VDA absolventės pristatė 13 kolekcijų, kurias bene geriausiai apibūdina vienos diplomantės kolekcijos pavadinimas: “Visada ta pati, visada skirtinga”. Tokia ir Dailės Akademijos abolventė: visada ta pati profesionalė, visada turinti individualų braižą, ieškanti ir randanti naujas nišas mados pasaulyje.

Lauros Matukonytės-Kazakevičienės transformuojamų laisvalaikio stiliaus drabužių kolekcija „Kaita“ skirta tiems, kurie mėgsta jaustis patogiai, kurie mėgsta, kad drabužis tarnautų žmogaus nuotaikai. Tiems, kurie pasaulį suvokia truputį kitaip, nei šių dienų vartotojiška visuomenė. Kolekcijos „Kaita“ pavadinimas tiksliai ją apibūdina – tai šešių modelių darinys, kuris gali kisti ir, pritaikius transformuojamų drabužių principus, pasiūlyti visiškai netikėtą siluetą ir drabužio funkcines galimybes, todėl iš tiesų matysime dvylikos modelių kolekciją: sportinio stiliaus drabužius, kurie transformuosis į lengvo, plazdančio silueto apdarus pajūrui.

Sandros Derkintytės kolekcija „Lietaus suviliotos“ – itin funkcionali ir aktuali šiandien. Lietpaltis turi suteikti ne tik laisvumo, patogumo, jaukumo jausmą, bet ir deramai atlikti savo paskirties funkciją – apsaugoti nuo lietaus. Siekdama formuoti gatvės stilių, autorė pagyveno modelius sportinio stiliaus elementais – tai padėjo nutolinti rūbą nuo pernelyg klasikinio ar specializuoto stiliaus, funkcionalumu pasižymi pridėtinės mobilios rūbų detalės, kurios virsta tiek papildomomis kišenėmis, tiek dekoratyviomis klostėmis. Švelnių pastelinių tonų kolekcija skirta jaunatviškai, charizmatiškai, savimi pasitikinčiai moteriai.

Viktorija Igliukaitė kolekcijoje „Kermošininkai“ siekė atspindėti etno motyvus šiuolaikinėje madoje. Romantinio stiliaus drabužiai išsiskiria sudėtingomis ir įdomiomis konstrukcijomis, originaliomis detalėmis bei ypatingais siūlių apdorojimo būdais. Drabužių konstrukcijos projektuotos, naudojant lietuvių liaudies drabužių sudėtinės dalies – marškinių rankovės formą. Norimam drabužių siluetui išgauti autorė naudojo raukimus, klosteles, apkantavimą, įsiuvus. Kolekcija skirta moterims ir vyras, neabejingiems natūralumui, patogumui ir savo išskirtiniam stiliui.

Anos Ambrasaitės drabužių kolekcija „Bohema“ gimė įkvėpta supančios meninės aplinkos. Pagrindinė jos idėja – tai drabužiai, perteikiantys vidinę, kiekvienam menininkui būdingą poetinę, kūrybinę jauseną. Tai pret-a-porte kolekcija, skirta romantikei, kitaip nei visi jaučiančiai pasauįl bei turinčiai išskirtinį skonį. Moteriškas jautrumas ir subtilumas perteiktas prislopinto kolorito spalvomis ir žvynelių suvinėjimu. Permatomo audinio inkrustacija subtiliai atidengia nedidelį kūno plotelį, tarsi flirtuotų su ją pastebėjusiuoju...

Dalios Gaigalaitės kolekcija „Lobių skrynia“ skirta drąsiai, mylinčiai gyvenimą, savimi pasitikinčiai moteriai, kuri nebijo eksperimentuoti ir derina tarpusavyje skirtingus aprangos stilius. Iš naujausių mados tendencijų ji atsirenka tai, kas jai labiausiai tinka ir patinka. Taip gimsta savitas, individualus stilius. „Lobių skrynioje“ pamatysime patogius, judesių nevaržančius jaunatviškus drabužius ir aksesuarus. Pagrindinių spalvų – juodos ir baltos – kaita kolekcijai suteikia paslaptingumo ir intrigos.

Narcizinius asmenybės bruožus įprast laikyti neigiamais. Kostiumo dizaino katedros bakalaurė Olga Prytkova kolekcijoje „Savimeilės atspindys“ neieško psichologinės analizės aspektų, ji mėgina atskleisti narciziškumo aprangoje harmonijos išraišką, taikydama atspindžio simetriją. Kolekcijos nuotaika – elegantiška klasika. Spalvynas – paslaptingai pilkas. Tai išblukęs ir rafinuotas neutraulumas, šviesaus-tamsaus, prislopinto ir sodraus balansas. Tobulumas, žmogiška išraiška, šiluma ir rafinuotumas – tikras gamtos ritmas...

Justė Maldžiūnaitė pristato rudens/žiemos dėvimų drabužių kolekciją „Maršas moterišku žingsniu“, kurią inspiravo II pasaulinio kato laikotarpis. Kolekcijoje dizainerė sėkmingai išlaiko dviejų skirtingų polių – itin vyrišką prigimtį turinčiod „sukarintos“ uniformos ir moteriško silueto, trapios figūros harmoniją. Spalvomis kuriama sentimentali nuotaika. Autorė nepiktnaudžiauja aksesuarais – jie tik simboliką pabrėžiantys priedai. Drabužiai spinduliuoja savita energija, kuri padės moteriai išsiskirti iš minios ne šokiruojant, o subtiliai.

Šiuolaikinis didmiestis ir origami technika – sakysite, nieko bendra? Ir suklysite. Kostiumo dizainerė Liucija Vinckevič-Dudoitienė savo kolekcija teigia, jog savo griežtomis formomis šiuolaikinis miestas primena origami lankstinius: nėra minkštų, susiliejančių formų, vyrauja kampuotos, laužytos, į perspektyvą nueinančios gatvės, namai. Didesni ir mažesni pastatai, kaipir lankstiniai, vienas už kito slepiasi, yra griežtai suprojektuoti, dažnai minimalistinių formų. Kolekcijos drabužiai skirti kosmopolitiškai ir ambicingai moteriai, kuri patogiai jausis bet kuriame pasaulio megapolyje.

Inos Polotniak pasirinkta tema „Visada ta pati, visada skirtinga“ nusako ir kolekcijos konceptualumą. Kaip pastovumo simbolį autorė pasirinko vieną – X – siluetą. Sprendimo dizainerė ieškojo įvairiais būdais drapiruojaa, klostuodama bei sluoksniuodama audinį, naudodama konstruktyvines bazes. Tokiu būdu vizualiai griežtai pastovi forma virto subtilia, modernia elegantiška suknele. Dėvinčios kolekciją įvaizdis: subtiliai seksualus, modernus ir itin moteriškas...

„... aš nieko negaliu teigti apie praeitį, nieko nežinau, kas dar bus... galiu gyventi tik ateities iliuzijomis. Pasikliaudama intuicija, individualiu estetiniu jausmu, kuriu rūbą pagyvenusiems žmonėms (sau?). Ne kaip praeities prototipus, o kaip ateities iliuzorinius vaizdinius. Nekeliu sau užduoties aprengti senolių. Tai greičiau požiūris į žmogų, kuris pats savaime yra vertybė, kaip vertybė yra kiekvieno žmogaus gyvenimas. Natūralumas, brandumas, išmintis, kitoks požiūris į mus supantį pasaulį ir skatina mane kurti kostiumus būtent jiems. Pirmenybę teikiu asmeniui. Kostiumas – dėvintysis man tarsi paveikslas, kur svarbi spalva, linija, nuotaika... Ar nusviręs ant kėdės atlošo rūbas išprovokuos žiūrovą įsivaizduoti žmogų, vilkėjusį jį... ką jis mąstė, kaip iš kišenės išsitraukė nosinę, nusišluostė nuo žvarbaus vėjo ištriškusią ašarą... ar rūpestingai į popieriaus gabalėlį suvyniotą duonos plotą ir lesino balandžius..., o gal vedžiojo šunytį... sėdėjo ant suoliuko?.. Ar stebėdama juos iš šono aš galiu pajusti, įsivaizduoti senatvę, ar mirtis paž[ini tik mirties akivaizdoje?... Vaida Augustinavičiūtė. kolekcija pagyvenusiems žmonėms „PORTRETAS“.

Magistrantės Kristinos Kolevaitytės reprezentacinė brend‘o „CICADOS“ kolekcija skirta jaunatviškam, išsilavinusiam, plačių pažiūrų jaunimui, kuris netelpa į pasenusius konservatyvius rėmus. Tai netradicinio mąstymo tikslinė grupė, subrendusi pastarųjų pasaulinių įvykių apsuptyje. Paveikti globalizacijos proceso, jie ieško individualizacijos per kitų kultūrų etnines detales. Laisvė, individualumas ir nuotykų ieškojimas – šias nuotaikas „Cicados“ perteikia per 1910-ųjų mados, afrikiečių aprangos ir safari kostiumų miksavimą. „Jei nori būti individualus, - nebijok pabrėžti to, kas neatitinka visuotinio grožio standartų, bet išryškina tavo charakterį“, - teigia kolekcijos autorė Kristina Kolevaitytė.

Kostiumo dizaino katedros magistrantės Dalios Atkočiūnaitės vyriška demisezoninė kolekcija „Bendražygiai“ skirta kospomolitiškam vyrui. Vyrui, tiek aktyviai laiką leidžiančiam sausakimšame Niujorke, tiek puikiai besijaučiančiam tolimoje Indijos provincijoje. Kelionė – reiškinys apimantis visą žmoniją ir, pritrūkęs vietos visai teisėtai besiveržiantis net į kosmosą. Bastūniškos aprangos stilius diptuoja savo sąlygas mados industrijai ir virsta vienu populiariausių brendų. Stebėkite, kaip jį interpretuoja Dalios Atkočiūnaitės bendražygiai...

Gyvenime laikrodžio rodyklė rodo tas pačias valandas, bet viskas aplinkui kinta. Taip ir madoje – tas pats sijonas, tik keičiasi jo forma, siluetas, detalės ir kita. Įtakota išorėįs veiksnių įgauna naują kokybę, tačiau išlieka ta pati klasika – teikgia kolekcijos „Praeities refleksija“ autorė Kostiumo dizaino katedros magistrė Greta Zlatkutė. Savo kolekcija autorė pristato kostiumo dizaino raidą nuo 1960-ųjų iki šiandienos, kiekviena dešimtmečiui skirdama po du modelius, geriausiai atspindinčius laikmetį. Iš kiekvieno dešimtmečio autorė iįrinko ja charakteringiausius drabužio siluetus, detales, kirpimus, formas, ryškiausias konkretaus dešimtmečio tendencijas, kurios tapo modelių įkvėpmo šaltiniu.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)