Garso izoliavimas ir sugėrimas

F. Ferrari atstovaujai vienai pirmaujančių Italijos kontraktinių baldų ir akustikos gaminių gamintojų Europoje. Savo pranešime, skaitytame biuro baldų gamybos ir projektavimo įmonių grupės „Ergolain“ organizuotoje konferencijoje „Visa apimanti ergonomika“, jis akcentavo akustikos svarbą.

Specialistas pabrėžė, kad bloga akustika sukelia tokias problemas kaip galvos skausmas ar nuovargis, o gera akustika kuria ramią darbo aplinką, skatina produktyvumą ir našumą. Kartais darbuotojas pokyčio sąmoningai net nepajunta, tačiau jį įrodo pagerėję darbo rezultatai.

Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad sutvarkyti akustiką – daug sudėtingiau negu sukurti tinkamą apšvietimą ar rasti tinkamą kėdę. Tiesiog neįmanoma liepti visiems darbe nuolat tylėti. Tačiau bendradarbiaudami su mokslininkais biurų interjero specialistai sukūrė ir ištobulino garso sklaidos problemas sprendžiantį įrengimą – akustines paneles. F. Ferrari konferencijos dalyviams paaiškino tokių panelių veikimo principą.

„Visų pirma, klaidinga manyti, kad panelės tiesiog sukuria barjerus, neleidžiančius sklisti garsui. Egzistuoja du skirtingi reiškiniai: garso izoliavimas, kuomet fiziškai stengiamasi neleisti garsui pasiekti tam tikros erdvės, ir garso sugėrimas, kuomet mažoje erdvėje siekiama triukšmo lygį sumažinti. Garso izoliavimu rūpinasi statybininkai, kurių atsakomybė – kad garsas iš gatvės kuo mažiau pasiektų biuro vidų, o mūsų darbas – garso sugėrimas“, – sakė F. Ferrari.

Jausmas darbe – kaip restorane

Pasak F. Ferrari, modernių biurų erdvėse esama daug paviršių, nuo kurių garsas atsimuša ypač lengvai, pavyzdžiui – sienos, stiklas, akmuo. Taip atsiranda aidas ir netgi to paties žmogaus žodžiai pašnekovo ausis gali pasiekti kelis kartus – tiesiogiai ir atsispindėję nuo sienų. Jei viename kambaryje dirba daug darbuotojų ir tuo pačiu metu vyksta keli pokalbiai, smegenys dar labiau pasimeta, nes vienu metu turi apdoroti daug iš įvairių kanalų atsklindančios informacijos. Taip mažėja koncentracija.

„Tikriausiai visi esate susidūrę su situacija, kai įėję į restoraną iš pradžių negirdite, ką sako šalia esantys jūsų draugai, nes aplinkinis triukšmas užgožia jų žodžius. Panašią situaciją dabar galima stebėti daugelyje biurų. Esant per dideliam triukšmui belieka vienintelis sprendimas – kalbėti garsiau. O tada taip elgtis pradeda ir visi kiti, ir triukšmo lygis dar labiau auga“, – sakė ekspertas.

Akustinės panelės, anot F. Ferrari, sudaro galimybę „išvalyti“ kambarį nuo papildomo triukšmo, nes jos garsą ne atspindi, o jį sugeria. Panelėse naudojamas kelių skirtingų tankių poliesterio pluoštas – vieno tankio pluoštas sugeria aukšto dažnio garsus, kito – žemo dažnio garsus. Tuo tarpu vidutinio dažnio garsus siekiama sugerti mažiau, nes tokio dažnio yra žmogaus balsas. Iš viso šiuolaikinės panelės gali sugerti apie 55 proc. garso.

Specialistas pažymi, kad universalaus sprendimo, tinkančio visiems biurams, nėra, kadangi biurų išplanavimai skiriasi, be to, poreikiai būna įvairūs: vienuose biuruose siekiama sumažinti triukšmą tam tikroje patalpos vietoje, kitur – visoje patalpoje.

Mažesnių patalpų geriausią panelių išdėstymą galima apskaičiuoti kompiuterinės simuliacijos pagalba, o didesnes patalpas įvertina specialistai, pagal situaciją pasiūlantys geriausius sprendimus. Be to, galima tiesiog palikti sprendimą darbuotojams – kiekvienam duoti po panelę, kad pats įvertintų, iš kur sklindantis triukšmas jį labiausiai erzina, ir pastatytų ją savo nuožiūra.

Akustikos svarbą suvokia, bet žinių trūksta

Anot F. Ferrari, didelės tarptautinės kompanijos vis labiau įvertina akustikos svarbą, ir tai taikoma ne vien biurams. Jis prisiminė pokalbį su vieno didžiausių pasaulyje kavinių tinklų atstovu.

„Jis pasakė – mes skirstome savo klientus į dvi kategorijas. Viena kategorija – klientai, kurie tik užsisako kavą ir iškart išeina, ir kita kategorija – klientai, kavą geriantys vietoje. Mes suinteresuoti, kad antrosios kategorijos žmonės kavinėje užsiliktų kuo ilgiau. O tam būtina sudaryti sąlygas, kad jie galėtų bendrauti ir susišnekėti. Todėl akustika mums ypač svarbu“, – pasakojo F. Ferrari.

Apibendrindamas specialistas pažymėjo, kad akustinės panelės negali išspręsti visų su darbuotojų sveikata susijusių šiuolaikinių biurų problemų – tam reikalingi ir kiti į ergonomiką orientuoti sprendimai. Tačiau, pažymėjo italas, tai svarbus žingsnis į priekį.

„Apskritai visuomenėje – tiek tarp darbuotojų, tiek tarp vadovų – trūksta edukacijos akustikos klausimu, ir ne tik juo. Dažnai vadovai dideles sumas investuoja į kuo prabangesnius ir ištaigingesnius stalus, kavos aparatus ar ką tik nori, o ne į bendrą darbo vietos ergonomiką. O paskui stebisi – kodėl produktyvumas toks mažas, juk mes taip stengiamės dėl darbuotojų. Jie turi aktyviai šviestis, domėtis ergonomikos klausimais“, – pabrėžė F. Ferrari.

Tapk DELFI Gyvenimo draugu „Facebook“ ir sek naujienas ant savo sienos!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)