Mamos ir dukros: suaugusių moterų žaidimai

 (9)
Mamos ir dukros: suaugusių moterų žaidimai
© Shutterstock nuotr.

Panašu, kad posakis „mamos dukrelė“ jau paseno. Pastaruoju metu vis dažniau mamos asocijuoja save su dukromis, o ne atvirkščiai, kaip tai buvo visais laikais. Gerai tai ar blogai?

Kaip vertinti tai, kad daugelis 35-40 metų moterų atrodo tarsi būtų 25-30 metų, o jaučiasi dar jaunesnėmis? Psichologiniu požiūriu tai nėra blogai. Egzistuoja netgi toks terapinis metodas, kai moteris penkias minutes per dieną žiūri į jaunystėje padarytą mėgstamą savo fotografiją ir tada užmerkusi akis bando prisiminti, kokia tuomet buvo.

Tokia emocinė terapija labai veiksminga! Pagerėja nuotaika, netgi eisena darosi lengvesnė, it jaunystėje. O kai priešais akis nuolat yra gyva kopija – suaugusi dukra – „antisenėjimo“ poveikis dar labiau sustiprėja.

Atlikus apklausas paaiškėjo, kad kas ketvirta mama, besijaučianti jaunesnė nei yra iš tikrųjų, mėgdžioja savo dukters drabužius ir makiažą. Vis dėlto esmė čia slypi ne tiek mechaniniame išorinės jaunystės atributikos kopijavime, kiek psichologinėje dviejų žmonių harmonijoje.

Tokia harmonija pasiekiama tada, kai mama dukrai nedaro spaudimo, nemoko jos gyventi, o suteikia galimybę priimti sprendimus savarankiškai. Negana to, ji tariasi su dukra tada, kai tenka pačiai priimti svarbius sprendimus.

Blogiausia yra tada, kai mama bando konkuruoti su savo dukra, mėgina įrodyti, kad, nepaisant savo amžiaus, ji atrodo geriau už atžalą. Motina pradeda vergauti itin madingiems drabužiams ir stengiasi įrodyti, kad kelia didelį vyrų, netgi dukters bendraamžių, susidomėjimą.

Toks motinos elgesys kelia audringą dukters reakciją. Atžala ima dėvėti maišus primenančius drabužius, pradeda ignoruoti vaikinus, nebesirūpina tuo, ką deda į burną, nors jos mama nuolat laikosi dietos. Galiausiai jos abi tarsi susikeičia vietomis.

Jaunesnioji elgiasi taip, kaip daro senstančios moterys, numojusios į save ranka, o vyresnioji visomis pastangomis stengiasi išlikti jauna.

Ką daryti tokiu atveju? Psichologai tikina, kad santykius sutvarkyti padėtų vaidmenų žaidimas, kai mama stengiasi vaidinti dukrą, o dukra – savo mamą. Reikia bandyti kopijuoti vienai kitą kuo tiksliau – žodžių manierą, minčių seką, aprangos stilių.

Toks abipusis persikūnijimas leidžia motinai ir dukrai pažvelgti į save tarsi iš šalies. Po to joms abiems darosi lengviau sukurti naują santykių modelį, kuriame nebeliks vietos neigimui ir tarpusavio konkuravimui.

www.DELFI.lt
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Namai

Kaip bendrauti su senstančia mama, kai iš jos liejasi išgalvoti kaltinimai ir pyktis (301)

2014 liepos mėn. 19 d. 12:27
Sveiki, esu subrendus moteris, turiu gražią šeimą; mama – garbaus amžiaus moteris, našlė. Mes niekada nebuvome artimos, bet kaip gyvenimas bevingiuotų, mūsų santykiai tarsi upė plaukia žemyn.

Kas geriausiai vaikus išmoko elgtis su pinigais? (2)

2014 liepos mėn. 22 d. 10:55
Kišenpinigiai – galingas įrankis vaikui ugdyti, jo vertybėms formuoti. Ar jie padės atžalai pasiekti gerų ugdymo rezultatų, priklauso nuo tėvų sąmoningumo ir finansinio išprusimo. Deja, gimdytojai ne visada tai supranta.

Kaip bendrauti su vaiku, kai esame ilgam išvykę: 12 ryšio palaikymo idėjų (5)

2014 liepos mėn. 18 d. 06:57
Kiekvienas vaikas trokšta turėti kasdienį, nepertraukiamą santykį su savo tėvais, kad galėtų patenkinti svarbiausius saugumo ir meilės poreikius. Vaikams svarbu savo tėvus matyti, stebėti kaip jie elgiasi ir tokiu būdu iš jų mokytis, būti tėvų apkabinamiems, su jais kalbėtis, užduoti klausimus, klausytis pasakojimų, žaisti ar veikti kažką kartu ir kt.

A. Landsbergienė. Ar tikrai „kas antras“ vaikas yra hiperaktyvus? (14)

2014 liepos mėn. 21 d. 10:25
Pradėsiu nuo to, kad PLJS gavau spyrį į uodegą - net keletas žmonių pasakė, kad tiesiog privalau daugiau ir dažniau rašyti tai, apie ką galvoju, tai, apie ką kalbu ir formalioje, ir neformalioje aplinkoje.

Kaip įrengti vaikus dominantį daržą (1)

2014 liepos mėn. 17 d. 15:28
Kaip įrengti vaikus dominantį daržą
Organizatorių nuotr.
Siekdami sudominti vaikus gyvuoju augalų pasauliu, projekto „Žalia stotelė“ iniciatoriai ir pedagogai 34-iose Lietuvos ugdymo įstaigose pradėjo įgyvendinti vieno kvadratinio metro (arba vienos kvadratinės pėdos) sodininkavimo idėją. Pagal šią sistemą mokyklų, darželių ir globos namų auklėtiniai, kūrė bei planavo savo teminius sodelius ir jau dabar džiaugiasi pirmaisiais rezultatais.