„Light+Building“ paroda - praktiškai vienintelė galimybė vienoje vietoje pamatyti, kokias naujų šviestuvų kortas jos pasiruošė šiemet atidengti. Iš jų matyti, jog apšvietimo dizaino tendencijoms nelimpa formalūs apibūdinimai, o kompanijos įvairių tipų šviestuvams ieško unikalių raktinių žodžių. Pabandykime kelis įvardinti.

Raktiniai žodžiai: technologijos, minimalizmas, funkcionalumas.

Žiūrėdami į tokius šviestuvus klasikinio ar prabangaus interjero stiliaus gerbėjai rauko nosis ir kilnoja antakius, tačiau ypač vertina architektūros, interjero ir šviesos profesionalai. Jie žino, jog net ne šviestuvas, bet iš jo sklindanti šviesa gali tapti svarbia architektūros ir interjero dalimi.

Valdant šviesos srauto stiprumą ir kryptį architektūroje ir interjere galima sukurti neįtikėtiną efektą ir emociją. Paprastai šie šviestuvai atrodo itin technologiškai ir yra minimalistinio dizaino. Tokia išvaizda jiems suteikia efemeriškumo, paverčia funkciniais interjero elementais.

Šio tipo šviestuvams labiausiai aktualu, kada OLED galutinai pakeis LED. Štai dizaino studijos „Xuclà & Alemany” šviestuvo „Set“ (gamintojas - „Vibia“) žavesys slypi ne formos sprendimuose, bet atskirtų modulių išdėstyme ant sienos plokštumos.

Tokie šviestuvai primena, jog šviesa gali kurti įvairias šviesos ir šešėlių kompozicijas ir mėgsta čiuožti veidrodiniais, blizgiais, lakuotais, perforuotais paviršiais. Prie prancūzų architekto Jeano Nouvelio šviečiančio plieninio kubo „Landscape“ (gamintojas – „Artemide“) knygos nepaskaitysi, bet jo kuriamas šešėlių šokis interjere sukuria ypatingą nuotaiką.

Kad šviestuvai gali būti ir sudėtingas technologinis įrenginys šiemet priminė ir nauji italų kompanijų „Luceplan“, „Prandina“ stalo šviestuvų modeliai.

Raktiniai žodžiai: spalva, forma, medžiagos.

Klausimas, ar šviestuvas yra gražus ir interjere ras bendrą kalbą su baldais ir sienų tapetais, yra apgaulingai paprastas. Vien tik estetinis bet kokio daikto vertinimas yra subjektyvus ir nevisai teisingas.

Kad ir ką jums kalbėtų įvairūs dizaino tendencijų žinovai ir norintys tokiais būti, bandymas šiuolaikiniame šviestuvų dizaine įvardinti madingiausias spalvų ar formų stiliaus tendencijas yra šiek tiek pritemptas. Šviestuvų formai, spalvai, medžiagiškumui dizaineriai ir gamintojai skiria milžinišką dėmesį, tačiau stengiasi nesižvalgyti vieni į kitus ir ieško įdomių dizaino sprendimų.

Raktiniai žodžiai: istorijos, skirtingos epochos, kultūros, asmeninės patirtys.

Skamba šiek tiek keistai, bet dekoratyviniam šviestuvui, kaip beje, ir bet kokiam kitam dizaino objektui, reikalinga kokia nors istorija. Šviestuvų dizainas ypač persismelkęs įvairių, tradicijų ir asmeninės patirčių įtakomis. Dizaineriai juose ieško inspiracijų, o šiuolaikiniam vartotojui jos patinka ir padeda greičiau apsispręsti. Tokių šviestuvų dizainas pilnas skirtingų kultūrų citatų, įvairių stilistinių užuominų, modernių interpretacijų ir prisikėlimų iš konkrečių laikmečių.

Raktiniai žodžiai: žaismingumas, ironija, siurealizmas, ekstravagancija.

Tokie šviestuvai lyg menininkai. Pro juos neįmanoma praeiti ir jų nepastebėti. Jie prikausto žvilgsnį ir ne tik šviečia, bet ir stengiasi dar kažką pasakyti tarp eilučių. Vienus tai priverčia nusišypsoti, kitus - gūžtelti pečiais.

Šiandien ne tik Ingo Maurerį galima vadinti šviesos menininku. Dažniausiai tai svetainei skirti pakabinami arba pastatomi šviestuvai. Jiems interjere patikimas vienas pagrindinių vaidmenų. Kompanijos „Dark at night“ stikliniai pakabinami burbulai „Big Bubble“ stebina savo dydžiu ir proporcijomis. Tokie šviestuvai iš naujo priverčia sau užduoti klausimą: „Atrodote smagiai. Bet ar tokio norėčiau savo namuose? Gal kada nors...“.

Raktiniai žodžiai: solidumas, elegancija.

Šie šviestuvai vertinami už nesumeluotą eleganciją, o jų kokybė nekelia abejonių vien tik užmetus į juos žvilgsnį. Jiems tiesiog nėra ką prikišti. Šiuolaikiniame dizaino pasaulyje toks išskirtinumo ir unikalumo receptas yra vertinamas ir jis nėra pririštas prie konkretaus stiliaus.

Tokie šviestuvai mandagiai, bet užtikrintai atsiriboja nuo pigių ir trumpaamžių daiktų, neturinčių jokios išliekamosios vertės, draugijos. Jie primena, jo elegantiški dizaino sprendimai neturi būti iššaukiantys ir arogantiški; jie spinduliuoja vidinį pasitikėjimą ir nesiteisina, kodėl yra toks, o ne kitoks, ir kodėl tiek kainuoja...