami su kailiais – seksualios XXI amžiaus moters įvaizdžio dalimi.

ERTÉ (apsiaustai)

Kolekcija atspindi istorinę Secesijos laikotarpio tendenciją, kuri baigiantis XIX amžiui persirito per visą Europą - nuo Prancūzijos iki Skandinavijos. Šios tendencijos aktualumas atgimė ir XX-XXI amžių sandūroje. kolekcija “Erté” yra inspiruota rusijos kilmės XX a. pradžios secesijos stiliaus rūbų modeliuotojo Erté darbų. Šios 1910-1935 metais Paryžiauje žibėjusios žvaigždės fantazijos yra atvaizduotos tik piešiniuose. Šioje “Nijolės” kolekcijoje pirmąkart pasaulyje jo darbai bus įgyvendinti realybėje.

Secesijos laikotarpiu dominuoja ornamentas. Jis nebėra papildanti kompozicijos detalė – kompozicija pati virsta ornamentu. Vyrauja lapų, žolės, lelijinių augalų, “jūros bangos” motyvai. Gamtos spalvų – žemės, oro, smėlio, samanų – ornamentai persipina ir transformuojasi. Konstruojant šios kolekcijos drabužius atkartojamos gamtai būdingos formos – apskritimas, pusmėnulis.

POPKORNAS

70 – ųjų žaidimai. Kolekcijoje supynus akivaizdžiai perdėtos prabangos ir vaikiško kuklumo motyvus, išryškėja viliojanti dermė – tarytum visko būtų per daug: aktyvus makiažas, didinančios galvą šukuosenos, aukštos pakulnės, išraiškingi siluetai, nenatūraliai ilgos kelnės, kontrastingos faktūros ir reljefai.

TULPĖ

“Tulpė” – tai siurrealistinė kolekcija, kurioje akcentuojamas spalvos ir formos žaidimas. Dekoratyvus spalvinis akcentas kolekcijai suteikia ryškų pavasarinį dvelksmą.

Dirbtinai suformuotos gaminių apimtys suteikia natūraliam kailiui nebūdingų spalvinių derinių bei ornamentų. Kailinės tulpės - iškreipta pavasarinės klombos siurrealistinė interpretacija. Dirbtinai išpūstus sijonus laikantys krinolinai ar daugiasluoksniai tiuliniai apatiniai sijonai pabrėžia kolekcijos išskirtinumą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją