Septynios efektyvios prezentacijos taisyklės

 (15)
Prezentacija
Prezentacija
© Corbis

Kartais nuo vienintelės prezentacijos priklauso, ar laimėsite šimtatūkstantinį užsakymą arba pelnysite svarbių žmonių palankumą. Tyrimais nustatyta, kad atmintyje išlieka tik 7–20 proc. prezentacijos turinio, tačiau įspūdžio (kaip klausytojas jautėsi) – iki 80 proc. Kaip kontroliuoti įspūdį, kurį publikai paliks prezentacija?

Pataria prezentacijų konsultantas Arturas Laskauskas.

Norint geriau už kitus vairuoti, groti, gaminti valgį ar vadovauti, nepakanka įgimtų gabumų. Pranašumo suteikia žinios. Lygiai taip pat ir kuriant įspūdį. Rengdami kokybiškesnes prezentacijas, pasinaudokite šiais patarimais.

1. Kuo įspūdingesnė įžanga. Pirmam įspūdžiui nebus antro šanso! Nuomonę apie kalbėtoją žmonės susidaro per pirmas 30–90 sek. Be to, įžangos metu kalbėtojas turi klausytojus atitraukti nuo blaškančių pašalinių minčių: apie nebaigtus darbus, planuojamus pirkinius ir pan. Tik po „užkabinančios“ įžangos publika sukaups dėmesį ir pasiruoš išgirsti prezentacijos esmę. Kaip sukurti tą įspūdingiausią įžangą – čia jau visas menas.

Vidutinis kalbėtojas prezentaciją galbūt pradės nuo retorinio klausimo: pvz., kur dar turime taupymo rezervų? Drąsesnis prezentacijos autorius vietoj pirmųjų žodžių demonstratyviai sudegins banknotą ir intriguojančiai patylės 5 sek. Dėmesys – garantuotas, nes publika susidomi, kai atomazga nėra lengvai nuspėjama. Įtampą išnaudoja ne tik detektyvinių romanų autoriai...

2. Susikoncentruokite tik į svarbiausius dalykus. Tai viena sunkiausiai įgyvendinamų taisyklių. Dauguma mano, kad įtikins labiau, jei išvardins kuo daugiau punktų. Tačiau prezentacijose svarbiau ne tai, kiek pranešėjas pasako, bet tai, kiek klausytojas išgirsta ir įsisavina. Septynios temos arba potemės įsimenamos sunkiau, negu viena. Jei esmės neišdėstote per 20 minučių – galbūt informacija nepakankamai susisteminta arba tiesiog per daug temų?

3. Prezentacija vertinga tiek, kiek siūlo naudos klausytojams. Dažnai vadybininkai visur rodo tą pačią standartinę prezentaciją. Ir patiems nusibosta kartotis, ir klausytojai muistosi: „O kas man iš to?“ Pasvarstykite (arba specialiai pasidomėkite): kokių poreikių, lūkesčių ir klausimų turi jūsų klausytojai? Kaip pagerės jų situacija, jei pasinaudos prezentacijos pasiūlymu? Ir dar: kiek žmonių – tiek interesų! Kai apie naują savo įmonės gaminį rengiate prezentaciją pirkėjams, juos domins techninės charakteristikos. Bet įmonės akcininkams prezentacijoje būtų įdomiau kitkas – iš naujo gaminio planuojamas pelnas!

4. Pirma žodį ištarkite, tik po to – rodykite užrašytą! Įprastas vaizdelis: viena po kitos ekrane rodomos „PowerPoint“ skaidrės, o pranešėjas balsu kartoja tai, ką klausytojai jau spėjo perskaityti. Tai nepagarba publikai: juk žmonės ir patys moka skaityti. Ir prarastas dėmesys: niekas nesiklauso, visi skaito. Efektyviau būtų pirmiausia pasakyti, tik po to įjungti skaidrę – kaip pagalbinę priemonę.

5. Išlaikykite akių kontaktą. Iš psichologinių studijų žinoma, kad norėdami įtikinti, mažiausiai 90 proc. kalbėjimo laiko turime žiūrėti klausytojams į akis. Patarimas drovesniems: žvelkite truputėlį aukštėliau negu publikos akys. Nei vienas nepastebės skirtumo – paprasčiausiai periodiškai žvilgsniu praskriekite virš klausytojų viršugalvių.

6. Viskuo pasirūpinkite pats. Dėl nesklandumų publika kaltina tik pranešėją („nepasiruošė“). Nesvarbu, kad garso įrangos neįjungė technikas, o projektoriaus kabelį pamiršo asistentas. Ir nesitikėkite pakantumo, jei atėjus numatytam pietų laikui, jūsų prezentacijos pabaiga vėluos 2 minutes – visi bus pamiršę, kad pradėjote pusvalandžiu vėliau, nes užtruko ankstesnis kalbėtojas.

7. Kuo įsimintinesnė pabaiga. Teatro profesionalai žino: žiūrovus reikia apstulbinti prieš nusileidžiant uždangai. Tai galioja ir prezentacijoms: kaip tik pabaigoje reikalinga kulminacija, atmintyje išliksianti ryškiau negu visa kita. Gerą prezentaciją baigti žodžiais „Tiek šiam kartui“ arba „Ačiū už dėmesį“ – tai tas pat, kaip laiminčiai krepšinio komandai palikti aikštelę likus 3 min. iki rungtynių pabaigos - pergalės kaip nebūta!

Pasinaudokite patyrusių kalbėtojų gudrybe: prezentaciją pradėkite planuoti ne nuo pradžios, bet nuo pabaigos. Kokią pagrindinę mintį norite pranešti? Kokiomis priemonėmis tą mintį pateiktumėte įspūdingiau?

www.DELFI.lt
 
15
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Karjera

Atlyginimo sumą derėtų sužinoti per pirmąjį darbo pokalbį arba net iki jo (12)

2014 balandžio mėn. 22 d. 09:54
Nors atlyginimas yra viena iš svarbiausių pokalbio dėl darbo temų, vis dėlto didelės dalis darbuotojų, kalbėdamiesi apie finansinius dalykus, jaučiasi nejaukiai.

8 būdai kaip padaryti daugiau, darant mažiau (2)

2014 balandžio mėn. 18 d. 08:21
Mes esame nuolat užimti darbe ir namuose. Netgi tada, kai tiesiog važiuojame namo mintys sukasi apie darbą, neužbaigtą ataskaitą, neparašytą laišką, apie būsimą remontą ir t.t. Virš mūsų kybo tonos asmeninių, darbinių, visuomeninių, namų ir kokių tik nori problemų. kartais tiesiog norisi, kad paroje būtų 48 valandos, na ar bent jau keliomis valandomis daugiau nei yra dabar.

Kokius namų darbus atlikti ieškant darbo (3)

2014 balandžio mėn. 15 d. 10:53
Suradus tinkamą darbo pasiūlymą, tenka atlikti keletą užduočių – parašyti motyvacinį laišką ir paruošti CV, sulaukti, kol darbdavys pakvies susitikti ir įvertinti, ar esate tinkamas darbuotojas siūlomai pozicijai.

Nepatogi laimė, arba ką žino laimingi žmonės, ko nežinome mes? (17)

2014 balandžio mėn. 15 d. 10:32
Vienas didžiausių gyvenimo paradoksų – laimė slypi ten, kur jos nesugalvotume ar nedrįstume ieškoti. Iš tiesų laimės teikiančių dalykų paprastai vengiame bet kokia kaina – jie rizikingi, nemalonūs ir kartais sukelia neigiamų jausmų. Tačiau jie būtini, jei norite gauti laimės trofėjų.

Šiuolaikinis vyras – beveidis, moteriškas, pasimetęs individas? (137)

2014 balandžio mėn. 14 d. 18:48
Šiais laikais dažnai kalbame apie moteris: apie jų teises, apie moteris valdžioje, apie moteriškumą ir pan. O koks gi šiuolaikinis vyras ir kas apskritai yra vyriškumas? Rašytojas ir filosofas Justinas Kisieliauskas sako, kad šių dienų vyras yra visai kitoks nei ankstesnių laikų – jis yra moteriškas.