Originaliai sukurtais stiklo dirbiniais šiuo metu galima pasigrožėti ir Lietuvos dailės muziejuje. Čia eksponuojami net aštuonių Norvegijos stiklo dizainerių kūriniai. Tarp kurių ir Norvegijos stiklo meno autoriteto Arne Jon’o Jutrem’o šedevras - didelis indas, dekoruotas įlydytomis juostomis, primenančiomis XVI ir XVII amžiaus Venecijos stiklą.

Kita norvegų stiklo dizainerė Maud’a Gjeruldsen Bugge į Lietuvą atvežė "Ledo" žvakides, kurios atrodo, tarsi būtų sukrautos iš ledo kubų. Šiame darbe menininkė itin paryškina stiklo savybę atspindėti bei laužti šviesą. Kitiems M. G. Bugge kūriniams, atvirkščiai, būdingos pusiau skaidrios spalvos ir neįmantrios formos.

Dizainerė Ulla - Mari Branterberg išnaudoja visas stiklo plastines savybes, taikydama įvairias technikas ir kurdama sudėtingų formų bei reljefiškų paviršių dekoratyvinius indus. Parodoje eksponuojamos vientisos aukštyn kylančios spiralės formos, vainikuojamos trapiu stiklo žiedu, menininkės sukurtos taurės ir vazos, savo spalvų gama primenančios povandeninius augalus, švelniai siūruojančius jūros bangose.

Karen Klim eksponuojamuose darbuose vyrauja gamtos motyvai. Melsvais raštais ir juostomis išryškintos dvi aukštos vazos: "Šerkšnas" ir didelė dekoratyvinė vaza "Žiemos kraštas" tarsi nukelia į Norvegijos žiemos peizažus su ilgais nusidriekusiais šešėliais ir baltais ledo dariniais.

Kitos krypties šiuolaikinio stiklo meną parodoje atspindi Id’os Pernille Lochen ir Oluf’o Foinum’o sukurti darbai.

Ida Pernille Lochen daugiausia kuria skaidrių spalvų stiklo taures ir grafinus. Pastarieji išsiskiria formų įvairove - pradedant griežtomis elegantiškomis linijomis ir baigiant barokinėmis formomis su dominuojančiu spiralės motyvu.

Oluf Foinum kūrybai didelę įtaką padarė kelionės į Afriką. Savo kūryboje jis dažnai vaizduoja afrikiečių šiandieninio gyvenimo ir istorijos fragmentus. Naudodamas specifinę stiklo lydymo techniką, t.y. dar kartą įkaitindamas ir sulydydamas atskirus fragmentus, kuria didelius raudonos, mėlynos, žalios spalvos, taip pat atspindžius kokio nors paveikslo ar nuotraukos vaizdą, ant sienos kabinamus stiklo darbus ir kvadrato formos indus.

Stiklo ir fotografijos derinius parodoje demonstruoja ir dizainerė Cathrine Maske. Jos kūrinių ciklą, skirtą penkiems žmogaus pojūčiams, sudaro rutulio formos dirbiniai, kurių viduje matome jos pačios ausų, akių, rankų ir lūpų nuotraukas.

Kari Hakonsen eksponuojami kūriniai primena skulptūras, kuriose kuklios išorinės formos slepia vinguriuojančią ir plazdančią spalvoto stiklo giją.

Norvegijos stiklo gamybos istorija siekia 1741 m., kai buvo įkurtos Nostetangen stiklo dirbtuvės. Aštuntą XX dešimtmetį stiklas Skandinavijoje buvo pradėtas gaminti ir studijose.

Svarbiausias šio laikotarpio ypatumas - tiesioginis menininko kontaktas su medžiaga, jos techninių ir plastinių savybių panaudojimas. Už visą kūrybos procesą - nuo kūrinio idėjos iki jos realizavimo - tapo atsakingas pats menininkas. Tokia laisvė skatino reikšti savo jausmus ir remtis savo patirtimi.

Nuo aštuntojo dešimtmečio ekspresyvumas būdingas ir kitų žanrų Norvegijos menui, pradedant tekstile ir baigiant keramika.

Norvegų stiklo paroda Lietuvos dailės muziejuje veiks iki birželio 15 d.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją