Septynios efektyvios prezentacijos taisyklės

 (15)
Kartais nuo vienintelės prezentacijos priklauso, ar laimėsite šimtatūkstantinį užsakymą arba pelnysite svarbių žmonių palankumą. Tyrimais nustatyta, kad atmintyje išlieka tik 7–20 proc. prezentacijos turinio, tačiau įspūdžio (kaip klausytojas jautėsi) – iki 80 proc. Kaip kontroliuoti įspūdį, kurį publikai paliks prezentacija?
Prezentacija
© Corbis

Pataria prezentacijų konsultantas Arturas Laskauskas.

Norint geriau už kitus vairuoti, groti, gaminti valgį ar vadovauti, nepakanka įgimtų gabumų. Pranašumo suteikia žinios. Lygiai taip pat ir kuriant įspūdį. Rengdami kokybiškesnes prezentacijas, pasinaudokite šiais patarimais.

1. Kuo įspūdingesnė įžanga. Pirmam įspūdžiui nebus antro šanso! Nuomonę apie kalbėtoją žmonės susidaro per pirmas 30–90 sek. Be to, įžangos metu kalbėtojas turi klausytojus atitraukti nuo blaškančių pašalinių minčių: apie nebaigtus darbus, planuojamus pirkinius ir pan. Tik po „užkabinančios“ įžangos publika sukaups dėmesį ir pasiruoš išgirsti prezentacijos esmę. Kaip sukurti tą įspūdingiausią įžangą – čia jau visas menas.

Vidutinis kalbėtojas prezentaciją galbūt pradės nuo retorinio klausimo: pvz., kur dar turime taupymo rezervų? Drąsesnis prezentacijos autorius vietoj pirmųjų žodžių demonstratyviai sudegins banknotą ir intriguojančiai patylės 5 sek. Dėmesys – garantuotas, nes publika susidomi, kai atomazga nėra lengvai nuspėjama. Įtampą išnaudoja ne tik detektyvinių romanų autoriai...

2. Susikoncentruokite tik į svarbiausius dalykus. Tai viena sunkiausiai įgyvendinamų taisyklių. Dauguma mano, kad įtikins labiau, jei išvardins kuo daugiau punktų. Tačiau prezentacijose svarbiau ne tai, kiek pranešėjas pasako, bet tai, kiek klausytojas išgirsta ir įsisavina. Septynios temos arba potemės įsimenamos sunkiau, negu viena. Jei esmės neišdėstote per 20 minučių – galbūt informacija nepakankamai susisteminta arba tiesiog per daug temų?

3. Prezentacija vertinga tiek, kiek siūlo naudos klausytojams. Dažnai vadybininkai visur rodo tą pačią standartinę prezentaciją. Ir patiems nusibosta kartotis, ir klausytojai muistosi: „O kas man iš to?“ Pasvarstykite (arba specialiai pasidomėkite): kokių poreikių, lūkesčių ir klausimų turi jūsų klausytojai? Kaip pagerės jų situacija, jei pasinaudos prezentacijos pasiūlymu? Ir dar: kiek žmonių – tiek interesų! Kai apie naują savo įmonės gaminį rengiate prezentaciją pirkėjams, juos domins techninės charakteristikos. Bet įmonės akcininkams prezentacijoje būtų įdomiau kitkas – iš naujo gaminio planuojamas pelnas!

4. Pirma žodį ištarkite, tik po to – rodykite užrašytą! Įprastas vaizdelis: viena po kitos ekrane rodomos „PowerPoint“ skaidrės, o pranešėjas balsu kartoja tai, ką klausytojai jau spėjo perskaityti. Tai nepagarba publikai: juk žmonės ir patys moka skaityti. Ir prarastas dėmesys: niekas nesiklauso, visi skaito. Efektyviau būtų pirmiausia pasakyti, tik po to įjungti skaidrę – kaip pagalbinę priemonę.

5. Išlaikykite akių kontaktą. Iš psichologinių studijų žinoma, kad norėdami įtikinti, mažiausiai 90 proc. kalbėjimo laiko turime žiūrėti klausytojams į akis. Patarimas drovesniems: žvelkite truputėlį aukštėliau negu publikos akys. Nei vienas nepastebės skirtumo – paprasčiausiai periodiškai žvilgsniu praskriekite virš klausytojų viršugalvių.

6. Viskuo pasirūpinkite pats. Dėl nesklandumų publika kaltina tik pranešėją („nepasiruošė“). Nesvarbu, kad garso įrangos neįjungė technikas, o projektoriaus kabelį pamiršo asistentas. Ir nesitikėkite pakantumo, jei atėjus numatytam pietų laikui, jūsų prezentacijos pabaiga vėluos 2 minutes – visi bus pamiršę, kad pradėjote pusvalandžiu vėliau, nes užtruko ankstesnis kalbėtojas.

7. Kuo įsimintinesnė pabaiga. Teatro profesionalai žino: žiūrovus reikia apstulbinti prieš nusileidžiant uždangai. Tai galioja ir prezentacijoms: kaip tik pabaigoje reikalinga kulminacija, atmintyje išliksianti ryškiau negu visa kita. Gerą prezentaciją baigti žodžiais „Tiek šiam kartui“ arba „Ačiū už dėmesį“ – tai tas pat, kaip laiminčiai krepšinio komandai palikti aikštelę likus 3 min. iki rungtynių pabaigos - pergalės kaip nebūta!

Pasinaudokite patyrusių kalbėtojų gudrybe: prezentaciją pradėkite planuoti ne nuo pradžios, bet nuo pabaigos. Kokią pagrindinę mintį norite pranešti? Kokiomis priemonėmis tą mintį pateiktumėte įspūdingiau?

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Karjera

Kaip destruktyvus bosas kenkia jūsų psichinei sveikatai

Visai nenuostabu, kad destruktyvūs bosai yra pagrindinė nelaimingumo darbe priežastis. Pusė darbuotojų paliko savo darbus dėl to, kad išvengtų susidūrimo su blogu vadovu. Tai atskleidė 2015 metais atliktas „Gallup“ tyrimas. 41 procentas amerikiečių prisipažino darbe patyrę „psichologinį priekabiavimą“, rašo huffingtonpost.com.

Interneto paslaptys: kaip apsaugoti savo asmeninę informaciją? (7)

Šiandien trečiadienis ir aš labai jaudinuosi. Priežastis to visai paprasta – rytoj laukia interviu dėl darbo. Žinau, kad esu savo srities profesionalė, galiu greitai ir kokybiškai atlikti man pateiktą užduotį, tačiau neramina vienas labai paprastas dalykas – medžiaga internete.

„Psichoterapija: kaip ir kodėl?“ padės neprarasti vilties, tikėjimo ir meilės

Ar kada nors jautėtės „pasiklydę“ šiame pasaulyje arba praradę viltį sutikti artimą žmogų? O gal išgyvenote užsitęsusį nerimą, liūdesį ar kūno bei dvasios skausmą? Gal svarstote galimybę praverti psichoterapeuto kabineto duris? O gal tik domitės žmogaus psichika ir psichologija? Norėjote, bet neturėjote ko paklausti, kas yra psichoterapija ir kaip ji vyksta?

7 patarimai jūsų įmonei, kad 2017-ieji būtų geresni už praėjusius (2)

Jei metus pradėjote pažadu perskaityti daugiau knygų, sportuoti, sublogti, pradėti mokytis, taupyti ar daugiau laiko praleisti su šeima – jūs ne vieniši. Metų pradžios įkvėptas tokius pažadus duoda kas antras. Nors pažadai pradeda sproginėti iš karto po naujametinių saliutų, tačiau tai nėra taip beviltiška, kaip gali pasirodyti – Skrantono universiteto (JAV) tyrimas parodė, kad beveik pusės pažadų ir po pusmečio buvo laikomasi

Psichologai: laimėtojus ir pralaimėtojus skiria vienas dalykas (21)

Tik pasakoje apie auksinę žuvelę pakanka panorėti ir visi norai pildosi. Tikrovėje neįdėję pastangų galime taip ir prasėdėti prie suskilusios geldos...