Pirmą kartą pamačius naująją Londono rotušę, įkurdintą Temzės pietiniame krante, sunku patikėti, jog tai visuomeninės paskirties pastatas. Labiau primenanti kosminį laivą nei rotušę, Londono miesto valdžios būstinė yra naujausias miestą papuošęs statinys. Rotušės projekto autorius – Normanas Fosteris.
Londono Rotušė_4
Architektas Londono valdžiai turėjo sukurti išskirtinį pastatą, tapsiantį nauju orientyru mieste. Šiuo metu jį supa du seni, Londono istoriją menantys pastatai – Londono Tauerio bokštas bei Tauerio tiltas.

Tradicine prasme naujasis pastatas neturi nei priekinės, nei galinės dalių. Jo forma – tai geometriškai transformuota sfera, sukurta taip, kad kuo mažesni pastato plotai būtų tiesiogiai veikiami saulės. Šiaurinis fasadas, gaunantis mažiausiai tiesioginių saulės spindulių, padengtas netamsintu stiklu. Pietinis fasadas išlenktas taip, jog viršutiniai pastato aukštai uždengia žemiau esančius ir taip iš dalies užstoja saulę.

Londono Rotušė_2

11 aukštų, 130 tūkst. m² ploto pastate įrengta posėdžių salė, galerija, viešoji biblioteka, kambariai komisijų susirinkimams, patalpos administracijai bei restoranai. Naujojoje rotušėje yra lankytojų centras, o viršutiniuose aukštuose paliktos transformuojamos erdvės viešoms parodoms. Pačiame viršuje yra terasa, kurioje būdami lankytojai gali grožėtis Londono panorama.

Londono Rotušė_3

Pagrindinis rotušės interjero akcentas – 730 metrų ilgio spiralinė rampa-laiptai iki pat viršaus vingiuojantys per visus dešimt virš žemės esančių aukštų. Šiais laiptais, suteikiančiais galimybę stebėti miesto valdininkų darbą, gali naudotis visi lankytojai.

Londono Rotušė_4

Iš pirmo žvilgsnio ši rampa panaši į esančia Berlyno Reichstago kupole, kurį taip pat sukūrė Normanas Fosteris., Londono rotušės viršuje esanti apžvalgos aikštelė, kaip ir Reichstage, yra atvira visiems, tad žmonės, kopiantys spiraliniais laiptais, gali pažvelgti žemyn ir stebėti, kaip salėje posėdžiauja politikai. Kita spiralės dalis leidžiasi po pasitarimų sale į požeminę pastato dalį, kur įsikūręs restoranas.

Londono Rotušė_5

Pastato projektą kūrę architektai bendradarbiavo su gerai žinomais inžinieriais. Naujojoje rotušėje buvo integruota vidaus aplinką kontroliuojanti sistema, padedanti sumažinti energijos sąnaudas. Tikimasi, kad ši sistema padės sutaupyti iki 75 proc. mechaninių sistemų palaikymui sunaudojamos energijos.

Londono Rotušė_6

Pastato voko pavidalo forma bei unikalios formos bei dydžio fasado apdailos plokštės padeda sumažinti nepageidaujamos saulės šviesos kiekį. Fasado plokštės taip pat efektyviai sulaiko vidaus šilumą ir tokiu būdu šilumos nuostolių naujajame pastate sumažėja per pusę. Atidarius pastato fasade esančias ventiliacines angas, vietinių vėdinimo ir šildymo sistemų veikimo galingumas automatiškai sumažėja arba jos visai išsijungia, ir taip taupoma energija.

Londono Rotušė_7

Geodezinis tinklinis pastato karkasas ne tik sutvirtina statinį, bet yra ir didžiausias Londone radiatorius. Didžiąja dauguma horizontalių plieninių karkaso elementų (kiekvieno jų skersmuo siekia 30 cm) teka karštas vanduo. Tokiu būdu apšildoma vidinio kiemo erdvė ir kartu nebereikia papildomo vamzdyno šildymo sistemai.

Daugelis pastato elementų (netgi grindų plytelės ir kilimėliai prie durų) pagaminti iš perdirbtų medžiagų.

Londono Rotušė_8

Naujoji rotušė yra viena iš planuojamo didžiulio pastatų komplekso dalių. Artimiausiu metu šalia rotušės bus pradėti statyti nauji biurų pastatai, parduotuvės, kavinės bei formuojamos naujos viešosios erdvės.

Londono Rotušė_9

Londono rotušės teritorijoje suformuotas ir požeminis kelias, aptarnaujančioms struktūroms padėsiantis susisiekti su visais esamais ir būsimais pastatais. Šis kelias padėjo išvaduoti teritoriją nuo transporto srautų, todėl atsirado galimybė pakrantėje suformuoti naują viešą pėsčiųjų taką, kuris miesto gyventojams ir lankytojams bus atviras ištisą parą.

Šiuo metu naujasis rotušės pastatas istorinių statinių fone šiek tiek “iškrenta iš konteksto”, tačiau ateityje, šalia pastačius naujus modernius pastatus, vaizdas pasikeis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
Naujienų prenumerata

Top naujienos

Perspėja: šių specialistų Lietuvoje jau ieškoma masiškai (348)

Nors valdžios atstovai vis kartoja, kad mokytojų skaičius Lietuvoje turi mažėti, situaciją darbo...

Naujoji Mokesčių inspekcijos vadovė žada išieškoti daugiau mokesčių (229)

„Šuniui uodegą geriau iš karto nukirsti, negu kapoti kelis kartus“, – apie būsimas...

Tragiška avarija Trakų rajone: susidūrė trys automobiliai, žuvo žmogus papildyta 7.41 (44)

Ketvirtadienį 06.41 valandą ryte Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112...

Apklausa: gyventojai abejoja dėl koalicijos ateities (56)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos koalicija su socialdemokratais Lietuvos...

Kas apsaugos mūsų darbo vietas? (17)

JAV ir Europos politikos lyderiai nerimauja dėl kokybiškų darbo vietų likimo. Ta proga jiems...

Ateities perspektyvos: protingėjantys automobiliai ir kvailėjantys vairuotojai (18)

Jeigu jūsų automobilis geba kritinėje situacijoje sustoti ir mato aplinką geriau, nei jūs pats,...

J. Arlauskaitė – Jazzu rengiasi išleisti poezijos knygą (23)

Besirengdama savo ir Leono Somovo koncertams Kaune ir Vilniuje DELFI TV konferencijoje...

Po rekonstrukcijos atidaromas Vilniaus oro uostas (13)

Ketvirtadienį Vilniaus oro uostas atnaujina savo veiklą po 35 dienas trukusios kilimo ir tūpimo...

„Real“ futbolininkai antrą kartą pranoko „Barceloną“ ir iškovojo Supertaurę (4)

Ispanijos Supertaurės atsakomose rungtynėse Madrido „Santiago Bernabeu“ stadione vietos klubas...

Pakistanietis turi ką papasakoti apie gyvenimą Lietuvoje (19)

Į Lietuvą pakistanietis elektronikos inžinierius Muhammadas Rohanas atvyko patartas dėdės ir...