Rugsėjo pradžioje Paryžiaus „Villepinte“ parodų centre vykstanti „Maison et Objet“ parodą galima drąsiai laikyti svarbiausiu tarptautiniu rudens interjero ir dizaino renginiu, atidarančiu svarbiausių tarptautinių dizaino parodų sezoną. Ir jokia čia paslaptis, jog lietuvių dizainas šiai parodai ir vėl suteikė papildomos sprogstamosios energijos.

Antrą kartą šioje parodoje dalyvaujantys penki išskirtiniai dizaineriai ir dizaino studijos jungtiniame stende „Made in Lithuania“ šalies vardą garsino inovatyviu ir netikėtu dizainu.

O kaip kitaip? Juk „Tadam! Design” kolekciją „The Sweet Course for Your Eyes“ būtų tiksliau pavadinti juvelyriniais delikatesais. Tokie įtaigūs, jog ne tik priverčia iš nuostabos plačiau atmerkti akis, bet ir užuosti ore tvyrantį ką tik iškeptų riestainių kvapą...
Dizainerės Aistės Nesterovaitės prijuostės magiškai ir nepastebimai nutrina ribas tarp restorano, biuro ar darbo vietos, kurioje karaliauja dulkės. Ruošiate maistą, taisote dviratį ar skinate pomidorus? Visur reikia ne tik jaustis patogiai, bet ir atrodyti elegantiškai.
Dizaino studijos „Okiiko“ juvelyrikos dirbiniai į mados lygmenį ir kitą mastelį perkėlė architektūrines linijas ir formas. Dizaino studija „Kirigami Design“ japoniško popieriaus lankstymo meno pagrindinius principus pritaikė baldų kūrimui. Itin funkcionalūs, kompaktiški moduliniai baldai ir aksesuarai puikiai prisitaiko mažose erdvėse. Gal ir dėl to šie dizaino produktai tokie populiarūs Tokijuje, Londone, Paryžiuje, Niujorke.
Dizaino studijos „March“ komanda kuria tai, kas jau atrodo seniai sukurta...tačiau įprastuose, kasdienuose dalykuose jie iš naujo atranda poeziją, ironiją ir naujas galimybes. Taip gimsta marškinėliai, ant kurių kiekvienas gali užrašyti savo mintis... Arba popierinės, bet... skalbiamos staltiesės... O ką manote apie rankų darbo arbatinius šaukštelius su jau paruoštomis arbatžolėmis?
Tad nieko keisto, kad šios parodos antrokų iš Lietuvos dizaino pavyzdžius tendencijų agentūra „Neli Rodi“ įtraukė į specialią dizaino ir stiliaus tendencijų ekpoziciją „Smart life“, kurioje susibūrė tik įdomiausi ir aktualiausias dizaino tendencijas signalizuojantys produktai.

Lankytojų mažiau, užsakymų - daugiau

Patys dizaineriai sėkmę vertina ne pagal sulauktų aplodismentų, bet užmegztų verslo kontaktų ir konkrečių užsakymų skaičių. Kaip pasakojo šio projekto kuratorė Eglė Opeikienė šiemetinio „Maison et Objet“ derlius tikrai neblogas.

Nors pačioje parodoje lankytojų buvo ir mažiau (ši tendencija apskritai pastebima visose tarptautinėse parodose), sulaukta daugiau konkretesnių ir didesnių užsakymų. Pavyzdžiui, „March Design Studio“ gaminius „Printemps“ parduotuvių tinklas pernai pristatė keturiose savo parduotuvėse, o šiemet užsakymų skaičių gerokai išplėtė, nes ruošiasi prekiauti jau... penkiolikoje savo tinklo parduotuvių.

Lietuvių dizainerių užsakymų geografija apima visą pasaulį, nuo Šveicarijos, Prancūzijos, Skandinavijos šalių, iki Australijos, Japonijos ar net egzotiškos Martininkos.

Tad lietuviškas dizainas tikrai valgomas. O svarbiausia – tikrai jau yra, kas pasiruošęs už jį mokėti.