Septynios efektyvios prezentacijos taisyklės

 (15)
Prezentacija
Prezentacija
© Corbis

Kartais nuo vienintelės prezentacijos priklauso, ar laimėsite šimtatūkstantinį užsakymą arba pelnysite svarbių žmonių palankumą. Tyrimais nustatyta, kad atmintyje išlieka tik 7–20 proc. prezentacijos turinio, tačiau įspūdžio (kaip klausytojas jautėsi) – iki 80 proc. Kaip kontroliuoti įspūdį, kurį publikai paliks prezentacija?

Pataria prezentacijų konsultantas Arturas Laskauskas.

Norint geriau už kitus vairuoti, groti, gaminti valgį ar vadovauti, nepakanka įgimtų gabumų. Pranašumo suteikia žinios. Lygiai taip pat ir kuriant įspūdį. Rengdami kokybiškesnes prezentacijas, pasinaudokite šiais patarimais.

1. Kuo įspūdingesnė įžanga. Pirmam įspūdžiui nebus antro šanso! Nuomonę apie kalbėtoją žmonės susidaro per pirmas 30–90 sek. Be to, įžangos metu kalbėtojas turi klausytojus atitraukti nuo blaškančių pašalinių minčių: apie nebaigtus darbus, planuojamus pirkinius ir pan. Tik po „užkabinančios“ įžangos publika sukaups dėmesį ir pasiruoš išgirsti prezentacijos esmę. Kaip sukurti tą įspūdingiausią įžangą – čia jau visas menas.

Vidutinis kalbėtojas prezentaciją galbūt pradės nuo retorinio klausimo: pvz., kur dar turime taupymo rezervų? Drąsesnis prezentacijos autorius vietoj pirmųjų žodžių demonstratyviai sudegins banknotą ir intriguojančiai patylės 5 sek. Dėmesys – garantuotas, nes publika susidomi, kai atomazga nėra lengvai nuspėjama. Įtampą išnaudoja ne tik detektyvinių romanų autoriai...

2. Susikoncentruokite tik į svarbiausius dalykus. Tai viena sunkiausiai įgyvendinamų taisyklių. Dauguma mano, kad įtikins labiau, jei išvardins kuo daugiau punktų. Tačiau prezentacijose svarbiau ne tai, kiek pranešėjas pasako, bet tai, kiek klausytojas išgirsta ir įsisavina. Septynios temos arba potemės įsimenamos sunkiau, negu viena. Jei esmės neišdėstote per 20 minučių – galbūt informacija nepakankamai susisteminta arba tiesiog per daug temų?

3. Prezentacija vertinga tiek, kiek siūlo naudos klausytojams. Dažnai vadybininkai visur rodo tą pačią standartinę prezentaciją. Ir patiems nusibosta kartotis, ir klausytojai muistosi: „O kas man iš to?“ Pasvarstykite (arba specialiai pasidomėkite): kokių poreikių, lūkesčių ir klausimų turi jūsų klausytojai? Kaip pagerės jų situacija, jei pasinaudos prezentacijos pasiūlymu? Ir dar: kiek žmonių – tiek interesų! Kai apie naują savo įmonės gaminį rengiate prezentaciją pirkėjams, juos domins techninės charakteristikos. Bet įmonės akcininkams prezentacijoje būtų įdomiau kitkas – iš naujo gaminio planuojamas pelnas!

4. Pirma žodį ištarkite, tik po to – rodykite užrašytą! Įprastas vaizdelis: viena po kitos ekrane rodomos „PowerPoint“ skaidrės, o pranešėjas balsu kartoja tai, ką klausytojai jau spėjo perskaityti. Tai nepagarba publikai: juk žmonės ir patys moka skaityti. Ir prarastas dėmesys: niekas nesiklauso, visi skaito. Efektyviau būtų pirmiausia pasakyti, tik po to įjungti skaidrę – kaip pagalbinę priemonę.

5. Išlaikykite akių kontaktą. Iš psichologinių studijų žinoma, kad norėdami įtikinti, mažiausiai 90 proc. kalbėjimo laiko turime žiūrėti klausytojams į akis. Patarimas drovesniems: žvelkite truputėlį aukštėliau negu publikos akys. Nei vienas nepastebės skirtumo – paprasčiausiai periodiškai žvilgsniu praskriekite virš klausytojų viršugalvių.

6. Viskuo pasirūpinkite pats. Dėl nesklandumų publika kaltina tik pranešėją („nepasiruošė“). Nesvarbu, kad garso įrangos neįjungė technikas, o projektoriaus kabelį pamiršo asistentas. Ir nesitikėkite pakantumo, jei atėjus numatytam pietų laikui, jūsų prezentacijos pabaiga vėluos 2 minutes – visi bus pamiršę, kad pradėjote pusvalandžiu vėliau, nes užtruko ankstesnis kalbėtojas.

7. Kuo įsimintinesnė pabaiga. Teatro profesionalai žino: žiūrovus reikia apstulbinti prieš nusileidžiant uždangai. Tai galioja ir prezentacijoms: kaip tik pabaigoje reikalinga kulminacija, atmintyje išliksianti ryškiau negu visa kita. Gerą prezentaciją baigti žodžiais „Tiek šiam kartui“ arba „Ačiū už dėmesį“ – tai tas pat, kaip laiminčiai krepšinio komandai palikti aikštelę likus 3 min. iki rungtynių pabaigos - pergalės kaip nebūta!

Pasinaudokite patyrusių kalbėtojų gudrybe: prezentaciją pradėkite planuoti ne nuo pradžios, bet nuo pabaigos. Kokią pagrindinę mintį norite pranešti? Kokiomis priemonėmis tą mintį pateiktumėte įspūdingiau?

www.DELFI.lt
 
15
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Karjera

Tyrimas: kurie darbdaviai šiuo metu Lietuvoje patraukliausi? (12)

2014 spalio mėn. 28 d. 10:58
Ne tik darbdavys renkasi, ką priimti dirbti, bet ir darbuotojas vertina darbdavį ir sprendžia, ar norėtų prisijungti prie jo darbuotojų komandos. Kokie darbdaviai, kokios įmonės šiuo metu patraukliausios darbo ieškantiesiems? Kokiose įmonėse Lietuvoje šiuo metu labiausiai nori įsidarbinti darbo ieškantieji?

5 būdai kaip pasikelti motyvaciją darbe (2)

2014 spalio mėn. 28 d. 10:44
Ar dažnai pirmadienį ryte suskambus žadintuvui galvojame: „Ir vėl pirmadienis, ir vėl į darbą. kaip norėčiau pakeisti darbą“? Jeigu jūsų galvoje sukasi tokios mintys, jūs paprastai prarandate bet kokią motyvaciją dirbti ir gerinti savo rezultatus.

Jaudinantis laiškas: vis sapnuoju, kad lieku be dantų ir mane išmeta iš darbo (50)

2014 spalio mėn. 27 d. 18:06
Atėjo toks laikotarpis, kai nebepadeda bandymai medituoti, sąlytis su gamta, daugybė knygų saviugdos ir savipagalbos temomis… Padeda tik miegas. Esu jauna mergina (28), iki šiol sunkiai, bet gyvenau. Turiu darbą, kuris man patinka, kelis tikrus draugus. Nuo vaikystės mano šeima sunkiai vertėsi.

Skaitytojos istorija: kai supratau, ko noriu, viskas ėmė verstis aukštyn kojomis (16)

2014 spalio mėn. 27 d. 09:04
Šis rašinys yra konkurso „Sprendimas, aukštyn kojomis apvertęs mano gyvenimą“ dalis. Kviečiame dalyvauti ir Jus!

Konkursas: „Sprendimas, aukštyn kojomis apvertęs mano gyvenimą“

2014 spalio mėn. 23 d. 16:12
Kartais gyvenime nutinka dalykai, kurie apverčia aukštyn kojomis viską. Kartais mes tokių dalykų laukiame, kad atsitiktų savaime. O kartais vis ruošiamės, bet neišdrįstame padaryti... DELFI kviečia tuos drąsiuosius, kurie nepabūgo priimti sprendimo ir pakeisti atsibodusį gyvenimą. Pasidalinkite savo įkvepiančiomis istorijomis!